فرهنگ و هنر

روز ششم نمابشگاه کتاب چگونه گذشت؟

ششمین روز از سی و سومین نمایشگاه روزنامه تهران با حضور نویسندگان و شاعران برگزار شد.

به گزارش سی وی نت، ششمین روز نمایشگاه کتاب تهران (26 اردیبهشت) نسبت به روز گذشته روز شلوغی است و بسیاری از بازدیدکنندگان مملو از کتاب هایی شده اند که در این نمایشگاه خریداری کرده اند. البته ناشران همچنان می گویند که فروش و نمایش امسال بد است. آنها یکی از دلایل را نمایشگاه کتاب عنوان می‌کنند و می‌گویند کسانی که مجوز خرید کتاب دارند فقط می‌توانند در نمایشگاه کتاب بخرند، اگر بیایند نمی‌توانند بخشی از انتشارات خود را خریداری یا خریداری کنند. البته این در شرایطی است که به عنوان سخنگوی بازاریابی فرانت‌اند و فرانت‌اند فراتر از یک دپارتمان مجازی باشد و بر اساس اعلام، ارزش بازار ۶۷ میلیارد تومان (۲۷ میلیارد مجازی و ۴۰ میلیارد نفر حضوری) باشد. تا شب 15 اردیبهشت.

با این حال، قیمت بالای کتاب یکی از مواردی است که بازدیدکنندگان برای بازگشت برخی از نمایش ها باید ارائه دهند و البته ناشران آن نیز آن را تایید کرده اند. افرادی هستند که کوله های خود را پر می کنند و یا نمایشگاه های خود را از شهرهای دور می آورند و کتاب می خرند و شما می توانید با استفاده از آن متوجه شوید که چه نوع پوششی دارند.

مهمان سالخورده ای که لباس کردی پوشیده بود، یک طرف نشسته بود و خسته بود. از نمایشگاه کتاب پرسیدم، همه کتاب هایش را نشانم داد و گفت: اولی ها را می دهم، ناهار اینجا می نشینم.

البته تماشای چنین صحنه هایی که مهمانان در یکی از طبقات خسته کننده می نشینند یا روی پله ها می نشینند، اذیت می کنند یا کتابی را که خریده اند می خوانند، یکی از پرطرفدارترین برنامه هاست. اهمیت صندلی در حیاط استخر همیشه مورد بحث است و با توجه به اینکه مسجد از نمایش دیدنی برخوردار نیست، البته نه برای استراحت مهمانان شهر.

به گفته علی رمضانی، سخنگوی برنامه کودک و نوجوان، خانه والدین وجود دارد و مادران دارای فرزند یا نوپا می توانند از اینجا استفاده کنند. اما با توجه به بازدیدکنندگان زیادی که به نمایشگاه می آیند، به نظر می رسد تعداد چادرها آنقدر کم است که می توانید مادرانی را ببینید که به دنبال مکانی برای رفع نیازهای کودک خود هستند.

از چند مهمان هم در مورد نمایشگاه خوب می پرسم، بعضی ها که از نمایشگاه خبر دارند اما می گویند دوست دارند در مغازه و مغازه نمایشگاه باشند. در این میان کسانی هستند که اطلاع چندانی از نمایشگاه ندارند و به دنبال جزئیاتی از ماهیت نمایشگاه هستند.

در روز ششم، نویسندگان و مقامات دولتی به دیدار آمدند، در یک گشت و گذار در کشتی، چهره افراد شناخته شده را دیدید. احمد دهقان، ابراهیم زاهدی مطلق، محمد آقامیرزایی، محمدعلی بهمنی، میرجلال الدین کزازی، گلعلی بابایی، محمدرضا مرعشی پور، محمدحسن شهسواری، آبتینه گلکار، غلامعلی حداد عادل (رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، محسن. حاجیمی سید هاشم رافس جوانان). در واقع سید عباس صالحی وزیر سابق فرهنگ و رهبری و رئیس دانشگاه علوم دینی نیز امروز در این مراسم حضور داشت. وقتی غرفه داران متوجه حضور او شدند، به او نزدیک شدند و عکس یادگاری گرفتند و از او دعوت کردند تا از چادرشان دیدن کند.

صالحی در پاسخ به جزئیات نمایشگاه کتاب گفت که این روز را فقط برای بازدید از این نمایشگاه ترک کرده و قصد ندارد بگوید یک مهمان عادی است.

سخنگوی نمایشگاه در گزارشی از کمیته نمایشگاه گفت: هنگام بررسی محیط مطالعه، ممکن است تخلفاتی مانند فروش محصولاتی غیر از کتاب، تخفیف‌های تخفیف‌خورده، کتاب‌های وارداتی و فروش کتاب ناشر دیگری را مشاهده کنید. به گفته وی، این کمیته تاکنون 17 مورد تخلف را دریافت کرده است. در کنار ناشران و ناشران جامعه. بسیاری از تصمیمات اتخاذ شده مربوط به ارائه مستندات غیر قانونی نمایشگاه است. وی همچنین گفت: ممکن است برخی از تصمیمات قابل تجدیدنظرخواهی باشد، اما برخی دیگر قابل تجدید نظر نیستند، مثلاً اگر چادر چند ساعت یا چند روز تعطیل باشد. ممکن است برخی درخواست کنند. به گفته وی، این جنایت با دقت رسیدگی می شود.

سی و سومین نمایشگاه بین المللی روزنامه تهران از 21 اردیبهشت آغاز و تا 31 اردیبهشت 1401 در دو بخش نمازخانه امام خمینی (ره) و در سایت ketab.ir برپا می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا