اقتصادیکسب و کار ایرانی

علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب

علت قطع شدن تصویر دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته تقریبا در همه ی مکان های اداری، تجاری و ساختمان های مسکونی وجود دارد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با قطع شدن تصویر رو به رو شوید. در این مواقع احتمالا اولین کاری که می کنید با نصاب دوربین مداربسته داهوا خود تماس می گیرید. گاهی اوقات علت قطع شدن تصویر دوربین مداربسته ممکن است یک چیز ساده باشد که خودتان هم بتوانید آن را برطرف کنید. در این مطلب از دوربین استور می خواهیم شما را با علل قطعی دوربین مداربسته و برطرف کردن آن ها آشنا کنیم.

وجود ایراد در منبع تغذیه و اتصالات دوربین مداربسته

قبل از اینکه به سراغ علل فنی قطع شدن تصویر دوربین مداربسته برویم، فیش های BNC که به پشت دستگاه DVR متصل شده اند را بررسی کنید تا شل نباشند.جهت اطلاع از قیمت دوربین مداربسته دید در شب رنگی لطفا کلیک کنید

یکی ازمهم ترین علت های قطع شدن تصویر دوربین مداربسته وجود اشکال در منبع تغذیه است. منبع تغذیه وظیفه ی برق رساندن به دوربین را دارد. اولین کاری که می کنید اتصالات، فیش ها (BNC) و سوکت های مربوط به منبع تغذیه دوربین مداربسته را چک کنید و در صورت شل بودن ایراد را برطرف کنید. همچنین اگر در مسیر منبع تغذیه تقسیم کننده دارید از سلامت آن مطمئن شوید. حتی گاهی اوقات ممکن است استفاده از تقسیم کننده باعث افت ولتاژ و قطعی تصویر در دوربین مداربسته شود.

اگر تا کنون موفق به رفع مشکل نشده اید، با یک مولتی متر ولتاژ خروجی منبع تغذیه را اندازه بگیرید. ممکن است منبع تغذیه (آداپتور) شما توان لازم برای تامین ولتاژ مورد نیاز دوربین را نداشته باشد. اگر ولتاژ اندازه گیری شده کم تر از ولتاژ مورد نیاز برای دوربین مورد نظر باشد، باید آن را تعویض کنید. بعضی از مدل های منبع تغذیه دارای فیوز هستند. از سالم بودن فیوز های منبع تغذیه اطمینان حاصل کنید. اگر منبع تغذیه چراغ نشانگر داشته که قبلا روشن میشده و الان خاموش است، احتمال سوختن فیوز و یا خرابی منبع تغذیه وجود دارد. گاهی اوقات منبع تغذیه به علت داغ شدن بیش از حد نیز افت ولتاژ پیدا می کند.

بعد از انجام این مراحل اگر اتصالات و منبع تغذیه مشکلی نداشت کابل ها را تست کنید تا قطعی نداشته باشد. مسیر کابل ها را با دقت چک کنید تا کابل ها در جایی دچار له شدگی و قطع شدگی نباشد. کابل هایی که چند سال استفاده شده اند، ممکن است به علت آفتاب خوردگی و شرایط آب و هوایی قطعی پیدا کنند. در بعضی مواقع نیز ممکن است مغزی یا شیلد سیم کواکسیال از داخل بریده شده باشد.

اگر بعد از انجام همه ی تست های بالا موفق به برطرف کردن مشکل نشدید، در صورت امکان از یک دیگر استفاده کنید و تست بگیرید.

قطع شدن اتصال و سیگنال دوربین مداربسته

در دوربین هایی که اتصال آن ها از طریق کابل شبکه () یا همان سوئیچ POE است، یکی از علت های قطع شدن تصویر دوربین مداربسته، قطع شدن یا شل شدن سوئیچ POE است. علت بعدی می تواند از ضعیف بودن سیگنال وای فای باشد.

سازگار نبودن دستگاه DVR با دوربین مداربسته

گاهی اوقات دستگاه DVR با دوربین مداربسته از لحاظ فرمت ویدیویی سازگار نبوده و همین امر موجب قطع شدن تصویر دوربین مداربسته می شود. دستگاه های DVR هیبریدی با تمامی مدل های دوربین مداربسته و با هر فرمتی سازگار است. مانیتوری که استفاده می کنید نیز باید رزولوشنی هماهنگ با دوربین مداربسته داشته باشد تا باعث قطع شدن تصویر دوربین مداربسته نشود. گاهی اوقات نیز تصویر دوربین مداربسته به طور کامل قطع نمی شود، اما واضح و کامل نیست و ممکن است خطوط مزاحم در تصویر ایجاد شود. به اصطلاح به این حالت نویز گفته می شود. اگر تصویر دوربین مداربسته شما دچار نویز شده است، برای رفع نویز می توانید به صفحه مراجعه نمایید.

با همه ی این تفاسیر اگر قادر به وصل کردن تصویر قطع شده ی دوربین مداربسته ی خود نبودید می توانید توسط نصاب دوربین مداربسته مشکل را برطرف کنید. برای هماهنگی با می توانید با شماره تلفن های کارشناسان دوربین استور تماس بگیرید. در اولین فرصت و کمترین زمان ممکن کارشناسان ما نصاب دوربین مداربسته در محل شما اعزام می کنند.

علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب

 

یکی از تلخ‌ترین تجربه‌های همکاران فعال در زمینه دوربین های مداربسته قطع شدن تصویر دوربین مداربسته در شب است. جالب اینجاست که با روشن شدن هوا تصویر دوباره وصل شده و با تاریک شدن هوا مجددا تصویر قطع میشود.

معمولا نصاب دوربین یا مجری پروژه به اشتباه به صحت عملکرد دوربین شک میکند و دوربین را از مدار خارج کرده و برای تست به کارگاه منتقل میکنند و بعد متوجه میشوند که دوربین درست عمل کرده و در روز و شب تصویر مناسبی ارائه میدهد! ما در اینجا سعی داریم تا مهمترین و شایع ترین علل پیدایش این مشکل را بررسی کنیم.

میزان متفاوت جریان کشی دوربین ها در شب و روز

نکته مهم که گاهی دوستان به آن توجه نمیکنند میزان متفاوت جریان کشی دوربین ها در شب و روز است، که همین تفاوت میزان افت ولتاژ متفاوتی را در شب و روز در مسیر کابل کشی ایجاد میکند.

پارامترها میزان جریان مصرفی دوربین ها در وضعیت روز و شب

برای درک بهتر موضوع باید اطلاعات کامل تری نصبت به  دوربین‌های AHD  و دوربین‌های ip  داشته باشیم، که یکی از مهمترین پارامترها میزان جریان مصرفی دوربین ها در وضعیت روز و شب میباشد و  این اطلاعات را میتوان از کاتالوگ دوربین بدست آورد اما به صورت کلی میتوان (در صورت نداشتن کاتالوگ مناسب) میزان جریان ها را به صورت زیر در نظر بگیرید.

  • Ip: دوربین های  IP  در وضعیت روز جریانی حدودا 80تا 170 میلی آمپر (بستگی به برند) مصرف میکنند و درشب این میزان تغیر کرده و به 300 تا 500 میلی آمپر (بستگی به نوع ir) میرسد.
  • Ahd: دوربین های  ahd  در وضعیت روز جریانی حدودا 50 تا 80 میلی آمپر (بستگی به برند) مصرف میکنند و درشب این میزان تغییر کرده و به 250 تا 380 میلی آمپر (بستگی به نوع ir) میرسد.

فاصله محل پاور با دوربین

حال اگر ما در اجرای پروژه به گونه ای عمل کرده که محل پاور دوربین با دوربین فاصله داشته باشد و نیاز به کابل کشی داشته باشیم  باید به مقاومت الکتریکی کابل یا سیم که پاور را به دوربین منتقل میکند توجه داشته باشیم (نکته: در کابل های ترکیبی به علت نازک بودن سیم قسمت پاور ما میزان اهم بیشتری داریم)

منبع : ایمو

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا