فرهنگ و هنر

پرونده نمایشگاه حضوری کتاب بسته شد

دادگاه سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تعطیل شد اما نمایشگاه مجازی تا دو روز دیگر ادامه دارد.

به گزارش سی وی نت، آخرین روز از ماراتن ده روزه ناشران در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلای تهران با همه اشتباهات خوب و بدش به پایان رسید. نمایشگاه امسال به دلیل گسترش کرونا و زیر سایه کرونا که ناپدید می شود به مدت دو سال برگزار شد. تفاوت نمایش امسال با سال های قبل این است که نمایش همزمان با پخش رودررو به خوبی اجرا می شود. جمع آوری کمک مالی در قالب کوپن برای نویسندگان، دانشجویان، اساتید و متخصصان موفق.

ابراهیم رئیسی در سخنان افتتاحیه خود در نمایشگاه کتاب، آخرین روز و محرمانه ترین ساعت را برای حضور در نمایشگاه انتخاب کرد.

پرونده اسناد بسته شد

پرونده اسناد بسته شد

در روز پایانی نمایشگاه، برخی از ناشران در حالی که حاضران را برای خروج آماده می کردند، پاسخگوی مخاطبان بودند، در حالی که برخی دیگر صرفا وقت خود را صرف ذخیره سازی ادبیات و بستن درهای غرفه خود می کردند. ولى بعضى تا آخر الزمان کتابهاى خود را فروختند و بعضى اموالشان را سوزاندند و کتابها را به قیمتهاى مختلف به صورت مالى و تخصصى فروختند; می توانید آن را در چادر «شش کتاب تا 100 هزار تومان» پیدا کنید. این آخرین نسخه بازاری کتاب در سال های اخیر دیده می شود که شاید به این دلیل است که ناشر می خواهد بار آن را کم کند و هزینه حمل و نقل را پرداخت نکند و از طرفی برای خودش پول دارد. برخی از حاضران نیز از فرصت استفاده کرده و این کتاب را به فروش رسانده و کتاب های مورد نظر خود را با قیمت بسیار پایین خریداری کردند. بند بچه ها تا ساعت آخر همین وضعیت را داشت.

ناشران، مجری ها و حتی توله سگ ها در پارک و مهدکودک و چادرهای کودکان و نوجوانان، همه از دویدن برای روز دهم خسته شده اند و بسیاری از آنها ساعت ها تا آخر می خوانند.

در سرتاسر جهان، چند روز پیش برخی از کشورها چمدان های خود را به کشور خود بستند، اما تنها ماندند و تا ظهر چمدان های خود را بستند، به جز غرفه افغانستان که هنوز هم مخاطبان از آن بازدید می کنند.

امسال این مراسم به قدری غیرمنتظره بود که به دلیل آلودگی هوا و تعطیلات اجباری ناشران، نمایش را به مدت یک روز تعطیل کرد، اما این رویداد در حوزه مجازی و علیرغم این اتفاق، نمایش را به دو روز افزایش داد. نمایش قطع شده از روش ketab.ir استفاده کنید.

پرونده اسناد بسته شد

ناشران بزرگی مانند نی، مرکز، ققنوس، معین، خوارزمی و نیلوفر از جمله غایبان بزرگ نمایشگاه امسال هستند که به روی مخاطبان زیادی از نمایش و بدنه کتاب باز گذاشته شد، اما در عوض ناشران زیادی همراه شما هستند. می تواند بسیاری را دریافت کند و چند ترجمه، ترجمه ناشناخته را بیابد.

پرونده اسناد بسته شد

پرونده اسناد بسته شد

پایان رویداد همیشه این سوال را ایجاد می کند که آیا زمان نمایش کوتاه تر می شود یا ناشران بهتری می توانند وارد نمایشگاه شوند؟ آیا تعداد کتاب ها نباید نشان دهنده حضور ناشران غیر کاغذی در فضای نمایشگاه باشد؟ ارائه یک ارائه پیچیده تر غیرممکن است. به عنوان مثال، آیا فرزندان ناشران یا ناشران دانشگاهی در سایر ایام سال ارائه ویژه خود را دارند؟ یا اینکه ناشران و وسایل کمک آموزشی احتمالا به نمایش گذاشته می شوند و نقش آنها در کتاب و فرهنگ خواندن و نوشتن چیست؟

سوادآموزی، تقلید و تحرک، سیستم های توزیع، نقض کپی رایت، کمبود کتابفروشی ها و مدارس دولتی در سراسر کشور شبکه های به هم پیوسته ای هستند که به عنوان تلاش ها هدر رفته اند. اگر حق چاپ داشتیم آیا کتاب های بیشتری با همین نام می دیدیم؟ اگر سیستم توزیع کتاب درست باشد آیا فروشگاهی بودن نمایش توجیهی دارد؟ اما اگر بسیاری.

نمایشگاه و انرژی داشتن ارائه ای که کتاب را قوی می کند خوب است، اما ارائه ما نیاز به جراحی زیادی دارد. از محل دائمی تا برگزاری یک ستاد دائمی برای نظارت و سازماندهی رویدادها و حضور ناشران برای بازنگری در استانداردهای خاص. به نظر می رسد نباید از اعداد تعجب کنیم.

بالاخره این روزنامه همچنان موجود است

پرونده اسناد بسته شد

عکس از ندا ولی پور

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا