فرهنگ و هنر

این نمایشگاه را با عینک وارهول ببینید!

نمایشگاه “پرسونا” با 28 اثر یا هفت مجموعه اثر از متخصص آمریکایی اندی وارهول در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می شود. برای اولین بار برخی از کارهای این نمایشگاه از بانک موزه گرفته شده است.

به گزارش سی وی نت ، نمایشگاه شخصیت وی و نمایشگاه هفت مجموعه اثر از اندی وارهول چهارمین نمایشگاه موزه هنرهای معاصر تهران پس از تمرین است که عصر سه شنبه (25 ژوئن) با حضور یک گروهی از فیلمسازان و هنرمندان مانند هادی مظفری (مدیرکل هنرهای تجسمی) و امیر راد (متولی این نمایشگاه و رئیس فیلمسازان ایرانی) تازه افتتاح شده اند.

پیش از افتتاح نمایشگاه ، هادی مظفری ، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی در سخنرانی خود اظهار داشت: این چهارمین نمایشگاه موزه پس از افتتاح است. با توجه به اینکه مخاطبان در همه زمانها مشتاق و مشتاق دیدن آثار موزه موزه هستند ، قرار است هشت نمایشگاه بیش از حد سال برای چهار نمایشگاه برگزار شود که چهار نمایشگاه آنها به کار بانک اختصاص دارد.

امیر راد مدیر نمایشگاه آثار اندی وارهول در موزه هنرهای معاصر افزود: این نمایشگاه در مجموع دارای 28 اثر یا 7 مجموعه اثر نمایشگاهی است. لازم به ذکر است که موزه هنرهای معاصر تهران ساختمان جدیدی از غرب و شرق است. برای داشتن نگاهی مدرن به این موزه ، ما به مطالعه کتاب مدرن گنجینه و نمایشگاه آثار اندی وارهول با استفاده از همین سبک روی آوردیم.

تمام آثار این نمایشگاه در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است و تا روز سوم آگوست بر روی دیوارهای گالری ششم موزه باقی می ماند. در این نمایشگاه ، بیست یا هفت اثر مشهور از این اثر بزرگ آمریکایی به نمایش در آمده است.

10 اثر از مجموعه هنری مائو و همچنین 10 اثر دیگر از سوپ کمپبل ، یکی از معروف ترین آثار هنرمند و منتقد سرمایه داری ، در موزه اصلی واقع شده است. از دیگر آثار این هنرمند می توان به “جوخه خودکشی” ، “ژاکلین کندی” ، “هندی ها” ، پرتره های مرلین مونرو و … اشاره کرد.

نمایش اندی وارهول

در قسمت آخر نمایش ، تصویری از صورت مائو با لیوان حاوی سوپ کمپبل روی لیوان حک شده است و همچنین عبارت “لیوان وارهول را فراموش نکنیم ، لیوان همه جا است”.

اندی وارهول (1928-1987) فیلسوف آمریکایی بود که به خاطر پرتره ها و پرتره های افراد مشهور شهرت داشت. وی در بسیاری از آثار هنری خود مورد علاقه بسیاری از مردم و افرادی که دوستشان داشته را به جا گذاشته است. ظرف ، کوکاکولا ، اسکناس دلار یا ستاره های سینما بخشی از شغل وی است. اثری که اکثر هنرمندان معتقدند اغلب مورد انتقاد از زندگی روزمره و افراد مشهور است.

این نمایش یکی از مشهورترین و البته محبوب ترین سلبریتی های زمان خود ، در 6 آگوست سال 1928 در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در خانواده ای فقیر بزرگ شد. کارنامه وارهول به سرعت پیشرفت کرد و از وی چهره ای شاد و مهم در طول زندگی در دنیای هنر ساخت. البته وارهول علاوه بر فعالیت در زمینه نقاشی ، نقاشی و رسانه ، به عنوان بازیگر نیز شناخته می شود.

وارهول به عنوان یکی از پیشگامان هنر پاپ در جهان شناخته می شود. خاص و منحصر به فرد بودن آن علاوه بر نگرانی گالری های هنری محبوب ، بسیاری از طرفداران گالری هنری را ملاقات کرد. یکی از مهمترین مجموعه های این خالق ، تکرار تکراری است.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا