فرهنگ و هنر

برگزاری پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن به صورت مجازی / فراخوان ارسال مقاله تا ۳۰ آذر ۹۹

یکی از مهمترین رویدادهای سالانه شورای عالی قرآن ، برگزاری جلسه باشکوه جامعه قرآن است که در هر زمان با یک یا چند کلمه مهم و مطابق با پیام این شورا برگزار می شود. در سال پانزدهم ، جلسه ویژه شورای عالی قرآن با موضوع “تلاوت قرآن در جمهوری اسلامی ایران (زمینه ، آسیب شناسی ، گام دوم”) برگزار می شود. به دلیل محدودیت های شدید شیوع از ویروس کرونا ، این پانزدهمین نشست زمستانی با حضور اساتید ، خوانندگان A و مشاهیر مشهور در همه کشورها است.

به گزارش سی وی نت ، طبق اعلام شورای عالی ، یکی از مهمترین برنامه های سالانه این شورا ، برگزاری یک جلسه باشکوه از جامعه قرآن است که در یک زمان یا دیگری تحت نظارت کلمات مهم یا بیشتر و مطابق با پیام این شورا است.

در سال پانزدهم ، جلسه ویژه شورای عالی قرآن با موضوع “تلاوت قرآن در جمهوری اسلامی ایران (زمینه ، آسیب شناسی ، گام دوم”) مورد بررسی قرار می گیرد.

به دلیل ناکافی بودن شیوع ویروس کرونا ، پانزدهمین نشست تقریباً در زمستان امسال با حضور اساتید برجسته ، خوانندگان برگزار می شود و سوغاتی از سراسر جهان.

اساتید ، صاحب نظران و محققان می توانند مقالات و مقالات منتخب خود را در این زمینه تا تاریخ 20 دسامبر 2016 به داور اعظم ارسال کنند تا مورد قضاوت و بررسی قرار گیرد.

در جلسه بعدی ، اگرچه از نویسندگان مقالات انتخاب شده سپاسگزار هستید ، فرصتی برای ایجاد بسیاری از این مباحث وجود خواهد داشت.

علاقه مندان برای شرکت در این فراخوان باید دستورالعمل ها و دستورالعمل های کتبی تهیه مقاله را مطالعه کنند.

محورهایی در عنوان مقاله به نام:

علف های هرز: پیشینه و تاریخچه تلاوت قرآن در ج. AA 1) مطالعه و تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد مردم در قرآن قبل از انقلاب ایران 2) بررسی و تحلیل سیستم های سیاسی پس از انقلاب اسلامی در ایران 3) تحقیق و تحلیل در مورد ظهور سیستم تروریستی مردم در ایران می گویند 4) جلسه فرهنگی ، بخشنامه. صلاحیت و نتیجه گیری قرآن (سنت تلاوت) و کار آن در ترویج روش تلاوت قرآن 5) توضیح (کیفی) برای مقایسه تفسیر قرآن قبل و بعد از حکومت اسلامی

مرحله دوم: بیماری های سیستم ایمنی بدن و ج. AA 1) مطالعه و تحلیل ترجمه قرآن و اعتقاد به قرآن کریم 2) بررسی و تحلیل مسابقه و تلاوت قرآن کریم 3) بررسی و ارزیابی نقش رقابت و پذیرش عمومی قرآن کریم 4) ایجاد حلقه تلاوت قرآن در یک حلقه 5) بررسی و تحقیق در مورد وضعیت آموزش قرآن در مدارس و دانشگاه ها 6) بررسی و تحقیق در مورد توسعه مطالعات در زمینه تلاوت قرآن پس از انقلاب اسلامی ترویج رسانه ای قرائت قرآن و تأکید بر رسانه ملی 8) تحقیق در مورد تأثیر اساتید و قاریان مصری در تلاوت قرآن در ایران 9) تحقیق در مورد تأثیر حضور خوانندگان ایرانی در مناطق رقابتی در سراسر جهان.

محور 3: مرحله 2 / به فرایند تلاوت قرآن در c نگاه کنید. AA (با تأکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری) 1) اشیا and و موانع پیشرفت و ترویج تلاوت قرآن در ایران 2) ایده بازنگری در مرحله دوم انقلاب اسلامی 3) نقش فضای مجازی فرهنگ تلاوت قرآن کریم را ترویج می کند 4) تشریح قوانین و مقررات آموزش و ترویج قرآن کریم بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری 7) نقش نهادهای دولتی در ترویج قرائت قرآن در بین عموم مردم 8) نقش قرائت در آینده روند فرایند قرائت قرآن در ایران اسلامی 9) وضعیت و نقش خوانندگان آن و آموزش و توسعه کامل ایران

راهنماي پانزدهمين دوره شوراي عالي مدارس قرآني

نویسنده خوب

سلام

ما خوشحال خواهیم شد که بتوانیم محصول مطالعه علمی شما را منتشر کرده و در اختیار دانشمندان و دانش آموزان در مورد خواندن کتاب مقدس قرار دهیم. بنابراین ، قبل از ارسال مقاله ، لطفاً تمام دستورالعمل ها را دنبال کنید و انشالله قضات مقاله ارزشمند شما را می پذیرند.

مقاله علمی منتخب در مجله علمی پژوهشی خواندن و تحریر قرآن کریم منتشر خواهد شد. این سند دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و متن اصلی را برای اخذ اعتبار از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری منتشر می کند.

1- چند توصیه مهم مهم در متن علمی:

1-1 محقق از ابتدای نوشتن مقاله موضع خود را بیان نمی کند ، اما به عنوان یک زبان شناس ، عقاید خود را بیان می کند و از نظر علمی آنها را اداره می کند. اما با نظرات وی ناسازگار یا ناسازگار است. بنابراین ، نویسندگان نباید از همان ابتدا به دنبال پاسخگویی به ایده ها یا ایده ها باشند. در عوض ، خود را ابراز کنید ؛ سپس ، در تحقیقات علمی ایده ها ، اگر ایده غلطی بیان شد ، باید آن را بی طرفانه بارگذاری کنند.

1-2 علاوه بر ارائه بی طرفانه محتوا ، تعصب در نامگذاری افراد نیز باید دیده شود. بنابراین ، مهم است که از استفاده از توصیف ، نام ، تسبیح و توصیف افراد ، مدارس و عقاید خودداری کنید. از کلماتی مانند حضرت … ، آقای … ، دیر … ، آیت الله و … استفاده نکنید ، اما به نظرات مردم برای درستی آنها فکر نکنید ؛ مگر در مورد قرآن و اهل بیت (علیهم السلام).

1-3 همه افراد را با نام و کشورشان بخاطر بسپارید. اگر كتابی با نام های مختلفی شناخته شود ، نامگذاری می شود. به عنوان مثال ، استفاده از کلمه “علامه طباطبایی” به دلیل نام آن محدود نشده است.

1-4 در موضوع علمی ، میانگین متوسط ​​(و بین 20٪ از مطالب) و محتوای غیر ضروری بالاترین (و بین 89 درصد از مطالب) است. بنابراین ، باید تا حد امکان از نامزدی اجتناب شود ، منشی باید نظر داور را در کتاب خود بیان کند و آن را بگوید.

1-5 هنگام مراجعه به منابع ، تا آنجا که ممکن است از نقاط شروع استفاده کنید. به طور خاص ، محتوای یک منبع موجود نباید به منبع دیگری کشیده شود. به عنوان مثال ، اگر مقاله راغب اصفهانی به فرهنگ قرآنی قرهشی اشاره داشته باشد ، نشان دهنده ضعف موضوع است.

16 از بازنویسی یا بازنویسی هر چیزی خودداری کنید. محتوای یک گروه علمی نیاز به تعریف و ویرایش دارد و با تجزیه و تحلیل واقع بینانه و دقیق ترکیب می شود.

1-7 در داستان های علمی ، زیبایی مسئله ای نیست. آنچه مهم است نوشتن علمی و تحقیقات منطقی است.

1-8 از نوشتن جملات طولانی و سخت خودداری کنید. جملات باید مختصر باشند و تمام موارد ممکن را ارائه دهند.

1-9 هنگام نوشتن مقاله های علمی ، پایبندی به زبان فارسی یک اصل مطلوب و توصیه شده است. به خصوص ، از کلمات عربی در زبان های دیگر استفاده نکنید.

2- تحقیق و نشر

2-1 کمیته دریافت شده از کمیته علمی سازمان ابتدا بررسی می شود و در صورت مطابقت با معیارها ، برای دو یا سه نفر از صاحب نظرانی که در این زمینه نظر دارند ارسال می شود.

2-2 ویراستاران در ویرایش ، تدوین و ویرایش نسخه خطی آزاد هستند.

23. محتوای هر مقاله به عهده نویسنده است.

عنوان مقاله باید هدف این جلسه باشد.

محتوای مقاله باید در منابع معتبر مشترک شود و همراه با تجزیه و تحلیل مناسب و دقیق باشد. مقالات غیر داستانی از هیچ گونه پشتیبانی علمی برخوردار نیستند و پذیرفته نمی شوند.

۲۶. محتوای کل مقاله نباید بیش از 8000 کلمه باشد.

3- بخشی از مقاله

مقالات این بخشها را تشکیل می دهند اما برای نویسندگان محترم پیوستن به موضوع مهم است:

3-1 آها

• عنوان مقاله ممکن است موضوع باشد یا بر روی آن تمرکز کند.

• متن باید جدید باشد ، یعنی باید جدید باشد.

• از کلمات و نام های واضح و مختصر استفاده کنید.

• موضوع نباید یک جمله کامل باشد. بلکه باید ترکیبی از عبارات یا عبارات توصیفی باشد.

• بخشی از تجزیه و تحلیل روشن است.

• اگر موضوع موضوع است ، نباید از عمومی ، گسترده و گسترده استفاده شود. به عنوان مثال ، موضوعاتی مانند “مطالعات تحقیقاتی و قرائت قرآن” ، “مطالعات قرائت خوانندگان فعلی” موضوعاتی هستند که ممکن است حاوی اطلاعات جدیدی نباشند.

۳۲. معمولی

• خلاصه ای باید حداقل در 250 کلمه در یک پاراگراف تهیه شود.

• نیاز به تجزیه و تحلیل ، انگیزه ، روند ، پیاده سازی و نوآوری موضوع باید به وضوح مشخص شود. از افعال گذشته برای نشان دادن دستاوردهای اصلی و بسیاری از موارد موجود استفاده نکنید.

3-3 مقالات

کلمات کلیدی کلمات کلیدی موضوع هستند که اغلب در موضوع استفاده می شوند و سوالات تحقیق و تنظیمات حل مسئله از همان کلمات شروع می شوند. تعداد کلمات کلیدی باید حداقل سه و حداقل هفت کلمه باشد.

۳۴. اعتراف به مسئله

بیانیه بیانیه خوانده نمی شود. در توصیف مسئله ، ابتدا مسئله مورد مطالعه را توصیف کنید. دامنه بحث ، از جمله مباحث علمی ، مقالات پژوهشی ، مقالات پژوهشی و مقالاتی که در مقاله تحقیق خلاصه شده است را بررسی کنید. سپس سه یا چهار س questionsال باید برای بحث و سو mis تفاهم در نشریه تحقیق در نظر گرفته شود و تا اینجا کنار گذاشته نشود و هدف موضوع را توضیح داده و بیان کند.

3-5 عنوان

• متن مقاله به سه تا پنج بخش تقسیم می شود و برای هر بخش فراخوانده می شود. بخشهایی از مقاله با عدد از هم جدا شده اند: ۲. و مواردی از این قبیل.

• هر بخش به چندین فصل تقسیم شده است. هر فصل بخشی از بخش است که می خوانید: 1-1. 2-1 و مواردی از این قبیل.

• سعی کنید تا حد ممکن حجم مواد را تعیین کنید.

• واژه نامه و عنوان مورب کتاب و همچنین روزنامه ها ، کتاب های مرجع و همه کتاب های درسی.

• عنوان موضوعی که باید ارجاع شود باید در کل دوره مقاله موجود باشد.

۳۶. نتایج

• نتایج مقاله در چندین بند ذکر خواهد شد.

• هر پاراگراف یک نتیجه علمی از همان بخش مقاله است.

• پاراگراف آخر باید به یک موضوع جدید اختصاص یابد.

منابع و آیات

قرآن ، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نباید در کتاب های دیگر خوانده شود. در صورت استفاده از یک زبان تعریف شده ، نام مترجم را بنویسید. اگر اسامی راویان نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در متن استفاده شده آورده شده باشد. به شرح زیر است:

• قرآن کریم ، ترجمه مکارم شیرازی

• نهج البلاغه ، ترجمه سبحی صالح ، ترجمه محمد دشتی

سایر نشریات باید بر اساس اولین حرف از نام خانوادگی نویسنده و به ترتیب حروف الفبا خوانده شوند.

4- سیستم ترجمه

• سیستم ترجمه متن به گفتار ؛ به این ترتیب: (طباطبایی ، 1363 ، 12 / 251-252). اگر سال انتشار قمری یا میلادی باشد ، حرف Q یا M در سال آینده قرار می گیرد.

• روش دیگر برای توصیف کتاب و لیست منابع در انتهای مقاله عبارتند از: نام ، نام (سال انتشار) ، عنوان کتاب (کتاب ، کتاب مرجع و کتاب مرجع) و فرم پررنگ و مورب ، نسخه ، چاپ شهر.

نمونه هایی از منبع کتاب: طباطبایی ، سید محمد حسین (1402 ق) ، المیزان فی تفسیر القرآن ، م Instituteسسه انتشارات الاعلامی ، بیروت.

مثالهایی برای منابع تحقیق یا ادبیات مرجع: حسینی ، علی (1395) ، روش تلفظ تناقضات در دوره نزول قرآن ، پایان نامه دکترا ، دانشگاه آزاد علاadاد ، کرج.

مثالهایی برای منبع مقاله: مصطفوی ، سید حسن و دیگران. (1392) ، “از شرف اسلام تا شأن قرآن” ، مجله قرآن و زبان ، سال اول ، چاپ دوم ، تهران.

5- علائم نگارشی برای نوشتن متن

5-1 متن متن (به استثنای متن آیه و شرح): قلم B Zar اندازه 13

5-2 – متن آیه و تاریخچه آن در ادبیات سنتی که 13 مورد آن پررنگ است

5-3 عنوان مقاله: قلم B Zar اندازه 16 رنگ

5-4 بخش مورد: B قلم Zar Zar اندازه 14 رنگ

5-5 نام زمان: فونت B Zar اندازه 13 کوتاه است

5-6 واژه نامه: قلم B Zar با اندازه 11 پررنگ

5-7 اندازه متن: قلم B Zar اندازه 11

5-8 موضوع موضوع: فونت B Zar اندازه 11 رنگ

5-9 کلمات کلیدی: B Zar icon 11

5-10 نام کتاب: قلم B Zar با قلم Times New Roman Latin که هر کدام دارای حروف درشت و کج هستند

5-11. ترجمه (به صورت متن): قلم B Zar اندازه 12

5-12. قلم صفحه (پایین متن): B قلم Zar اندازه 10

6- قانون شکنی

6-1 کلمات با دو یا چند طرف باید در وسط قرار بگیرند.

6-2 از جزئیات پیچیده در مکالمه استفاده نکنید. متن باید بتواند توسط خوانندگان آن کاملاً قابل درک باشد.

6-3 برای مراجعه به یک سوره از قرآن کریم ، از یک نماد پیچیده بین نام سوره و شماره آیه استفاده کنید. اگر نام سوره لام داشته باشد ، داده خواهد شد. مانند: (زنان ، 12).

6-4 در تمام متن ها پاورقی وجود ندارد. مگر در موردی که معادل یک کلمه قرار است به زبان دیگری گذاشته شود.

برخی از متن:

1. آخرین مهلت نهایی برای ارسال: 20 دسامبر 2016.

2. زمان و مکان جلسه: زمستان 1399- مجازی.

د روز جلسه اعلام خواهد شد.

3. آدرس جلسه: تهران ، بزرگراه رسالت ، روبروی مصلی ، مجتمع امام خمینی ، ساختمان 14 ، شورای عالی قرآن.

4. ایمیل: info@shora.ir

5. برای اطلاعات بیشتر با تلفن تماس بگیرید: 88493813 – اضافی 101 و 102

6. نمابر: 88832500

7. پورتال اطلاع رسانی درگاه خبری کلیه اخبار مربوط به سازمان ویژه اطلاعات بالاترین م institutionسسه قرآنی به نشانی www.quranshora.ir است.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا