جامعه و خانواده

پیگیری اجرای مصوبه خدمات دیابت شورای عالی بیمه

انجمن رسانه ای دیابت از روند پیگیری و اجرای اعتبارسنجی خدمات دیابت شورای عالی بیمه خبر داد.

به گزارش سی وی نت، در پی هماهنگی کمیته مشترک حمایتی انجمن دیابت گابریک و انجمن دیابت ایران برای بازنگری در بسته خدمات بیمه دیابت و تدوین سامانه خود پایش ملی گواهی قند خون، سرانجام در جلسه هشتاد و ششم شرکت سوپریم. شورای بیمه سلامت، داروی جدید کاهش قند خون.

با بررسی کمیته وکالت گابن مشخص شد که از بهمن ماه سال گذشته این تصمیم در انتظار تایید هیات وزیران و افشای صنعت بیمه است که در نتیجه در دفاع از آن اعلام شده است. انجمن دیابت محلی، انجمن دیابت گابریک و انجمن دیابت ایران در 23 تیر 1401 با حضور فارس، فنا، پانشا نیوز، مجله درمان یاب، مجله دکتر ایرانیان و دوشنبه با خبرنگاران متحد شدند. گزارش داغی.

در این بحث، دکتر علیرضا استغامی رئیس انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک و دکتر کامران نیکوسخن رئیس انجمن دیابت ایران حضور داشت.

دکتر دکتر در ابتدا با اشاره به شیوع بالای دیابت در کشور. طسطامی با اشاره به اینکه کار تیم بر اساس ارزیابی و اصلاح فعالیت دیابتی شرکت بیمه تحت پوشش است، تاکید کرد: بیش از چهار ماه از این قانون می گذرد اما انجام نشده است و قانون نیاز دارد مورد حمایت O یک هیئت دولتی است.

وی بر تسریع در اجرای این سیاست تاکید کرد.

علاوه بر این، دکتر نیکوسخن از وجود 150 هزار نفر مبتلا به دیابت نوع یک در ایران خبر داد و افزود: آموزش بیماران دیابتی بسیار مهم است و این آموزش جزء پوشش بیمه ای نیست که در این موضوع در بسته الف تاکید می کنیم. “

وی به اهمیت کنترل روزانه قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع یک و گرانی تجهیزات اشاره کرد و گفت: تا به امروز بیمه های اصلی تحت پوشش بیمه ای آزمایش قند خون قرار نگرفته اند.

دکتر نیکوساخن افزود: کودکان دیابتی باید حداقل سه بار در روز قند خون خود را آزمایش کنند اما هزینه آزمایش قند خون بسیار بالاست.

در نهایت دکتر استغامی و دکتر. نیکوسخن تاکید کرد: اجرای سریع مصوبه شورای بیمه و دستگاه های دولتی گام مثبتی در ارتقای سلامت جامعه خواهد بود.

بر اساس گزارش انجمن دیابت، در مقابل این جلسه در پاسخ به سوالات اصحاب رسانه در خصوص مسائلی از جمله لزوم وجود تجهیزات پایش مداوم قند خون (CGM) در کشور، نظارت و آرامش حائز اهمیت است. بحث واردات و تولید انسولین در کشور، هزینه تجهیزات کنترل قند خون، مسائل مربوط به واردات سریع دارو و مدیریت قند خون و چالش های ناشی از نسخه الکترونیکی برای پزشکان و بیماران.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا