اقتصادی

چگونه CRM را برای مشاغل کوچک خود انتخاب کنیم؟

داشتن برترین نرم افزار CRM برای مشاغل کوچک می تواند تفاوت زیادی در موفقیت کسب و کار شما ایجاد کند، خصوصاً در مورد ایجاد سرنخ، تبدیل سرنخ به مشتری و تبدیل مشتری به وفادار به برند. در روند فروش حتی یک نکته وجود ندارد که واقعاً برای شما مفید نباشد. اما ابتدا باید بدانید چه انتظاراتی از یک راه حل CRM خوب دارید و چگونه انتخاب می کنید؟

چرا هر کسب و کار کوچک به CRM نیاز دارد؟

کوچک بودن شغل شما به این معنی نیست که شما به تکنولوژی نیاز ندارید.

نرم افزار CRM به یک پایه اصلی در دنیای تجارت تبدیل شده است. با یک راه حل کامل CRM، مزایای بسیار خوبی به شما می رسد که می تواند به شما در انجام کار بهتر کمک کند، از جمله این مزایای ارائه شده توسط CRM است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می تواند:

فروش را افزایش می دهد و رهبران را پرورش می دهد.

مزیت اصلی هر CRM برای مشاغل کوچک این است که به تسهیل فروش و افزایش درآمد شما کمک می کند. چگونه؟

با تغذیه و مدیریت سرنخ پس از تولید سرنخ شروع می شود. CRM آنلاین به مشاغل کوچک شما این امکان را می دهد تا سرنخ بیشتری از وب سایت شما به دست آورند و آن را در کل مراحل فروش ردیابی کنند. با CRM پر از مخاطبین جدید، می توانید خریداران بالقوه را در خطوط فروش خود با کمپین های ایمیل هدفمند آموزش دهید تا زمانی که آماده خرید شوند.

ایمیل

این بدان معنی است که تیم فروش شما می تواند از سرنخ ها استفاده کند.

یکی دیگر از مزایای مهم CRM برای یک شرکت کوچک این است که اطلاعات اساسی را برای توانایی تصمیم گیری دقیق تر در زمینه فروش فراهم می کند. این می تواند به شما بگوید که کدام منابع سرنخ فروش را بیشتر افزایش می دهند، بنابراین می توانید زمان و هزینه بیشتری را صرف سودآوری بیشتر کنید. این می تواند نشان دهد که کدام یک از نمایندگان فروش برای آزمایش استراتژی های جدید در تلاشند تا به تعداد برسند. و فروش کوتاه مدت و بلند مدت می تواند پیش بینی های شما را روشن کند.

آیا می دانید دیر رسیدن یکی از بزرگترین دلایلی است که شرکتها مشتری خود را از دست می دهند و نمی توانند چشم انداز خود را تغییر دهند؟

نرم افزار CRM ردیابی خودکار و راحت را در اختیار تیم فروش شما قرار می دهد تا مشتریان موجود را به راحتی به خریداران طولانی مدت تبدیل کند.

به شما در درک مشتریان کمک می کند.

بهترین راه برای ارائه خدمات به مشتریان، درک دقیق خواسته ها، نیازها، نقاط درد و انتخاب آنها است. اما فراخوانی هر مشتری برای انتخاب مغز خود کوتاه است، که می تواند کار بزرگی به نظر برسد. با این حال، با CRM می توانید به طور خودکار اطلاعاتی در مورد مشتریان خود در یک سطح جمع آوری کرده و آن اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید تا بینش ارزشمندی کسب کنید که به شما کمک می کند هوشمندانه تر تصمیمات مشتری محور مشتری را بگیرید. روندها را با چند کلیک دنبال کنید، رفتارها را ارزیابی کنید و فرصت ها را شناسایی کنید.

نرم افزار CRM مشاغل کوچک مخصوصاً برای شرکتهایی که محصولات پیچیده یا شرکتهایی با چرخه فروش طولانی تر می فروشند بسیار مفید است. جمع آوری مداوم داده ها به شما امکان می دهد ارتباط خود را با هر مشتری به طور مداوم بهبود بخشید. ماهها می توانند داده های رفتار مشتری را بدون زحمت ثبت و تجزیه و تحلیل کنند، به شما این امکان را می دهد که تصمیمات مختلفی را که مشتریان در طول سفر آنها را راهنمایی می کنند، بهتر درک کنید.

شما می توانید از این اطلاعات برای بهبود بازاریابی مشاغل کوچک، بازاریابی ایمیل و کمپین های ایمیل، طراحی وب سایت و رویکرد فروش خود استفاده کنید تا زمانی که راه بهینه برای دستیابی به مخاطبان خود را پیدا کنید.

روش دیگری که می توانید از بینش های به دست آمده از طریق CRM استفاده کنید ایجاد تجربه های شخصی سازی شده مشتری است. وقتی کنترل دقیق و مطلوبی بر رفتارها و ترجیحات مشتریان خود داشته باشید، می توانید پیام رسانی خود را متناسب و متناسب با نیازها و انتضارات خود محصول یا خدمات خود را توسعه دهید خدمات بهتر و شخصی تر کلید تمایز برند شما و ایجاد روابط عمیق تر و معنادار با مشتریان است. این امر باعث افزایش وفاداری و افزایش احتمال مراجعه مشتری می شود.

گردش کار را بهبود می بخشد.

کسب و کار شما هر چقدر هم کوچک باشد، همیشه در روند فروش و بازاریابی شما امکان پیشرفت وجود دارد. واقعیت این است که اکثر محل کارها فرآیندهای دستی بسیاری دارند، مانند یادداشت ها و برنامه های مهم که بهره وری را از بین می برند.

برای یک تجارت کوچک، یک برنامه CRM گلوگاه ها را برطرف می کند و ایجاد گردش کارهایی را که امروز تیم شما می تواند در آن بماند بسیار راحت تر می کند. خواه ردیابی یک نگاه جدید و یا ردیابی خودکار دیدگاه مشتری جدید، CRM می تواند کارایی کل تیم شما را از فروش به خدمات مشتری افزایش دهد، که این موضوع من را به نکته بعدی می رساند.

پشتیبانی مشتری را افزایش می دهد.

پشتیبانی از مشتری پایه و اساس هر کسب و کار کوچک است. این امر نه تنها بر حفظ مشتری بلکه بر درآمد شما نیز تأثیر می گذارد.

بنابراین چگونه تجربه مشتری خوب را تضمین می کنید؟ دسترسی سریع به تیم پشتیبانی خود با اطلاعات دقیق در مورد هر مشتری. به آنها اجازه دهید تاریخچه آنلاین خود را کشف کنند، اطلاعات و روابط گذشته خود را با شرکت شما سفارش دهند تا درک کنند که واقعاً هر مشتری چه چیزی را تجربه می کند. یک مزیت بزرگ نرم افزار CRM این است که داده های مشتری را جمع آوری می کند و بخش ها را با توجه به نیازها و علایق خاص مشتریان ساده می کند.

منابع را افزایش می دهد.

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک با مشکل استفاده از کلاه آشنا هستند. سازمان های متوسط ​​نیز در تلاشند تا از منابع محدود حداکثر استفاده را ببرند. اتوماسیون بازاریابی و CRM قوی این امکان را به شرکتهای هر اندازه می دهد که هزینه کمتری صرف کنند زیرا این فناوری بار سنگینی را متحمل می شود. در نتیجه، شرکتهایی که در گروه اسکلتی فعالیت می کنند می توانند خدمات بسیار بالایی را ارائه دهند و با سازمانهای مختلف اندازه رقابت کنند.

امروزه، بیشتر کارهای فروش و بازاریابی که قبلاً به صورت دستی با فناوری انجام می شد، می تواند به صورت جداگانه خودکار شود. همانطور که قبلا ذکر شد، یک برنامه CRM می تواند بیشتر کارهای اداری را مدیریت کند، یادداشت برداری کند و با افرادی که با شما تماس می گیرند ملاقات کند. شما برای تأثیرگذارترین فعالیت ها، مدیریت مشاغل خود و ملاقات با مشتریانی که آماده خرید هستند، وقت بیشتری دارید.

به شما امکان می دهد بهترین روش ها را توسعه دهید.

مشاغل کوچک باید راهی برای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری و کارایی پیدا کنند تا بتوانند هرچه بیشتر سودآوری داشته باشند. بهترین نرم افزار CRM می تواند به شما کمک کند بهترین روش ها را شناسایی و به کار گیرد تا اطمینان حاصل شود که هر کارمند در یک صفحه باقی می ماند و مانند یک ماشین روغن کاری شده کار می کند. وجود این بهترین شیوه ها می تواند کارکنان جدید را در هیئت مدیره، تسریع در آنها و تأمین ابزارهای بازاریابی و اطلاعاتی که برای انجام کار با کارآیی بیشتر نیاز دارند، آسان کند.

اگر از سیستم CRM استفاده نکنید، روشهای کارآیی و هدفمند بودن در فعالیتهای فروش روزانه خود را از دست خواهید داد. اگر می دانید که تجارت شما می تواند از برخی موارد بالا استفاده کند، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که CRM مناسب خود را انتخاب کنید.

گزینه CRM مناسب برای نیازهای شما

مشاغلی که با CRM به خوبی کار می کنند می توانند ۳۰۰٪ افزایش بالقوه در نرخ تبدیل و ۴۷٪ افزایش میزان ماندگاری و رضایت مشتری داشته باشند. اما برای رسیدن به این نتایج چشمگیر، شما باید برنامه مناسب را انتخاب کنید.

موارد مهم در هنگام انتخاب خود باید در نظر بگیرید:

  • بودجه
  • تیم
  • لیست مخاطبین
  • فرکانس پرداخت ترجیحی
  • نیازهای پشتیبانی

بودجه

قبل از شروع بررسی گزینه ها، باید تعیین کنید که بودجه بازاریابی شما چقدر است. اگر زمان لازم برای تنظیم برنامه و آموزش کارمندان خود را در نظر بگیرید، از جمله در نظر داشته باشید که هزینه های واقعی احتمالاً از قیمت های پایه بیشتر خواهد شد.

تیم شما

اگر فرد خاصی دارید که باید وارد CRM شود، باید تصمیم خرید خود را در نظر بگیرید. اگر خیلی گران است، با یک برنامه کاربری شروع کنید و اگر CRM برای شما مناسب است، می توانید بعداً آن را ارتقا دهید.

لیست مخاطبین شما

قیمتی که برای CRM می پردازید اغلب به تعداد مخاطب شما مربوط می شود. اگر اندازه لیست مخاطب شما بیش از یک گزینه CRM متناسب با بودجه شما بیش از حد تخمین زده شده است، برای از بین بردن نقاط مرده ای که به هیچ جایی نمی رسند، آن را بررسی کنید.

فرکانس پرداخت ترجیحی شما

بیشتر CRM ها هر دو قیمت ماهانه و سالانه را با تخفیف ارائه می دهند تا هزینه سالانه را پیش پرداخت کنند. اگر می توانید بودجه خود را وارد کنید، ببینید آیا می توانید معامله خوبی با CRM انجام دهید که به شما امکان پرداخت سالانه به جای ماهانه را بدهد.

چه ویژگی های اضافی را می خواهید؟

ترکیب CRM با ویژگی های کلیدی می تواند منجر به قدرت بهتر در مصرف برق و صرفه جویی بیشتر شود. این شامل موارد زیر می شود:

اتوماسیون پست الکترونیکی

ترکیب CRM با بازاریابی از طریق ایمیل می تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد، زیرا به این دو ابزار امکان می دهد برای مهارت های پیشرفته رهبری با یکدیگر کار کنند. این به این معنی است که شما ایمیل های HTML با زیبایی طراحی کرده اید که به شما کمک می کند هم برند و هم سطح پیام خود را افزایش دهید. به این فکر کنید که آیا می خواهید اتوماسیون ایمیل در آن بگنجانید و در صورت وجود چند ایمیل در ماه می خواهید ارسال کنید.

اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون فروش و بازاریابی غالباً به عنوان دو روی یک سکه جمع می شوند و اگر نمی توانید اتوماسیون بازاریابی را از طریق CRM بدست آورید، احتمالاً باید آن را در جای دیگری تهیه کنید. اگر می دانید که به آن احتیاج دارید، یک ابزار CRM همراه آن انتخاب کنید تا بتوانید همه برنامه های خود را در یک برنامه دریافت کنید.

صفحات و فرم های فرود، ابزارهای بسیار خوبی برای ایجاد سرنخ هستند که مکان مستقیمی را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانند اطلاعات خود را در ازای منابع و محتوای با کیفیت بالا ارائه دهند. این به شما اجازه می دهد تا آنها را در کمپین های اصلی والدین خود بنویسید و به مرحله بعدی سفر مشتری بروید.

بسیاری از سیستم عامل های CRM به شما امکان می دهند صفحات و فرم های فرود را ایجاد کنید، اما نه همه، بنابراین اگر مورد دلخواه خود را دارید، مطمئن شوید که این ویژگی در آن گنجانده شده است.

نیازهای پشتیبانی

به کمک ارتباط فوری از طریق ایمیل یا چت نیاز دارید؟ اگر چنین است، به دنبال یک برنامه CRM باشید که دارای گزینه های پشتیبانی مناسب مشتری باشد. همیشه در صورت نیاز به شما کمک می شود.

هنگام انتخاب CRM باید از اشتباهات خودداری کنید.

بزرگترین اشتباه هنگام انتخاب CRM، مشاهده نکردن مقدار داخل آن است که باعث می شود شما کمتر از برنامه استفاده کنید. برای پیاده سازی نرم افزار جدید زمان و هزینه لازم است، اما وقتی به این فکر می کنید که CRM چه کاری می تواند برای شما انجام دهد ارزش تلاش را دارد.

اگرچه در هنگام انتخاب و استفاده از سیستم عامل CRM می توان از سایر موانع اصلی برای جلوگیری از آنها به همان اندازه آسیب رسانید، اما ممکن است چندان واضح نباشد. اینها شامل عدم تعیین اهداف مختلف برای استفاده از CRM شماست. پیش از این با تیم خود بنشینید و در مورد آنچه برای بهبود تجربه مشتری و فروش بیشتر نیاز دارند صحبت کنید. در اینجا چند واقعیت اساسی در مورد نحوه استفاده از آن آورده شده است.

به یاد داشته باشید: به همه فرصت دهید تا خود را تنظیم کنند و به جای تنضیمات سریع، روی مزایای طولانی مدت تمرکز کنید.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا