اقتصادیسلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

آیا استفاده از ماسک مو می‌تواند ریزش مو را کاهش دهد؟

جلوگیری از ریزش مو با ماسک مو ؟

زمان خواندن تقریبی مقاله : 9 دقیقه

ماسک مو عاملی برای ریزش مو نمی تواند باشد به شرط آنکه به شکل درست از این محصول استفاده کنید آیا ماسک مو باعث ریزش مو می شود؟- مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز

تونیک ضد ریزش موی دکتر بیز: امروزه تنوع ماسک مو در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های آرایشی آنقدر زیاد است که دیگر کمتر کسی خود به شخصه اقدام به تهیه ماسک مو در منزل می‌کند. ماسک مو یکی از بهترین محصولات مراقبت از مو برای افرادی است که به هر دلیل سلامت موهایشان دچار آسیب شده است. هدف از خرید ماسک مو به طور مشخص تقویت سلامت موها و حالت‌دهی به آنها است اما آیا این امکان وجود دارد که خود این محصول سبب ریزش مو شود یا عوارضی را بوجود آورد؟ ماسک مو و ریزش مو موضوعی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

ماسک مو چیست ؟

تونیک تقویت کننده مو دکتر بیز: برای بهبود موهای آسیب دیده به سراغ یکی از بهترین محصولاتی که در زمینه مراقبت از مو می‌توانید بروید، ماسک مو است. ماسک مو به جز اینکه یک حالت دهنده عمیق برای موها محسوب می‌شود، معمولا غنی از روغن‌ها و ترکیبات مغذی بوده و در نرم و ابریشمی کردن تارهای مو نیز نقش دارد. به طور معمول از ماسک مو در ناحیه ساقه موها استفاده می‌شود. در حالت کلی حدود ۲۰ دقیقه باید اجازه دهید تا ماسک مو روی موها بماند تا اثرگذاری مطلوبی داشته باشد. ماسک مو خود انواع مختلفی دارد اما اغلب یا در داخل حمام باید استفاده شود که در این صورت نیاز به آبکشی دارد یا باید بعد از حمام مورد مصرف قرار گیرد که در این صورت دیگری نیازی به آبکشی مو وجود ندارد.

 ماسک مو و ریزش مو

خرید اینترنتی محصولات دکتر بیز: ترکیبات موجود در ماسک‌های مو با یکدیگر متفاوت هستند. با این حال معمولا در همه ماسک‌های مو از روغن‌ها و عصاره‌های گیاهی استفاده می‌شود که برای حفظ سلامت مو بسیار مفید می‌توانند باشند. برخی از افراد عنوان می‌کنند که استفاده از ماسک مو موجب ریزش موی آنها می‌شود. آیا چنین چیزی ممکن است؟ باید بگوییم که ماسک مو تنها در صورتی می‌تواند سبب ریزش موها شود که با ریشه مو تماس داشته باشد. اگر روی دستور استفاده از ماسک مویی که خریداری کرده‌اید، نوشته شده که نباید با ریشه موها تماس داشته باشد، این نکته را حتما باید مد نظر قرار دهید. در برخی موارد ترکیبات شیمیایی که به ماسک‌های مو افزوده می‌شوند، در صورت تماس با ریشه مو سبب ریزش موها می‌شوند.

همچنین به مدت زمانی که ماسک مو باید روی موها باقی بماند باید توجه داشته باشید. دقیقا مطابق با دستوری که روی محصول قید شده عمل کنید. مثلا اگر قرار است ماسک مو تنها ۱۰ دقیقه روی موها بماند، مدت زمان را به یک ساعت افزایش ندهید. در غیر این صورت ممکن است تارهای مو از ریشه سست شده و دچار ریزش شوند. توجه به این نکات خیلی کوچک اهمیت بالایی دارد. فراموش نکنید که شما قرار است برای تقویت سلامت موهای خود ماسک مو استفاده کنید نه اینکه سلامت و زیبایی موهای خود را با عدم توجه به دستور مصرف به خطر بیندازید.

آیا ماسک مو از ریزش مو جلوگیری می کند ؟

رابطه ماسک مو و ریزش مو را شرح دادیم. حال این سوال پیش می‌آید که اگر از ماسک مو به شکل صحیح استفاده کنیم، ممکن است در توقف ریزش مو موثر باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ابتدا علت ریزش مو باید بررسی شود. اگر علت ریزش مو کمبود مواد مغذی یا استفاده بیش از حد از رنگ مو یا دکلره باشد یا اینکه فرد از وسایلی همچون سشوار یا اتوی مو زیاد استفاده کرده باشد، به کمک ماسک مو ریزش موها را تا حدودی می‌توان بهبود بخشید. اما در مواردی که آلوپسی آندروژنتیک (طاسی با الگوی مردانه) یا آناژن افلوویوم رخ می‌دهد یا فرد بر اثر استرس، عدم تعادل هورمونی یا بیماری موهای خود را از دست می‌دهد، استفاده از ماسک مو با هدف کاهش ریزش مو نمی‌تواند کارساز باشد.

کدام ماسک مو برای افزایش رشد مو بهتر است ؟

بعضی از انواع ماسک مو را می‌توان به طور مستقیم روی پوست سر و ریشه موها گذاشت. به نظر می‌رسد که این نوع از ماسک‌های مو به منظور پیشگیری از ریزش مو موثرتر خواهند بود. البته می‌توانید از ماسک‌های خانگی مو نیز که خودتان در منزل درست می‌کنید، بهره بگیرید. مخمر آبجو، شیره درخت توس و روغن‌های گیاهی مثل آرگان، نارگیل و بادام از بهترین ترکیباتی هستند که می‌توانند در ماسک مو نقش تحریک کننده رشد مو را داشته باشند. روغن کاج، پروتئین‌های گیاهی، اسیدهای آمینه و استروژن مصنوعی نیز از دیگر ترکیباتی به شمار می‌آیند که چنانچه در ماسک مو وجود داشته باشند، در بهبود رشد موها موثرند.

برای اینکه ماسک مو باعث تحریک و تسریع رشد مو شود، فولیکول‌های موجود در پوست سر باید قوی و زنده باشند. به همین دلیل است که ماسک مو برای جلوگیری از همه انواع ریزش مو اثرگذار نیست. فردی که بر اثر عوامل ژنتیکی دچار طاسی شده است، با بهره‌گیری از ماسک مو به نتیجه مطلوبی دست نخواهد یافت. گاهی تنها راه چاره در این موارد فقط کاشت مو است.

نحوه استفاده از ماسک مو برای درمان ریزش مو

استفاده از ماسک مو نه تنها سبب ریزش مو نمی‌شود بلکه در بعضی موارد مانع از ریزش مو نیز خواهد شد. چنانچه برای به دنبال استفاده از ماسک مو هستید، بهتر است از ماسک موهای خانگی استفاده کنید. ماسک مویی که در آن از ترکیباتی همچون تخم مرغ، آووکادو، روغن نارگیل و دیگر روغن‌های گیاهی مثل زیتون یا بادام استفاده شده است، به عنوان یک ماسک موی خانگی بسیار ایده‌آل می‌تواند باشد. این نوع از ماسک موها را می‌توان شب قبل از خواب به کف سر و ریشه و ساقه موهای خود مالیده و تا صبح روی موها نگه داشت. در این صورت باید با یک کلاه موهای خود را بپوشانید. اگر اجازه دهید شب تا صبح ماسک مو روی موها بماند، قطعا نتیجه‌گیری بهتری عایدتان خواهد شد.

ماسک موهایی که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند، اکثرا با ریشه موها نباید تماس داشته باشند. بنابراین ممکن است اثر چندانی در پیشگیری از ریزش مو از خود به جای نگذارند. اما ماسک موهای خانگی با غنی بودن از عصار‌ه‌ها و روغن‌های گیاهی می‌توانند در تقویت فولیکول‌های مو اثر گذاشته و ریزش مو را تا حدودی بهبود بخشند.

چند بار در هفته ماسک مو بزنیم ؟

متخصصان معمولا توصیه می‌کنند که ۱ یا ۲ بار در هفته از ماسک مو استفاده نمایید. اگر می‌خواهید نتیجه‌ای که منتظر آن هستید از مصرف ماسک مو حاصل شود، حتما حداقل ۱ بار باید ماسک مو را مورد استفاده قرار دهید. ماسک مو با اهداف مختلفی استفاده می‌شود که در ادامه به مهم‌ترین آنها می‌پردازیم:

مهم ترین فواید استفاده از ماسک مو

انواع مختلف ماسک مو خواص مختلفی را برای موها می‌توانند به دنبال داشته باشند:

  • ترمیم موهای آسیب دیده
  • تقویت رشد موها و جلوگیری از ریزش مو
  • افزایش رطوبت‌رسانی به موها
  • نرم و لطیف کردن مو
  • جلوگیری از خشکی مو
  • درمان وز شدن موها

گفتار پایانی

در پاسخ به این سوال که آیا ماسک مو باعث ریزش مو می‌شود یا خیر باید گفت که بین مصرف ماسک مو و ریزش مو هیچ ارتباطی وجود ندارد. به شرط آنکه به شکل درست از این محصول استفاده کنید. یعنی اگر در دستور مصرف قید شده که فقط به ساقه مو مالیده شود، هرگز آن را به ریشه موها نزنید. همچنین به مدت زمان باقی ماندن ماسک مو روی موها نیز باید دقت کنید. به عنوان مثال چنانچه ماسک مو باید ۱۰ دقیقه روی موها بماند، نباید خودسرانه زمان استفاده را افزایش داد زیرا در این صورت ممکن است موها از ریشه دچار آسیب شوند

دکمه بازگشت به بالا