سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

عوارض استفاده از ماسک مو

آیا تا به حال چیزی در مورد مضرات ماسک مو شنیده‌اید؟ بسیاری از ما برای درمان موهای خشک و آسیب‌دیده و تقویت موهای رنگ و دکلره شده از ماسک مو استفاده می‌کنیم. در واقع ماسک موها به خاطر ترکیبات مغذی و مفیدی که برای موها دارند، این روزها بسیار محبوب هستند. اما در کنار فوایدی که همیشه از ماسک موها می‌شنویم این محصولات گاهی نیز معایب و مضرات را برای موهای ما دارند.

سوالی که در ذهن بسیاری از افراد ایجاد می‌شود این است که آیا ماسک مو باعث ریزش مو می‌شود؟ استفاده از ماسک مو چه معایبی دارد؟ در این مقاله از می‌توانید با معایب و آشنا شوید.

قبل از هر چیز باید بدانید که ماسک مو ویتابلا یک نرم‌کننده قوی برای آبرسانی و تقویت ساقه موها است که به هیچ عنوان نباید بیشتر از زمان تعیین شده روی موها قرار بگیرد و یا با ریشه مو برخورد کند. در واقع این محصول زمانی موثر است که شما مقداری از آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی ساقه موها قرار دهید و سپس با آب فراوان موهایتان را بشویید. به علاوه زمانی که ماسک مو با ریشه موها برخورد کند، به فولیکول‌های مو آسیب وارد می‌کند و ممکن است موجب ریزش و ضعف موها شود.

نکته دیگری که باید در مورد مضرات ماسک مو بدانید این است که ماسک موها برای استفاده طولانی و مداوم طراحی نشده‌اند. شما نباید بیشتر از یک تا ۲ بار در هفته از ماسک مو استفاده کنید. زمانی که بعد از هر بار شستشوی مو از ماسک مو استفاده کنید، به جای نرم شدن موها، ممکن است ساقه موهای شما آسیب ببند و مشکلاتی جدی برای سلامت موهایتان ایجاد شود.

قبل از استفاده از ماسک مو بهتر است ابتدا دستورالعمل روی بسته‌بندی محصول را مطالعه کنید و در صورتی که از یک محصول خاص درمانی استفاده می‌کنید، حتما با پزشک خود در مورد طریقه استفاده از آن مشورت کنید.

در پاسخ به این سوال که آیا ماسک‌ها برای مو مضر هستند یا خیر باید بدانید تا زمانی که از ماسک موها به روشی درست و اصولی استفاده کنید و ماسک موی مناسب موهای خودتان را یک بار در هفته به موها بزنید، ماسک موها نه تنها ضرری برای موهای شما ندارند، بلکه به تقویت و ترمیم موها نیز کمک می‌کنند.

آیا ماسک مو باعث ریزش مو می‌شود؟

همانطور که گفته شد اگر از ماسک مو به روشی اصولی استفاده شود، هیچ مشکلی برای موها ایجاد نمی‌کند. حتما شنیده‌اید که خیلی از افراد با استفاده از ماسک مو دچار ریزش مو می‌شوند. مهم‌ترین دلیل این مشکل استفاده اشتباه از ماسک مو است. ماسک مو نباید در زمان استفاده با ریشه موها برخورد کند.

زمانی که ماسک مو را نزدیک به ریشه و یا روی پوست سرتان استفاده کنید، فولیکول‌های مو نرم و دچار آسیب می‌شوند و همین موضوع ممکن است موجب ریزش مو شود. به علاوه استفاده از ماسک موی فاسد یا نامناسب نیز ممکن است آسیب جدی به موها وارد کند.

عوارض ماسک مو تاریخ مصرف گذشته

یکی دیگر از مضرات ماسک مو زمانی ظاهر می‌شود که شما از ماسک موهای تاریخ مصرف گذشته استفاده کنید. زمانی که تاریخ انقضای یک محصول آرایشی و بهداشتی رو به اتمام است، ممکن است فرآیندهای شیمیایی در آن ایجاد شود و به موهای شما آسیب وارد کند. به هیچ عنوان بعد از اتمام زمان انقضای یک محصول از آن استفاده نکنید.

به خاطر داشته باشید که استفاده از محصول نامناسب می‌تواند به جاز ترمیم و بازسازی موها، آسیب‌های جدی به موهایتان وارد کند و حتی بخار آن نیز ممکن است به پوست سر و چشم‌های شما آسیب وارد کند.  اگر به اشتباه از ماسک موی تاریخ مصرف گذشته استفاده کردید، بهتر است هر چه سریع‌تر موهایتان را بشویید و به خوبی آبکشی کنید. در صورتی که پوست سرتان دچار آلرژی و حساسیت شده و یا تار موهایتان خشک و آسیب‌دیده به نظر می‌رسد، می‌توانید از یک متخصص برای درمان کمک بگیرید.

عوارض ماسک موی بی‌کیفیت

امروزه تنوع ماسک موها بسیار زیاد است و اکثر ماسک موهایی که در بازار به فروش می‌رسند، کیفیت قابل قبولی دارند. اما استفاده از ماسک موهایی که حاوی مواد شیمیایی مضر مثل پارابن و سولفات هستند و همچنین برند معتبر و شناخته شده‌ای ندارند، ممکن است آسیب‌های جدی به موی شما وارد کنند. سولفات و پارابن دو ماده شیمیایی مضر هستند که در بسیاری از محصولات مراقبت از مو مثل ماسک استفاده می‌شوند.

اگر واقعا به سلامت موهایتان اهمیت می‌دهید، بهتر است از ماسک موهای فاقد پارابن و سولفات استفاده کنید. این مواد شیمیایی در دراز مدت موجب خشکی و آسیب به ساقه مو می‌شوند و ظاهری کدر به موهای شما می‌بخشند. در زمان خرید کرم مراقبت پا ویتابلا حتما در کنار قیمت ماسک مو به ترکیبات و همچنین معتبر بودن برند محصول توجه کنید.

آیا ماسک مو برای درمان ریزش مو موثر است؟

به طور کلی ماسک موهای بسته‌بندی شده تنها برای تقویت ساقه مو طراحی شده‌اند و از همین رو نقش زیادی بر تقویت فولیکول‌های مو ندارند. همانطور که استفاده از ماسک مو موجب ریزش مو نمی‌شود، پس نمی‌تواند رشد موها را تقویت کند، چون اصلا این ماسک با پوست سر شما تماس ندارد و تنها روی تار مو استفاده می‌شود. استفاده از ماسک مو می‌تواند به تقویت موها، نرم و لطیف شدن تار مو، ترمیم موهای آسیب‌دیده و درمان خشکی مو کمک کند.

اگر موهای شما ریزش دارد، بهتر است از ماسک‌های خانگی برای درمان استفاده کنید. استفاده از روغن یا عصاره رزماری مانع ریزش مو می‌شود و به افزایش رشد موها نیز کمک می‌کند. برای تقویت رشد موها می‌توانید از آب برنج، روغن نارگیل و تخم مرغ نیز استفاده کنید.

چند بار در هفته از ماسک مو استفاده کنیم؟

میزان استفاده از ماسک مو معمولا به نوع موهای شما و ماسکی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. اگر موهای شما سالم است و تنها برای تقویت موها از ماسک استفاده می‌کنید، بهتر است در هفته یک بار یا یک هفته در میان از ماسک استفاده کنید. برای درمان موهای خشک و آسیب‌دیده می‌توانید ۲ تا نهایتا ۳ بار در هفته از ماسک مو استفاده کنید و بعد مقدار مصرف را کاهش دهید. افرادی که موی نازک و شکننده‌ای دارند، نباید بیشتر از ۱ بار در هفته از ماسک مو استفاده کنند.

اگر موهای شما پرپشت است و تار موی ضخیمی دارید، بهتر است ۱ تا ۲ بار در هفته از ماسک مو استفاده کنید تا موهایتان به خوبی آبرسانی شود. افرادی که موی مجعد، فر و یا چربی دارند نیز بهتر است یک بار در هفته از ماسک مو استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند.

  • بهتر است بدانید زمانی که از ماسک مو به درستی و طبق دستورالعمل ذکر شده روی بسته‌بندی محصول استفاده کنید، هیچ مشکلی برای موهای شما ایجاد نخواهد شد. به خاطر داشته باشید که ماسک مو نباید با ریشه موهای شما برخورد کند، زیرا این محصول تنها برای ساقه مو طراحی شده است و در صورت برخورد با پوست سمجله زوم لایف
  • به‌روزرسانی: 1 سال پیش
  • خواندن: 6 دقیقه

تا جایی که از منابع متعبر و حرف‌های متخصصین می‌توان دریافت، ماسک‌های مو از محصولات فوق‌العاده قدرتمند در روتین مراقبت از مو هستند و جز فواید متعدد، معایب بخصوصی ندارند که بخواهیم آنها را به حداقل برسانیم!

در واقع آنچه که انواع شامپوها و نرم‌کننده‌ها نمی‌توانند تقویت و ترمیم کنند، از عهده ماسک‌های مو به خوبی برآمده و این عادات غلط ما هستند که ممکن است ماسک‌های مو را بی‌تاثیر کرده یا حتی موجب شوند تاثیر منفی روی موهایمان بگذارند. با ما همراه باشید تا درباره ماسک‌های موی مرغوب و معایب احتمالی که هنگام استفاده از آنها ممکن است به آنها دچار شویم و همچنین راه رفع آنها بیشتر بدانید.

معایب ماسک مو؟

همانطور که پیش‌تر اشاره نمودیم معمولا ماسک‌های مو به خودی خود، معایب و ضرری نداشته و تماما از فواید آنها سود می‌بریم. این محصولات کاربردی به گونه‌ای هوشمندانه طراحی شده‌اند که موها را در کمتر از 10 دقیقه به حالت ایده‌آل و سالمی که مدنظر داریم می‌رسانند. اما شاید بتوان یکی از مشکلات آنها را این دانست که معمولا افراد در استفاده از ماسک‌های مو افراط کرده و به خیال بیشتر موثر واقع شدن، هر روز آنها را روی موهای خود قرار می‌دهند.

در نتیجه متعاقبا با مشکلاتی چون حساس شدن موها، شکنندگی، بعضا ایجاد قارچ و حتی ریزش موها مواجه شده و در پی دست و پنجه نرم کردن با این عوارض، از افراد ناآگاه سوال پرسیده و به اشتباه تصور می‌کنند که ایراد از ماسک‌های مو می‌باشد، نه زیاده‌روی در مصرف ماسک‌های مو! البته اینکه چند بار در هفته باید از ماسک موی مناسب موهای خود استفاده کنید، کاملا به جنس موهای شما و شرایطی که هر روز در معرض آن قرار دارند بستگی دارد. به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید که بر اساس نوع مو، چقدر باید از ماسک‌های مو استفاده کنید که در نهایت، به ضرر شما تمام نشود.

موهای سالم: یکبار در هفته یا یک هفته در میان

کسانی که موهای سالمی دارند نیازی به استفاده مکرر از ماسک مو ندارند. برای این افراد استفاده از ماسک مو ترجیحا یکبار در هفته یا دو هفته یکبار ترجیح داده می‌شود. اساسا ماسک‌های مو مرغوب مانند ، تمام رطوبت و درخشندگی را که موهای شما از دست داده‌اند به آنها بازمی‌گردانند. اما هنگامیکه موها سالم هستند، نیازی به هیدراتاسیون اضافی ندارند. در حقیقت به دلیل نبود آگاهی کافی و یا افراط در استفاده از ماسک‌های مو، کاری می‌کنیم که واقعا می‌تواند به تارهای مو آسیب وارد کند.

موهای آسیب‌دیده: دو تا سه بار در هفته

هرچه موهای شما آسیب بیشتری دیده باشند (به دلیل رنگ کردن‌های مکرر یا حالت دادن به آنها توسط اتو و سشوار با حرارت بالا)، استفاده منظم از ماسک مو در روتین مراقبت از موهایتان، سود بیشتری برایتان دارد. توصیه می‌کنیم دو تا سه بار در هفته از آنها استفاده کنید تا زمانی که وضعیت به حالت رضایت‌بخشی نایل شود. وقتی موهایتان به روزهای قبل از آسیب خود بازگشتند، می‌توانید کمتر از آنها استفاده نمایید. بدین منظور می‌توانید به فروشگاه مو تن رو برای مشاهده مراجعه نمایید.

موهای نازک: هفته‌ای یکبار

موهای نازک می‌توانند از استفاده از ماسک مو برای مدت یکبار در هفته سود ببرند. اما استفاده زیاد از آنها می‌تواند تارهای موی شما را سنگین کند. یادتان باشد شما به دنبال تقویت کردن، آبرسانی و افزایش حجم به موهایتان هستید، نه وزن اضافی! در نتیجه مهم است که از ماسکی استفاده کنید که با موهای ظریف و نازک شما تناسب داشته باشد. بدین منظور برای شروع، ، می‌تواند گزینه خوبی باشد.

موهای پرپشت: یک یا دو بار در هفته

از آنجاییکه موهای پرپشت حجم زیادی دارند، یک یا دو بار استفاده از ماسک مو در هفته کافیست. البته اگر از ماسک‌های هدفمندتری استفاده می‌کنید، می‌توانید این مقدار را به دو بار در هفته افزایش دهید. اما یادتان باشد اگر از ماسک مو فقط برای رطوبت بیشتر استفاده می‌کنید، یکبار در هفته کفایت می‌کند.

موهای مجعد: هفته‌ای یکبار

یکبار در هفته استفاده از ماسک مو، یک قانون کلی برای کسانیست که موهای مجعد و فر دارند. هر چیزی بیش از یکبار در هفته باشد، موهای شما را در معرض آسیب قرار می‌دهد و این چیزی است که هیچ نوع ماسک مویی نمی‌تواند آن را برطرف کند. علاوه‌برآن شما می‌بایست از ماسکی استفاده کنید که با توجه به نوع فر موهای شما طراحی شده باشد. همانطور که می‌دانید همه ماسک‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند.

تیم کاری ما با پشتیبانی ۲۴ ساعته و مشاوره‌ی رایگان تمام تلاش خود را می‌کند تا قبل از خرید ژل آبرسان ویتابلا یکی از مراجع تخصصی نقد و بررسی فروش اینترنتی کالاهای تخصصی و انحصاری شرکت بازاریابان باشد. و بستری ایجاد کند که شما همراهان عزیز خریدی راحت، با آگاهی کامل و بدون دغدغه داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا