اقتصادیکسب و کار ایرانی

چه زمانی باید یخچال و فریزر فروشگاه خود را تعویض نمایید ؟

یکی از کارهایی که نقش بسزایی در نگهداری و جلوگیری از خرابی های احتمالی یخچال دارد؛ استفاده از محافظ برای اتصال دوشاخه یخچال به برق است. نوسانات جریان برق عاملی است که موجب می‌شود برق منزل به طور ناگهانی قطع شود. در مواقعی که میزان استفاده از انرژی برق زیاد باشد، برق به اندازه کافی به همه خانه‌ها نمی‌رسد. این مسئله باعث قطع شدن یا وصل شدن برق می‌شود. وجود این نوسانات، باعث آسیب رسیدن به قطعات و وسایل الکترونیکی می‌شود.محافظ برق وسیله‌ای است که از یخچال یا هر وسیله برقی در برابر نوسانات جریان برق و اتصالات کوتاه جلوگیری می‌کند. بنابراین برای مراقبت از برد یخچال فریزر و قطعات مهم دیگر آن ، برای همیشه از محافظ در هنگام اتصال دوشاخه به برق استفاده کنید.

بستن سریع درب یخچال و محکم کردن آن؛ روشی ساده، ولی بسیار نتیجه بخش

یکی از مسائلی که در نگهداری از یخچال باید به آن توجه شود، بستن سریع درب یخچال و اطمینان از بسته شدن آن است. یخچال دستگاهی است که با خنک کردن محیط داخل خود، شرایط مناسبی را برای نگهداری از مواد غذایی و جلوگیری از پوسیدگی آن‌ها فراهم می‌کند.

دمای داخل یخچال خنک‌تر از محیط بیرون است، در صورتی که درب یخچال برای مدت طولانی باز باشد، سرما از یخچال خارج می‌شود و دمای محیط وارد یخچال می‌شود؛ این مسئله باعث به هم خوردن دمای داخل یخچال و خراب شدن مواد نیز می‌شود.

توجه داشته باشید که با باز نگه داشتن درب یخچال، تلاش دستگاه و قطعات آن برای سرد کردن فضای داخل یخچال بیشتر می‌شود، این اتفاق باعث می‌شود تا فشار زیادی به یخچال و قطعات آن وارد شود. برای نگهداری از یخچال، درب آن را در زمان زیاد باز نگذارید، بهتر است درب یخچال محکم بسته شود تا هوای بیرون از طریق منافذ موجود وارد یخچال نشود.

استفاده از ظروف نگهدارنده

یکی از راه‌های ساده‌ای که همه مصرف کنندگان می‌توانند برای نگهداری از یخچال و فریزر خود انجام دهند؛ استفاده از ظروف نگهدارنده درب دار است. استفاده از ظروف نگهدارنده برای نگهداری از مواد غذایی درون یخچال بسیار مؤثر است، استفاده از ظروف درب دار برای نگه داشتن مواد غذایی در یخچال و فریزر باعث می‌شود تا علاوه بر افزایش طول عمر مواد، رطوبت درون یخچال نیز کاهش پیدا کند. همچنین استفاده از این ظروف کمک می‌کند تا دسترسی به مواد آسان‌تر باشد و شما زمان کمتری را برای خارج کردن مواد از یخچال صرف کنید.

افزایش طول عمر یخچال فریزر با قرار دادن یخچال در مکان مناسب

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید، که قرار دادن یخچال در مکانی اشتباه باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود؟ اختلال در عملکرد قطعات یخچال و تغییر در دمای آن از مشکلاتی است که به دلیل قرارگیری یخچال در مکان اشتباه اتفاق می‌افتد.

اولین نکته‌ای که در هنگام قرار دادن یخچال در آشپزخانه باید به آن توجه کنید؛ این است که یخچال در نزدیکی گاز و وسایل گرمازا قرار نگیرد؛ این مسئله باعث می‌شود تا با هر بار باز و بسته شدن درب یخچال، حجم زیادی از گرما از این وسایل گرمازا وارد محیط داخلی یخچال شود.

این مسئله موجب عرق کردن دیواره یخچال، گرم شدن فضای یخچال و تغییرات دمای آن می‌شود، به همین دلیل بهتر است برای نگهداری از یخچال آن را در فضایی به دور از وسایل گرمازا قرار دهید. برای افزایش طول عمر یخچال و فریزر، در حین جا به جا کردن، فاصله‌ای را میان دستگاه و دیوار ایجاد کنید. خالی بودن فضای پشت یخچال و فریزر باعث می‌شود؛ تا گرمایی که در اثر کارکرد دستگاه‌ها ایجاد می‌شود، به راحتی از میان فضای خالی خارج شود.

اگر یخچال با دیوار و یا کابینت فاصله بسیار نزدیکی داشته باشد، باعث فشار مضاعف بر موتور یخچال خواهد شد. به مرور زمان به دلیل این کارکردن زیادی کمپرسور یخچال، احتمال خرابی و یا سوختن آن وجود دارد. وجود یک تکنسین متخصص و آشنا به تمامی قطعات و معماری برندهای مختلف یخچال فریزر؛ هزینه های تمام شده تعمیر و همچنین نیاز مجدد به تکنسین بعد از سرویس و تعمیر را کاهش می‌دهد. اگر دارای یخچال فریزری با برندهای جنرال الکتریک، آاگ، مابه و وایت هاوس می‌باشید، می توانید با مرکز تعمیرات و نمایندگی پارسا سرویس، به عنوان نمایندگی رسمی این چهار برند در ایران تماس حاصل بفرمایید.

راهنمای خرید یخچال

بنابراین، بهتر است قبل از هر چیز به ملاحظات قبل از خرید توجه کنید و با آگاهی از ویژگی‌های جدید و کاربردی، بهترین گزینه را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید. قبل از شروع فرایند خرید، دو نکته اساسی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ ابعاد موجود در آشپزخانه و عادات خرید که از مهمترین عوامل در خرید یخچال مناسب است. بهتر است اگر هنوز اطلاعات کافی درباره فضای موجود در آشپزخانه خود ندارید، اقدام به خرید یخچال ننمایید.

ابعاد و فضای مورد نیاز

یکی از نکات مهم که باید به آن توجه کنید، ابعاد فضای مورد نیاز برای قرار دادن یخچال فریزر در آشپزخانه است. باید به خاطر داشت که یخچال فریزرها اندازه‌های مختلفی دارند. لذا قبل از خرید، به موارد زیر درباره ابعاد محصول توجه کنید.

ورودی یخچال

ابتدا باید بدانید که اندازه ورودی یخچال چقدر است و آیا یخچال فریزر مدنظر شما در فضای موجود در آشپزخانه جا می‌گیرد یا نه. اگر فضای یخچال شما در آشپزخانه از اطراف نیز محدودیت دارد، قبل از خرید، عرض، ارتفاع و عمق این محدوده را اندازه‌گیری کنید. در این اندازه‌گیری، حداقل دو سانتی‌متر فضای اطراف را برای جریان هوا و جلوگیری از داغ شدن یخچال در نظر بگیرید.

فضای مورد نیاز برای باز شدن درب

این نکته در مواردی که یخچال در کنار دیوار قرار می‌گیرد، بسیار مهم است. برای اینکه بتوانید درب یخچال را به طور کامل باز کنید، باید به این موضوع توجه کنید که جهت باز شدن درب به سمت دیوار نباشد. اگر یخچال بین کابینت‌ها یا در نزدیکی دیوار قرار می‌گیرد، حداقل پنج سانتی‌متر فضای لازم برای باز شدن درب را در نظر بگیرید. البته برخی از یخچال فریزرهای جدید از لولاهایی استفاده می‌کنند که بیرون زدگی ندارند، اما در سایر موارد باید به این موضوع توجه کنید.

توجه به برچسب انرژی و گارانتی در هنگام خرید، به برچسب انرژی دستگاه توجه کنید. یخچال‌هایی که دارای برچسب Energy Star هستند، کمترین مصرف برق را دارند و از این طریق می‌توانید هزینه برق خود را کاهش دهید.شرکت ایران استیل سازنده گارانتی قابل قبولی ارائه می‌کند و خدمات پس از فروش مناسبی دارد.

دکمه بازگشت به بالا