اقتصادی

معرفی فرهنگ خراسان جنوبی از رهگذر رقابت‌های ورزشی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، ️سید محمدرضا طالبی، شامگاه سه شنبه در کمیسیون ورزش استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، اظهار کرد: زمانی که مردم احساس کنند دشمن در صدد ضربه زدن به نظام است با تمام توان حضور خود را به اثبات می‌کنند و موضوع مشکلات اقتصادی را از حمایت از نظام جدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگرفته از سنت و آیات و روایات است، افزود: با توجه به برگزاری دو رویداد بزرگ ورزشی مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خاوران و مینی فوتبال جام محلات ایرانیان، برگزاری این مسابقات در فضای کنونی ضروری است چرا که در شرایط فعلی نیاز بیشتری به ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه داریم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید با برگزاری مسابقات ورزشی، فضا را برای قشر جوان فراهم کرد تا از فضاهای تفریحی و ورزشی استفاده کنند، افزود: موضوع دیگر دارای اهمیت این است که به این موضوع نباید تنها به دید ورزشی نگاه کنیم بلکه باید از جنبه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و امنیتی آن را بررسی کنیم

طالبی بیان کرد: با توجه به برگزاری بین‌المللی این مسابقات شطرنج لازم است فرهنگ ایرانی اسلامی را که دشمنان با تبلیغات رسانه‌ای سو در حال مبارزه با آن هستند را به خوبی به دنیا نشان دهیم و سفیران فرهنگی خوبی برای معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی با تاکید بر توجه به علم و ارتباط رسانه‌ای و نقش مهم آن‌ها در برخورد با فضایی که دشمن ایجاد کرده است، تصریح کرد: میزبانی خوب ما نشانگر فرهنگ غنی اسلامی ایرانی است لذا باید نهایت تلاش خود را برای این کار انجام دهیم.

طالبی با بیان اینکه در این خصوص هر دستگاهی باید در حوزه انتقال فرهنگ تلاش کند، عنوان داشت: صنایع دستی و میراث فرهنگی استان هم نشانگر فرهنگ غنی خراسان جنوبی است و لازم هست در خلال این مسابقات ورزشی اقدامات لازم برای معرفی این ظرفیت‌های استان انجام شود.

به گفته وی در صورت امکان باید کتابی درباره مفاخر و ظرفیت‌های فرهنگی استان تهیه شود تا در اختیار شرکت کنندگان در این رقابت‌ها اهدا شود.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای پیگیری اجرای مصوبات و موضوع‌های مطرح شده در این جلسه توسط دستگاه‌ها مربوط باید انجام شود، تصریح کرد: فرهنگ و سنت‌های خراسان جنوبی باید از رهگذر این مسابقات به خوبی معرفی شود.

شایان ذکر است که مسابقات شطرنج بین‌المللی جام خاوران ۷ در ۲۵ تا ۲۸ اسفند ماه سال جاری به میزبانی بیرجند و مسابقات مینی فوتبال محلات ایرانیان هم در سال آینده برگزار خواهد شد.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا