اقتصادیسلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

قهوه ماسالا گانودرما از چی درست میشه

 

 ماسالا چیست?

این ادویه از هند است.
به نقل از سایت شرکت دکتر بیز این چای ترکیبی از مواد مختلف و ادویه جات ترشی جات مانند زنجبیل چلسی هل و دارچین و میخک و فلفل.

با مخلوط کردن این اجزا می توانید چای ماسالا را در خانه درست کنید. چای ادویه دار طعمی شیرین و تند دارد و به دلیل رایحه دلپذیر معروف است.

بر خلاف چای معمولی, که فقط با ورد ساخته شده, چای تند را می توان با یین گرم یا شیر داغ ساخته شده.

ارزش غذایی چای ماسالا

قیمت محصولات گانودرما: ادویه نوشیدنی است که بسیار مقوی است. از جایی که این ادویه کمتر از 100 کالری است.
شما می توانید نوشیدنی با خیال راحت وارد. ادویه هایی که با شیر یا شکر تهیه می شوند حاوی صفر درصد چربی هستند بنابراین استفاده از این ادویه برای همه گروه های سنی توصیه می شود.

ویژگی های  قهوه ماسالا دکتر بیز

قهوه ماسالا دکتر بیز با بسیاری از فواید سلامتی برای بدن در زیر 15 مورد از مهمترین موارد است.

قهوه ماسالا دکتر بیز می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.

قهوه سوپریم دکتر بیز: شواهد نشان می دهد که چای ماسالا ممکن است برای قلب مفید باشد.
مطالعات حیوانی نشان می دهد که دارچین ترکیبات ادویه می تواند فشار خون را کاهش دهد. ثابت شده است که دارچین کلسترول بد خون (تری گلیسیرید) و تری گلیسیرید را در برخی افراد تا 30 درصد کاهش می دهد.

اما توجه داشته باشید که در بیشتر مطالعات انسانی روزانه 1 تا 6 گرم دارچین به شرکت کنندگان داده می شود که این مقدار بیشتر از مقدار دارچین موجود برای یک فنجان چای تند است.

با این حال یک مطالعه اخیر نشان می دهد که به نظر می رسد 120 میلی گرم دارچین در روز برای بهره مندی از مزایای سلامتی کافی است.

چندین مطالعه همچنین نشان داده است که چای سیاه در این چای استفاده می شود می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد. تحقیقات دیگر نشان داده است که نوشیدن چهار (یا بیشتر) فنجان چای سیاه در روز می تواند فشار خون را کاهش دهد.

علاوه بر این-نوشیدن سه یا بیشتر فنجان چای سیاه در روز خطر بیماری قلبی را 11 درصد کاهش می دهد.
به یاد داشته باشید که هیچ مطالعه تاثیر مستقیم چای ادویه بر سلامت قلب را بررسی نکرده است. در نتیجه تحقیقات بیشتری لازم است تا بتواند نظر نهایی در مورد این موضوع داشته باشد.

قهوه ماسالا دکتر بیز می تواند سطح قند خون را کاهش دهد.

یکی دیگر از ویژگی های قهوه ماسالا دکتر بیز که کنترل قند خون بهتر است.
این به دلیل وجود زنجبیل و دارچین است که هر دو می توانند اثرات مفیدی بر سطح قند خون داشته باشند.

به عنوان مثال مطالعات نشان می دهد که دارچین می تواند مقاومت به انسولین را 10 تا 29 درصد کاهش دهد.

کاهش مقاومت به انسولین باعث می شود از انسولین برای بدن برای حمل قند در اطراف خون و انتقال به سلول های موجود استفاده شود که می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که روزانه دو گرم پودر زنجبیل مصرف می کنند-کاهش 12 درصدی سطح قند خون بود.

مطالعات نشان می دهد که برای استفاده از این ویژگی باید 1 تا 6 گرم زنجبیل و دارچین استفاده کنید. این ادویه چیزی فراتر از یک کیسه چای یا یک فنجان چای است.

برای استفاده بیشتر از ویژگی های قهوه ماسالا دکتر بیز خود را در خانه درست کنید. به این ترتیب می توانید چای دارچین و زنجبیل بیشتری اضافه کنید.

قهوه ماسالا دکتر بیز می تواند حالت تهوع را کاهش داده و هضم غذا را بهبود بخشد.

زنجبیل به ویژه در کاهش حالت تهوع در دوران بارداری مثر است. مطالعه مطالعات مختلف نشان داده است که زنان بارداری که روزانه 1.1 تا 1.5 گرم زنجبیل مصرف می کنند کاهش قابل توجهی در حالت تهوع است.
مقدار زنجبیل در یک فنجان قهوه ماسالا دکتر بیز وجود دارد.

قهوه ماسالا دکتر بیز همچنین حاوی دارچین, سیر و دارچین, که همه دارای خواص ضد باکتریایی و کمک به جلوگیری از مشکلات گوارشی ناشی از عفونت های باکتریایی.

فلفل – یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده چای ادویه دارای خواص ضد باکتریایی مشابه است.

علاوه بر این studies مطالعات حیوانی نشان داده است که خوردن فلفل می تواند سطح ارگینزیمهای گوارشی مورد نیاز برای هضم مناسب و هضم بهینه را افزایش دهد.
با این حال مقدار فلفل مورد استفاده در مطالعه این حیوانات حدود پنج برابر بیشتر از فلفل مورد استفاده انسان است. از این رو, مطالعه بیشتر نیاز به ایجاد یک نظر نهایی در مورد این موضوع.

قهوه ماسالا دکتر بیز می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

ما شنیده ایم که چای سبز برای کاهش وزن اوما مفید است اما خوب است بدانید که یکی از ویژگی های این ادویه به کاهش وزن و چربی سوزی کمک می کند.
این چای می تواند به روش های مختلف از وزن جلوگیری کرده و چربی بسوزاند. چای تند معمولا از شیر گاو یا شیر سویا تهیه می شود که هر دو منبع خوبی از پروتیین هستند.

پروتیین ماده مغذی است که اشتها را کاهش می دهد و احساس سیری در شما ایجاد می کند

این تحقیق همچنین نشان می دهد که ترکیبات موجود در قهوه ماسالا دکتر بیز استفاده شده در نشاسته می تواند به تجزیه چربی و کاهش کالری دریافتی از غذا کمک کند.
علاوه بر این یک مطالعه نشان داد که نوشیدن سه فنجان چای سیاه در روز می تواند از وزن بیشتر یا چربی شکم جلوگیری کند. البته این تغییرات در کوتاه مدت موثر هستند.

مطالعات حیوانی به این نتیجه رسیدند که به نظر می رسد فلفل سیاه, می توانید تجمع چربی در بدن جلوگیری; اگر چه می توان برای انسان گفت.
این با جود, اگر شما نوشیدن چای ماسالا, شما باید بیش از حد به Chinese چین اضافه کنید.

برخی از انواع شناخته شده قهوه ماسالا دکتر بیز حاوی مقادیر قابل توجهی قند هستند و می توانند فواید ادویه را کاهش دهند. مقدار و نوع شیر برای افزودن ادویه نیز ممکن است کالری دریافتی را افزایش دهد.

۳۱۰ میلی گرم چای ماسالا تهیه شده با شیر حاوی ۵۰ کالری است. همانطور که در بالا گفتیم بهتر است برای تهیه چای ماسالا مقدار زیادی شکر اضافه نکنید.

قهوه ماسالا دکتر بیز از سرماخوردگی و گرفتگی بینی جلوگیری می کند

خواص ضد التهابی تغییر نشاسته توده ای ضد قارچی و ضد باکتریایی به گزینه خوبی برای پیشگیری از سرماخوردگی و گرفتگی بینی تبدیل شده است. میخک و زنجبیل سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند که در درمان سرفه مفید است.

اگر هر روز یک فنجان چای ماسالا بنوشید اکنون سرد نخواهید شد. هر زمان که سرما خوردید یک لیوان چای ماسالا بنوشید تا احساس بهتری داشته باشید و سریعتر بهبود یابید.

خواص ضد التهابی

تمام ادویه های مورد استفاده در قهوه ماسالا دکتر بیز اثرات مثبت بر بدن.
چای ماسالا بیشتر از زنجبیل خاصیت ضد التهابی دارد. مطالعات نشان می دهد که زنجبیل در اثر مثبت بر کاهش التهاب در بدن.

میخک اثرات مشابه در این زمینه. این دو ادویه به عنوان مسکن موثر شناخته می شوند.

افزایش انرژی

چای سیاه یکی از ترکیبات موجود در ادویه است که باعث افزایش سطح انرژی بدن می شود. به تنهایی بنابراین مصرف ولخرجی بیشتر اثرات منفی بر سلامت بدن دارد.
با این حال, ترکیبات دیگر از ادویه جات ترشی جات برای کمک به تعادل مقدار قهوه در ادویه جات ترشی جات انرژی متعادل را می دهد.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

نشاسته یک گزینه مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. میخک و دارچین این چای قدرت بدنی را افزایش می دهد.
قهوه ماسالا دکتر بیز خط دفاعی ایجاد می کند و اجازه ورود عفونت به بدن را نمی دهد. این ویژگی های ساخته شده از نشاسته drink یک نوشیدنی موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

قهوه ماسالا دکتر بیز دارای خواص ضد اکسیدان است

چای سیاه در ادویه خواص ضد اکسیدان بسیار قوی است.
میخک ادویه جات به دلیل خواصی که در کاهش سطح کلسترول خون دارد شناخته شده است.

این کلسترول خوب را افزایش می دهد یا اچ دی. تشکیل پلاک چای ماسالا کاهش می یابد که منجر به مسدود شدن عروق و بیماری های قلبی می شود. ادویه جات ترشی جات به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند.

با قهوه ماسالا دکتر بیز فشار خون را کنترل کنید

قهوه ماسالا دکتر بیز می تواند به رفع مشکلات فشار خون کمک کند. اگر فشار خون شما نوسان دارد
(چای ماسالا می تواند برای شما مفید باشد. این نوشیدنی شگفت انگیز به کنترل گردش خون در بدن کمک می کند و بنابراین از نوسانات فشار خون جلوگیری می کند.

قهوه ماسالا دکتر بیز از سرطان جلوگیری می کند

تحقیقات نشان می دهد که خواص ضد اکسیدان ادویه جات ترشی جات می تواند در پیشگیری از سرطان موثر باشد.

زنجبیل-دارچین و هل موجود در ادویه جات در پیشگیری از سرطان مفید است. سلول های سرطانی زمانی تشکیل می شوند که تعداد سلول های راهزنان افزایش می یابد و سلول های سالم برای دیدن.

سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد

متابولیسم سریع برای تناسب اندام و سلامتی ضروری است و نشانه عملکرد صحیح اندام های شما است.

مهمترین چیزی که نشان می دهد این است که غذا به خوبی هضم شده و یین به طور موثر در بدن استفاده می شود.

هضم کل می تواند از طریق مصرف روزانه ادویه بهبود یابد. نشاسته موجود در این ماده به افزایش متابولیسم در مدت زمان کوتاه کمک می کند.

از نفخ شکم جلوگیری می کند

به دلیل مصرف غذای ناسالم که می خوریم همیشه هضم نمی شود. اجزای موجود در چای ادویه جات به هضم بهتر کمک می کنند.

نشاسته با بهبود هضم از نفخ جلوگیری می کند. از طرف دیگر نشان داده شده است که مصرف دو فنجان قهوه ماسالا دکتر بیز در روز می تواند به کاهش وزن کمک کند.
به همین دلیل ادویه برای افرادی که می خواهند لاغر شوند توصیه می شود.

درد قاعدگی کاهش می یابد

ویژگی کمتر شناخته شده غوطه وری نشاسته مبارزه با درد قاعدگی است. بیشتر خانم ها در دوران قاعدگی از درد شکم و گرفتگی عضلات رنج می برند. ترکیبات موجود در ادویه یین-اثرات بنچینگ بر روی عصب و عضله.

علاوه بر این خواص ضد التهابی ادویه های مختلف ادویه جات ترشی جات در تسکین درد قاعدگی موثر است.

قهوه ماسالا دکتر بیز از دیابت جلوگیری می کند

دیابت یکی از شایع ترین بیماری ها در سراسر جهان است. هر کسی می تواند نشانه هایی از این داشته باشد.

بنابراین عاقلانه است که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم. ترکیبات نشاسته با افزایش مقاومت به انسولین و کاهش سطح قند خون خطر دیابت را کاهش می دهند

 

دکمه بازگشت به بالا