ورزش

رویداد بازی‌آرا، مکملی برای تولید و عرضه بازی‌ها است

رویداد بازی‌آرا، مکملی برای تولید و عرضه بازی‌ها است

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری سی وی نت؛ در ابتدای نشست محمدامین حاجی‌هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: ما در رویداد بازی آرا قصد داریم زمینه محتوایی در بازی‌ها را مطرح کنیم پس از بازی‌سازان سراسر کشور درخواست کردیم که اگر طرح یا بازی ناتمامی دارند و می‌خواهند آن را به نتیجه برسانند در این رویداد شرکت کنند.

وی در ادامه گفت: ما در این رویداد آثاری زیادی با محور مقاومت داشتیم که این نشان‌دهنده این است که موضوع غزه برای بازی‌سازان هم موضوع مهمی است‌.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: در واقع رویداد بازی‌آرا قصد دارد مکملی برای تولید و عرضه بازی‌ها باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام محمود عبداللهی، دبیر رویداد بازی‌آرا در این نشست حضور داشت و گفت: بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌های قدرتمندی هستند و چیزی از رسانه‌های دیگر کم ندارند، درست مثل آنتن صدا و سیما که بستری برای انتقال پیام است و ظرفیت بالایی برای این کار دارد و یا یا پرده سینما که ظرفیت انتقال پیام دارد، بازی‌ها هم می‌توانند تاریخ را روایت کنند، پیام خاصی را به مخاطبان خود منتقل و در واقع چالشی را در جامعه برطرف کنند.

وی در ادامه افزود: رویداد بازی‌آرا در راستای شناخت دقیق ظرفیت‌ محتوایی بازی‌های رایانه‌ای شکل گرفت، تا بتوانیم با تولید و ساخت بازی‌های ایرانی-اسلامی برخی از دغدغه خانواده‌ها را حل کنیم.

بازی‌آرا دارای ۵ محور اصلی، قرآن و عطرت، مقاومت، امید و پیشرفت، زن و خانواده و هویت ایرانی-اسلامی است که در این رویداد ۵۲ اثر ثبت‌نام کردند، از این ۵۲ تیم، ۸ اثر به محور زن و خانواده، ۶ اثر به محور امید و پیشرفت، ۶ اثر به محور مقاومت، ۱۴ اثر به محور مقاومت که ۶ اثر از آن به صورت خاص درباره غزه بود، ۱۶ اثر به محور ایرانی-اسلامی و ۷ اثر به محور قرآن و عطرت تعلق داشت.

دبیر بازی‌آرا بیان کرد: این ۵۲ اثر داوری شدند و در نهایت ۲۰ اثر به عنوان برترین‌ها به مرحله نهایی بازی‌آرا راه یافتند‌ که از این ۲۰ اثر ۵ اثر به محور زن و خانواده، ۵ اثر به محور امید و پیشرفت، ۸ اثر به محور مقاومت، ۶ اثر به محور هویت ایرانی-اسلامی و ۳ اثر به محور قرآن و عطرت تعلق دارد که این تنوع آثار نشان‌دهنده ظرفیت بالای تولید و بازی‌سازی کشور است و در این زمینه حرفی برای گفتن داریم.

عبداللهی در ادامه گفت: برای ۲۰ اثر برتر ۴ جلسه آموزشی و رهیاری برگزار شد و شرکت‌کنندگان از سراسر کشور در آن حضور داشتند.

وی در پایان گفت: امید است زمینه ورود بازی‌های محتوایی به سبد خانواده‌ها توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/

 

دکمه بازگشت به بالا