کسب و کار ایرانی

برگه محاسبات چیست و چرا باید آن را تهیه کنیم ؟

برگه محاسبات بخش مهمی از یک پروژه ساخت و ساز در نظر گرفته می شود. در صورت عدم دریافت پروانه ساختمانی صادر نخواهد شد. در این سند، مهندس طبق ضوابط و مقرراتی که هیئت بازرسی تعیین می کند، مسئولیت توسعه ساختمان را بر عهده خواهد داشت و البته در صورت عدم رعایت قطعات ذکر شده در این قرارداد، باید مسئولیت پذیر باشد. و بخش حقوقی سازمان نظام مهندسی.

امروزه ساختمان هایی با ارتفاعی بیشتر از دهه های اخیر در اطراف ما ساخته می شود و شاید برای افرادی که دانش لازم در این زمینه را ندارند این سوال پیش بیاید که اساس امنیت و همچنین بخش های امنیتی چیست؟ نظارت بر توسعه چنین پروژه هایی؟ آیا هیچ خطری پشت زندگی در ساختمان ها و برج های بلند ما و تهدید سایر گونه های زنده وجود ندارد؟ البته در این مورد محدودیت هایی از سوی سازمان های نظارتی و مهندسی وجود دارد که بر اساس برگه محاسبات معماری انجام می شود.

نام دیگر این برگه، برگه تعهد سازه خواهد بود در صورت دریافت و تهیه برگه محاسبات سازه باید ابتدا آن را خریداری کرده و سپس در اختیار مهندس کنترل پروژه قرار دهید.

جهت دریافت مشاوره و نحوه تهیه برگه محاسبات به لینک زیر مراجعه فرمایید :

https://arvines.com/برگه-محاسبات/

معرفی کامل برگه محاسبات

اگر بخواهیم برگه محاسبات را به صورت کامل‌تر معرفی کنیم. می‌توان گفت:

ابتدا نقشه های معماری باید تایید شوند.

عوارض شهرداری تعیین شود.

مالک زمین باید عوارض های مشخص شده را بپردازد.

وارد فاز پروژه می شوید که بخشی از مراحل صدور مجوز است.

در مرحله پیش نویس طرح های مربوط به سازه انجام می شود.

پس از اتمام کار طراحی، باید برگه محاسباتی را تهیه کنید.

برگه محاسبات برای تأیید نقشه های تهیه شده توسط مهندس تهیه شده است.

به طور کلی می توان گفت برای داشتن ساختمانی استاندارد و ایمن باید تمامی مراحل و قوانین مربوط به ساخت و ساز را طی کرد.

البته توجه داشته باشید که علاوه بر برگه محاسبات باید برگه‌های دیگری هم داشته باشید و همه‌ی مراحل را با دقت پشت سر بگذارید. در قسمت‌های بعدی با این قوانین و مقررات به خوبی آشنا خواهید شد.

برگه محاسبات یکی از برگه های سبز مورد نیاز برای ساخت است و باید توسط مهندس تکمیل شود. مهندس باید فرم را طبق واقعیات و مقررات تکمیل و به شهرداری تحویل دهد.

کاربرد برگ تعهد در طراحی معماری

زمانی که مهندس عمران نقشه معماری ساختمان را طراحی می کند باید برگه تعهد معماری نیز تهیه کند. برگه تعهد در این مرحله برای اطمینان از برنامه. به این ترتیب مهندسین عزیزی که کار طراحی پلان را انجام می دهند باید از مطابقت طراحی پلان مطابق با استانداردها و انجام طبق ضوابط و مقررات ساختمان اطمینان حاصل کنند.

اگر طرح سازه مشکلی داشته باشد و مطابق مقررات مورد نظر نباشد، مهندس امضاکننده این تعهد و ارائه آن باید پاسخگو باشد و از خود و نقشه ای که انجام شده دفاع کند.

با برگه سبز معماری; تضمین می شود که ساختمان مورد نظر اصولاً به طور کامل ساخته می شود و جای نگرانی نیست.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که ساخت ساختمان را به افراد مجرب و مهندسین حرفه ای بسپارید. همانطور که می دانیم ساخت و ساز یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد زیرا جان انسان ها در خطر است و اگر ساختمان ها بر اساس استانداردها و قوانین ساخته نشوند رفتارهای بی پروا و جان انسان ها به خطر می افتد.

پس بهتر است تعهد‌های مورد نظر را جدی بگیرید و به آن‌ها توجه کنید.

 

برگه محاسبات معماری چه کاری انجام می دهد؟

برگه برگه محاسبات و ساز نیز یکی از موارد ضروری خواهد بود که هنگام شروع ساخت و ساز باید دریافت کنید. اساساً این برگه مهم به شما امکان می دهد:

1- در مرحله اول باید مجوزهای ساخت را گرفت.

  1. اطلاعات مربوط به اصول فنی، ساخت و اندازه نیز در برگه محاسبات سبز در نظر گرفته شده است.
  2. تعهدی که مهندس در پروژه شما دریافت می کند بر اساس طراحی سازه ای است که مستلزم رعایت مقررات است و شما با این اضافات یک مدل و کار کامل خواهید داشت.
  3. بر اساس مبنا و اطلاعات این سند. مراحل ساخت و پیشرفت پروژه باید به اداره خدمات الکترونیک شهرداری مربوطه ارسال شود و توجه داشته باشید که تمامی این مراحل باید توسط مهندس ناظر انجام شود.
  4. شما می توانید با مهندسان در مورد قرارداد نامه برای ساخت بنا به توافق برسید و باید تمامی شرایط ذکر شده را رعایت کنند.
  5. برگهسبز تضمین می کند که مشکلی برای اخذ مجوز وجود نخواهد داشت. برای تهیه فاکتور سبز با گروه سازندگان آروینز مشورت کنید.

هزینه دریافت برگه محاسبات ساختمان

برگه های تعهد سازه، برگه های محاسباتی و تمامی مفاهیم می تواند برای کسانی که می خواهند این ساختار را به عنوان سرمایه گذار و پیمانکار پیاده سازی کنند گیج کننده باشد.

بازه قیمتی برگه محاسبات ساختمان به صورت جزئی وجود ندارد و بسته به شرایط و ویژگی های پروژه اعداد مختلفی برای آن در نظر گرفته می شود. برای اطمینان در این زمینه و همچنین انتخاب مهندس طراح سازه می توانید با تیم مهندسی ساختمان سازان آروینس در ارتباط باشید و توضیحات لازم را در این زمینه دریافت کنید. تمامی نقشه های سازه ای به صورت مشخص طراحی شده و تمامی مدارک لازم جهت اخذ پروانه ساختمان در اختیار شما قرار می گیرد. تیم مهندسی ما کلیه اوراق مهندسی را ارائه می دهد و هزینه برگه محاسبات ساختمان را برای شما به حداقل می رساند.

قبل از خدافظی

در این مقاله در مورد اهمیت اخذ برگه محاسبات معماری و نحوه صدور آن صحبت کردیم و اشاره شد که این مجوزها در ساخت پروژه های عمرانی بسیار حائز اهمیت بوده و در واقع از ارگان های مربوطه خواسته خواهد شد. اخذ مجوزهای لازم امکان پذیر است. . فقط با گرفتن این موارد طراح مهمترین فرد در اجرای صحیح این بندها و قراردادهایی خواهد بود که توسط سازمان نظام مهندسی از پیش تعیین شده است.

در واقع حتی قطعاتی مانند کابل و … نیز در این شرایط ساخته می شوند و با وجود برگه محاسباتی و برگه سبز ساختمان، هیچ نگرانی از بابت رعایت قوانین کلی وجود ندارد. در صورت عدم اخذ این مجوزها، پروژه غیرقانونی است و در صورت عدم رعایت الزامات سند حسابداری سازه، امکان پیگیری قانونی و قضاوت نسبت به پروژه ساختمانی یا مهندس ناظر وجود دارد.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا