اقتصادیکسب و کار ایرانی

دستگاه بخور از کجا تهیه کنیم

در زمستان که هوای داخل خانه به شدت خشک می­شود، برای تنفس بهتر نیاز به کمی بخار آب بیشتر در محیط داریم. دستگاه بخور یا دستگاه رطوبت ­ساز اینکار را برای ما انجام می­دهد. با خرید بخور برای خانه خود می­توانید شادابی و نشاط را به منزل خود به ارمغان آورید. دستگاه بخور با تولید بخار، باعث افزایش بخار موجود در هوا شده و تنفس را برایتان ساده ­تر می­نماید. در این مقاله با ما همراه باشید تا راهنمای خرید دستگاه بخور را مطالعه نماییم .

در زمستان که هوای داخل خانه به شدت خشک می شود، برای تنفس بهتر نیاز به کمی بخار آب بیشتر در محیط داریم. دستگاه بخور یا دستگاه رطوبت ساز اینکار را برای ما انجام می دهد. با خرید بخور برای خانه خود می توانید شادابی و نشاط را به منزل خود به ارمغان آورید. دستگاه بخور با تولید بخار، باعث افزایش بخار موجود در هوا شده و تنفس را برایتان ساده تر می نماید.برای خرید دستگاه بخور در ابتدا بهتر است بدانید به کدامیک از انواع دستگاه بخور نیاز دارید.

همانطور که گفته شد دستگاه های بخور در دو مدل دستگاه بخور سرد و دستگاه بخور گرم( مانند ) تولید شده اند.برخی از انواع دستگاه بخور دارای عملکردی دو جانبه می باشند.یکی دیگر از مراحل راهنمای خرید دستگاه بخور اطلاع از مزایا و معایب هریک از انواع دستگاه بخور است.در این یادداشت می­خواهیم به چند سوال درباره دستگاه بخور پاسخ بگوییم. آیا دستگاه بخور برای سلامتی مفید است؟ دستگاه بخور خاصیت درمانی دارد یا خیر؟ بخور چه فوایدی دارد؟ چگونه یک دستگاه بخور بخریم؟ کجا می­توانیم از دستگاه بخور استفاده کنیم؟ قیمت واقعی یک دستگاه بخور چقدر است؟شاید این سوالات برای بسیاری از ما پیش آمده باشد. اگر تا بحال به پاسخ درستی نرسیده ­­اید، با ما همراه باشید.

انواع دستگاه بخور و فواید آن

دستگاه ­های بخور در دو دسته بخور سرد و بخور گرم در بازار موجود هستند که هرکدام فواید و ویژگی­های خاص خود را دارا می­باشند.در هوای سرد برای راحتی تنفس نیاز به خرید بخور گرم دارید. بخور گرم فقط برای پخش بخار در هوا کاربرد ندارد و امکان اضافه کردن انواع عصاره­ های ضد باکتری نیز به آن وجود دارد. مصرف برق بالایی دارند و امکان سوختگی و خرابی در آنها بالاست.خشکی هوای اطراف شما می­تواند باعث خشکی پوست، خشکی مخاط بینی، خشکی لب­ها و گلو و برخی آلرژی­ ها و سرفه ­ها شود.

راهکار مناسب در این مواقع خرید بخور سرد است. بخور سرد بخار آب را در محیط اطراف شما پراکنده کرده و هوا را از خشکی نجات می­دهد. تنفس را برای شما آسان­تر کرده و همه مشکلات اشاره شده در بالا را بهبود می­بخشد. بخور سرد مدل پیشرفته بخور گرم است که معایب ساختاری آن را برطرف کرده است.مصرف برق بهینه و کمتر از بخور گرم و عدم امکان سوختگی و کاهش احتمالات خرابی از مزایای آن نسبت به بخور گرم است. پیشنهاد میشود اگر میخواهید درباره رفع جوش پوستی با بخور آموزش ببینید مطلب ما درباره برای شادابی پوست را مطالعه نمایید. اگر می­خواهید دست به خرید بخور سرد بزنید، باید دستگاه بخور را با توجه به نوع مصرفتان تهیه نمایید. دستگاه بخور کلین سرد به سه دسته زیر تقسیم می­شود:

  • دستگاه بخور مرکزی، که نیاز به کانال کشی و تاسیسات زیاد در ساختمان دارد.
  • دستگاه بخور معمولی یا تبخیری، ساده ­ترین نوع بخور سرد هستند.
  • دستگاه بخور التراسونیک، بهترین نوع دستگاه بخور سرد هستند که در آنها مواد معدنی به همراه ذرات ریز آب همراه با بخار در هوا پخش می­شود و تنفس را بویژه در کودکان در هوای آلوده آسان نموده و استرس و فشار را از تن شما بیرون می­نماید. شما در واقع با خرید بخور برای خانه، شادابی را برای اعضای خانواده به ارمغان می­آورید.

مزایای دستگاه بخور سرد:

  • بخار خنک منتشر می کند
  • برای کودکان و حیوانات خانگی محصولی ایمن تر است
  •  تمیز کردن آن آسان بوده و برای افزایش طول عمر دستگاه روش نگهداری خاصی مورد نیاز نیست.
  •  ناخالصی های موجود در آب را فیلتر می کند
  •  می توان مواد استنشاقی به درون مخزن مجزای تعبیه شده روی دستگاه اضافه نمود، این ویژگی برای مبتلایان به سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است.
  •  بسیار مقرون به صرفه
  •  برای مبتلایان به آسم و آلرژی مفید است استاتیک موجود در هوا را کاهش می دهد

یکی از مواردی که بسیاری از افراد درگیر آن هستند، افسردگی است. پیشنهاد می شود با مطالعه مقاله اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید. معایب دستگاه بخور سرد

  •  ممکن است در صورت تمیز نبودن مخزن آلودگی باکتریایی رخ دهد
  •  گرد و غبار معدنی ممکن است از تصفیه آب جمع شود

مزایای دستگاه بخور گرم

  •  اغلب برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا در ماه های سردتر استفاده می شوند.
  •  آب را برای ایجاد بخار گرم می کنند که قبل از آزاد شدن خنک می شود.
  •  کاهش تجمع گرد و غبار معدنی
  •  دارای قابلیت اضافه نمودن مواد استنشاقی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا
  •  عملکرد بی صدا

معایب دستگاه بخور گرم

  •  خطر سوختگی
  •  برای استفاده در اطراف کودکان مناسب نیست
  •  راندمان انرژی پایین
  •  تمیز کردن دستگاه بخور گرم نسبت به سرد سخت تر است.
  •  به دلیل دمای گرم، بیشتر مستعد تجمع باکتری ها هستند.

آیا دستگاه بخور یک وسیله تزئینی است؟

اگر در بعدازظهر یک روز معمولی در یک شهر شلوغ، پنجره خانه را باز نمایید، درباره تزئینی بودن دستگاه بخور تجدید نظر خواهید کرد. خشکی هوا باعث عفونت سینوس ها و مشکلات تنفسی عدیده، بویژه در خردسالان و کودکان می­شود. اگر عمق فاجعه­ ای که در هوای شهرهای بزرگ می­گذرد را بفهمید، برای خرید دستگاه بخور همین امروز اقدام خواهید کرد. مطالعه مقاله  می تواند مفید باشد.

عوارض دستگاه بخور

همانطور که کمبود رطوبت در هوایی که تنفس می­کنیم، باعث ایجاد مشکلات تنفسی و آلرژی­های مختلف می­شود، افزایش بی رویه آن در هوا نیز عوارضی در پی دارد. اگر در خانه مریض مبتلا به آسم یا بیماری­های تنفسی دارید، روشن بودن بیش از حد دستگاه بخور باعث اختلالات تنفسی در این گروه از افراد می­شود.نگران مصرف برق نباشید. اگر برای خرید بخور، را انتخاب کرده باشید، آنها بسیار در مصرف برق صرفه جو هستند.

مورد مهمی که روشن بودن بیش از حد دستگاه بخور باعث آن می­شود، رشد و تکثیر قارچ ها در داخل دستگاه و محیط اطراف می­باشد. قارچ­ها به سرعت در محیط پر رطوبت رشد کرده و تولید مثل می­کنند. برای جلوگیری از این مشکل از یک پزشک کمک بخواهید. روش درست استفاده از دستگاه بخور ساده است. به نسبت متراژی که دستگاه بخور برای آن مورد استفاده قرار می گیرد، زمان مشخصی در شبانه روز لازم است تا روشن باشد. این بیماری که همان تورم است شود.بهترین دستگاه بخور گرم می تواند به کاهش ناراحتی ناشی از نشت هوای سرد به اتاق یا خانه کمک کند و علائم آرتریت را کمتر کند.

راهنمای خرید بخور

  • خرید بخور در درجه اول نیاز به مشورت با یک متخصص یا پزشک دارد. اگر در خانه کسی هست که به بخور حساسیت دارد، استفاده از بخور برای شما توصیه نمی­شود.
  • با توجه به طرح­ها و مدل­های زیبای بخور در بازار، گول ظاهر بخورهای بزک شده را نخورید. کیفیت و جنس و عملکرد دستگاه را فدای طرح­های فانتزی این دستگاه نکنید.
  • قبل از خرید، دستگاه را تست کنید. سر و صدای زیاد، نشانه بی کیفیت بودن دستگاه بخور است.
  • قبل از خرید بخور، میزان مصرف انرژی آن را حتما چک کنید.
  • از جنس بدنه و محتویات دستگاه بخور بپرسید.
  • گارانتی دستگاه را چک کنید.
  • از قبل تصمیم بگیرید، است. برای یک اتاق 12 متری خواهان خرید بخور هستید یا یک سالن 300 متری. ظرفیت مخازن مناسب برای هر کدام از این­ها با هم متفاوت است.
  • در آخر سعی کنید برای خرید بخور به هرجایی مراجعه نکنید. سایت­های فروش اینترنتی دستگاه بخور ارزان را هم چک کنید تا قیمت­های مناسب را بدانید.

بهتر است قبل از جستجو درباره اینکه دستگاه بخور سرد چه مارکی خوبه و دستگاه بخور خوب چی بخرم به این نکته توجه نمایید که کدام یک از انواع دستگاه بخور (سرد یا گرم) برای شما و محیط زندگی شما بیشترین کارایی را دارد.شما عزیزان می توانید جهت آشنایی و خرید انواع دستگاه بخور سرد به سایت آبی سلامت مراجعه نمایید. سایت آبی سلامت دارای بیش از ده ها نوع و مارک مختلف از بهترین دستگاه بخور بوده و مشاوران ما همواره آماده پاسخگویی بهبالا بودن کیفیت هوای محل زندگی باعث می‌شود تا شما بتوانید زندگی سلامتری را تجربه کنید. دستگاه بخور سرد از آن دسته لوازم خانگی است که کمک می‌کند تا شما به بیماری و مشکلات حاد تنفسی دچار نشوید.

انواع دستگاه بخور سرد

دستگاه‌های بخور سرد در اندازه‌های متنوعی تولید می‌شوند که بر اساس اندازه و مدل  قرارگرفتن در محیط دسته‌بندی می‌شوند. دستگاه بخور سرد جیبی کوچک‌ترین نوع دستگاه بخور سرد است که حمل آن برای همه بسیار آسان است. در میان دستگاه‌های بخور سرد بزرگ مدل‌هایی به صورت پایه‌دار هستند که برای سالن‌های بسیار بزرگ استفاده می‌شوند؛ اما در مجموع برای خانه و سالن‌های متوسط خرید دستگاه بخور سرد کوچک و بزرگ به حالت رومیزی کافی است.

عملکرد دستگاه بخور سرد

  1. نحوه عملکرد دستگاه‌های بخور سرد از نوع تبخیری به این صورت است که یک فن هوا را به داخل فتیله‌ای مرطوب می‌دمد و در چنین حالتی هوای خنک از طریق فتیله داخلی به خارجی انتقال پیدا می‌کند. در صورت نیاز می‌توانید فیتیله دستگاه را تعویض کنید.
    2.    دستگاه بخور سردی که از روش اولتراسونیک که در لغت به معنای فراصوت است، استفاده می‌کند؛ با استفاده از تبدیل ارتعاشات فراصوت به توده مه مانند کار می‌کند. این روش کار در نهایت منجر به تامین رطوبت و کاهش ریز ذرات معلق در هوا می‌شود. در روش اولتراسونیک از فرکانس‌های بالا برای شکستن ذرات آب و تبدیل آن‌ها به ذرات ریزتر استفاده می‌شود و در آخرین مرحله این بخور سرد به فضای بیرون دستگاه انتقال پیدا می‌کند. معمولا این دستگاه‌ها نیازی به فیلتر ندارند و با صدایی خیلی کمتر از مدل تبخیری به تولید یون منفی و کارکرد خود ادامه می‌دهند. برای تهیه دستگاه بخور سردنیازی به مراجعه حضوری به بازار نیست، بلکه می‌توانید این محصول را از تکنولایف خریداری کنید. با مراجعه به تکنولایف می‌توانید قیمت دستگاه بخور سرد را به صورت روزانه مشاهده کنید.

خرید دستگاه بخور سرد

بهتر است تا پیش از به مواردی مانند وزن و ابعاد، ظرفیت مخزن آب، حداکثر فضای قابل پوشش، داشتن یا نداشتن قابلیت تنظیم بخار، میزان کارکرد مداوم، توان مصرفی و امکانات ابزار مثل فیلتر ضد رسوب، هشدار کمبود آب، یون ساز و سیستم خاموشی خودکار توجه کنید تا بتوانید بهترین مدل را با توجه به بودجه خود بخرید. برای سرد و گرم می‌توانید به تکنولایف مراجعه کنید. این محصولات را می‌توانید با ضمانت اصل بودن کالا تهیه کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا