سلامت و تندرستی

کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

در اوایل این هفته ، FBI یک جوان 27 ساله روسی را دستگیر کرد که به گفته وی سعی کرده است از او استفاده کند رستگاری نرم افزار حمله به شرکت های فناوری در ایالات متحده. طبق اطلاعات FBI که به کارمندان ارائه شده ، شرکت تسلا است. در بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده آمده است که ایگور ایگوروویچ کریچکو 27 ساله در ماه ژوئیه وارد ایالات متحده شد و با یک مقام روسی در تسلا تماس گرفت.

اپراتور ، که مجوز اقامت ایالات متحده را ندارد ، در کارخانه Tesla Gigafactory در نوادا کار می کند. وقتی این دو ملاقات کردند ، کریچکو خواست که امضا کند. این مبلغ یک میلیون دلار به کاربر داد تا کامپیوتر تسلا و یک باج واقعی را روشن کند.

هدف کریچکو ارائه اطلاعات کامل به تسلا و در صورت عدم پرداخت به درخواست شرکت ، ارائه کلیه اطلاعات بدست آمده توسط کاربران فضای مجازی است. این شرکت با FBI تماس گرفت. با این مشکلات ، FBI موفق شد کریچکو را هنگام نزدیک شدن به ترک ایالات متحده دستگیر کند.

حملات سایبری به تسلا

آشفتگی شرکت ها در ایالات متحده

FBI می گوید کریچکو به شرکت های مختلف حمله کرده است اما اسامی این شرکت ها را ذکر نکرده است. طبق گزارش FBI ، شرکت دیگری که به طور مشابه مورد حمله قرار گرفت ، 4.5 میلیون دلار برای متقاعد کردن کریچکو ، کلاهبردار روسی پرداخت کرد. اگر اپراتور روسی تسلا اطلاعات لازم را در اختیار شرکت قرار ندهد ، سرنوشت مشابهی با قدرت جهانی و اتومبیل های برقی رقم خواهد خورد.

در حملات سایبری از باج افزار در ایالات متحده استفاده می شود و همچنین شرکت هایی مانند کارناوال و گارمین اوایل این ماه وضعیت مشابهی داشتند. تراولکس همچنین 2.3 میلیون دلار به دوندگان پرداخت کرد تا از درز اطلاعات آنها جلوگیری کند. طبق گزارش FBI مناطقی مانند آتلانتا ، بالتیمور و نیواورلئان جدیدترین حملات سایبری را داشته اند.

2323

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا