کسب و کار ایرانی

کاربرد اینورترهای صنعتی در کجاست؟

اینورتر صنعتی چیست؟

سیستم های اینورتر صنعتی در محیط های سخت استفاده می شوند و به طور ویژه برای محافظت از بارهای بحرانی در کاربردهای صنعتی طراحی شده اند. ترانسفورماتور ایزولاسیون گالوانیکی برای جداسازی بار از منبع استفاده می شود. در غیر این صورت منبع تغذیه آسیب جدی به ترانسفورماتور و بارهای سنگین وارد می کند. برای خرید اینورتر آیمستر مدل u1 می توانید به ثامن مراجعه کنید.

کاربرد اینورترهای صنعتی در کجاست؟

برق یکی از مهمترین نیازهای صنعت است. اینورتر یک دستگاه مستقل است که ولتاژ DC را به ولتاژ AC تبدیل می کند. اینورتر منبع تغذیه بدون وقفه و مداوم را تضمین می کند. در کاربردهای مختلفی مانند یو پی اس، کنترل کننده سرعت، موتورهای الکتریکی و غیره استفاده می شود. انواع مختلف اینورتر برای مقاصد تجاری، صنعتی و مسکونی استفاده می شود. صنعت باید برای کار مداوم در صنعت از اینورترهای صنعتی استفاده کند. اینورترها نقش مهمی در صنعت تولید دارند. سازندگان اینورتر می توانند اینورترهای صنعتی را با توجه به نیازهای صنعتی خود سفارشی کنند. اکنون اهمیت و مزایای استفاده از اینورترهای صنعتی را درک می کنید.

اهمیت استفاده از اینورتر صنعتی

اینورتر صنعتی دستگاهی با کارایی بالا است که می تواند از قطع برق محافظت کند. صنایع مختلف از انرژی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از عملیات خود استفاده می کنند. تولید برق؛ حمل و نقل برای پالایشگاه ها، مانند استخراج نفت، باید بدون مشکل انجام شود. توقف عملیات می تواند منجر به زیان مالی شود. همه این صنایع برای اطمینان از عملیات تولید مستمر نیاز به منبع تغذیه مداوم و پایدار دارند. کاربردهای صنعتی مانند راه‌آهن، سیگنال‌دهی شبکه، امنیت الکتریکی و دروازه‌های فرودگاهی؛ ایستگاه های کنترل خط لوله و کارخانه های تولیدی نیاز به منبع تغذیه بدون وقفه دارند.

قطعی برق، خاموشی و قطعی برق بزرگترین تهدید برای صنعت تولید است. سازمان های صنعتی در برابر تغییرات در عرضه انرژی آسیب پذیر هستند. صدمات ناشی از قطع برق مطمئناً ویرانگر خواهد بود. اگر برق برای حدود ده ثانیه قطع شود، تولید بلافاصله متوقف می شود. این می تواند به تجهیزات و ماشین آلات در صنعت تولید آسیب برساند. بنابراین نصب اینورترهای صنعتی کارآمد و مستحکم برای کنترل قطعی برق و برق ضروری است.

صنعت نصب اینورترهای صنعتی مناسب، مقیاس پذیر و کارآمد را تضمین می کند. بنابراین، اینورترهای صنعتی برای انواع صنایع و کاربردهای صنعتی بسیار مهم هستند. صنعت باید اینورتر صنعتی مناسب را از نظر ظرفیت بار و کارایی انتخاب کند.

سازمان سرمایه گذاران صنعتی

اینورتر یا درایو AC وسیله ای است که برای کنترل موتور AC استفاده می شود. یک پارامتر مهم در سرعت این دستگاه ها فرکانس ولتاژ ورودی است که توسط اینورتر برای تنظیم سرعت تغییر می کند. واحدهای مبدل صنعتی به دو دسته ورودی تک فاز و ورودی سه فاز تقسیم می شوند. این ورودی به برق ورودی از شبکه برق شهری به اینورتر اشاره دارد و اینورتر تک فاز دستگاهی است که با برق ورودی تک فاز کار می کند. شرکت تک اینورتر با سال ها تجربه مفید در زمینه واردات انواع تجهیزات صنعتی در ایران، یکی از تامین کنندگان و تامین کنندگان پیشرو اینورتر از شرکت های مختلف می باشد. شرکای قراردادی Paras Drive شامل تولیدکنندگان هیوندای کره، LS کره، هایتک تایوان، دلتا چین و iMaster است. اینورترها یا درایوها یکی از پرکاربردترین دستگاه های صنعتی هستند.

کاربرد اینورترهای صنعتی در کجاست؟
کاربرد اینورترهای صنعتی در کجاست؟

سه جزء اصلی اینورترهای صنعتی

1. فیلتر خازنی: برای کاهش توان ورودی استفاده می شود.

2. بخشی از مبدل برق شهری: تبدیل برق شهری به ولتاژ بالا (مبدل AC-DC)

3. مبدل برق یا IGBT: پالس های PWM با سرعت بالا (تبدیل DC به AC) تولید می کند. مهمترین جزء مبدل IGBT است. در مبدل از IGBT برای تولید فرکانس های مختلف استفاده می کنیم. اصطلاح IGBT مخفف ترانزیستور دوقطبی با گیت ایزوله است. IGBT یک ترانزیستور دوقطبی گیت عایق است و یکی از نیمه هادی هایی است که سریع ترین سرعت سوئیچینگ را دارد و برای سوئیچینگ سریع استفاده می شود.

انواع اینورتر صنعتی

انواع مختلفی از اینورترهای صنعتی مناسب برای اهداف کنترلی مختلف وجود دارد که بسته به نوع استفاده، انواع اینورتر در تمامی برندها یافت می شود. انواع سرمایه گذاران عبارتند از:

سرمایه گذاری ها

اینورتر زیمنس

اینورتر با تکنولوژی بالا

اینورتر آمستردام

ترانسفورماتور آی اشنایدر

تونا رامی

اینورتر یجفران

عکس اینورتر

و…

ویژگی های اینورتر صنعتی

برخی از ویژگی های اینورترهای صنعتی عبارتند از:

کنترلر DSP 16 بیتی

ترانسفورماتور عایق داخلی

لینک استاتیک داخلی

گیربکس دستی داخلی

تابع محدود کننده فعلی

تنظیم ولتاژ خروجی <1%؛

100% ظرفیت تحمل بار

تغییر تاخیر از 20 میلی ثانیه به 10 ثانیه (از طریق LCD قابل انجام است)

لینک های رایگان ممکن

سیستم کنترل از راه دور

که در….

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا