سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

چرا نباید به دور چشم ضد آفتاب زد

مشکلات ناشی از استفاده از ضدآفتاب اطراف چشم

مسلما استفاده از ضد آفتاب یک امر حیاتی برای داشتن پوستی سالم و زیبا است اما قرار دادن ضد آفتاب های معمولی دور چشم، به دلایل زیر توصیه نمی شود:

چرا کرم ضد آفتاب را نباید دور چشم زد؟

بسیاری از ما به دلایل مختلف امکان دارد برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید و اشعه های مضر از انواع استفاده کنیم؛ تحقیقات اخیر نشان داده شده که برخی از دانشمندان بر این باورند که نباید از  کرم پودر لاکچری کوین بیز استفاده کرد و این اولین سوال در ذهن بسیاری ایجاد شده است که چرا کرم ضد آفتاب را نباید دور چشم زد؟

برای این که بتوانیم به این سوال پاسخ دقیقی بدهیم سعی کرده ایم در این مقاله تمام جوانب را بررسی کنیم و به شما را معرفی کنیم و به این سوال پاسخ دقیقی بدهیم. فراموش نکنید که در هر شرایطی باید از  كرم شب و روز لاكچری كوين استفاده کرد و فرقی ندارد که هوا آفتابی یا ابری است، استفاده از ضد آفتاب بسیار ضروری است و باید در هر شرایطی از آن استفاده کرد تا از پوست خود در برابر آسیب هایی همچون پرتوهای UV مضر خورشید محافظت کرد، از آنجا که ضد آفتاب یکی از اصلی ترین محافظت در برابر آسیب UV و سرطان پوست است، بسیار مهم است که مردم بدانند که چگونه آن را بکار ببرند.

  • احتمال بروز واکنش های آلرژیک وجود دارد. ضد آفتاب ها هم مانند دیگر محصولات بهداشتی ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که موجب خارش و تحریک پوست می شوند. استفاده از این محصولات در اطراف چشم، احتمال بروز آلرژی ها و مشکلات حادتر را افزایش می دهد.
  • برخی ترکیبات بکار رفته در ضد آفتاب ها از جمله الکل، ممکن است باعث خشک شدن پوست شوند که موجب حساسیت بیشتر و در نهایت چین و چروک های بیشتر اطراف چشم می شوند.
  • ضد آفتاب های معمولی ممکن است باعث تحریک چشم ها شوند. بعضی افراد با استفاده از ضد آفتاب در اطراف چشم احساس سوزش و حساسیت می کنند. این بدین دلیل است که مواد موجود در برخی از ضد آفتاب ها حاوی مواد شیمیایی تحریک کننده هستند و علاوه بر سوزش و آلرژی، ممکن است موجب حساسیت موقتی به نور هم شوند.برای خرید کرم دور چشم لاکچری کوین کلیک کنید.
  • استفاده از مقادیر زیاد ضد آفتاب معمولی دور چشم می تواند موجب ایجاد کیست های کوچک جوش مانند (سفید یا زرد) که به آنها میلیا سید گفته می شود، گردد.
  • استفاده از ضد آفتاب های معمولی دور چشم می تواند موجب بروز لکه های کمرنگ آکنه و یا تشدید آنها شود. بنابراین برای مخفی کردن این لکه ها، به هیچ عنوان از ضد آفتاب استفاده نکنید چون اینکار تنها مشکل شما را حادتر می کند.

حال که از مضرات استفاده از ضد آفتاب دور چشم اطلاع پیدا کردید، بهتر است به اهمیت مراقبت از پوست حساس دور چشم نیز آشنا شوید. در این قسمت به اهمیت سلامت پوست و ناحیه ی اطراف چشم پی می برید.

چرا محافظت از پوست اطراف چشم ها بسیار مهم است؟

متأسفانه ناحیه چشم و اطراف آن به شدت در معرض آفتاب قرار دارد. پوست اطراف چشم، نازک ترین قسمت پوست صورت است بنابراین علائم پیری ناشی از اشعه ماوراء بنفش، در این ناحیه زودتر از بقیه صورت ظاهر می شوند. استفاده از عینک آفتابی برای پیشگیری از پیری دور چشم کافی نیست. ناحیه پلک یکی از مکان های متداول بروز سرطان های پوستی غیر ملانوم است. در حقیقت سرطان های پلک از جمله کارسینوم سلول بازال (BCC)، کارسینوم سلول سنگفرشی (SCC) و ملانوما، 5 تا 10 درصد از کل سرطان های پوست را تشکیل می دهند که از این میان نود و پنج درصد از این آنها، کارسینوم سلول بازال یا کارسینوم سلول سنگفرشی هستند.

افزایش موارد ابتلا به سرطان پوست، به میزان زیادی مورد توجه متخصصان پوست قرار گرفته است. سرطان های پوستی غیر ملانوم، از جمله کارسینوم سلول بازال و کارسینوم سلول سنگفرشی، بالاترین میزان بروز سرطان در ایالات متحده را به خود اختصاص داده اند. در حال حاضر ملانوما ششمین سرطان شایع در مردان و هفتمین سرطان شایع در زنان است و جزء سه سرطانی ست که احتمال مرگ و میر در مردان را افزایش داده است. در صورت ابتلا به سرطان پلک، خطر آسیب های بافتی به ساختارهای حیاتی اطراف چشم و حتی کوری افزایش پیدا می کند.

راه حل

برای حل این مشکل و کاهش خطر ابتلا به سرطان پلک، توصیه می شود که از ضد آفتاب های مخصوص دور چشم استفاده نمایید. هنگام خرید این ضد آفتاب ها سعی کنید به دنبال محصولی باشید که باعث ایجاد مشکلات پوستی یا تحریک چشم نشود چون ناحیه چشم نسبت به بقیه صورت نازک تر و حساس تر است. اگر باز هم مایل به استفاده از ضد آفتاب معمولی دور چشم هستید، سعی کنید از ضد آفتاب های مخصوص پوست های حساس و حاوی مواد مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین سعی کنید از مقادیر بسیا کم ضد آفتاب در اطراف چشم استفاده نمایید

چرا نباید از کرم ضد آفتاب برای دور چشم استفاده کنیم

اگر زمان و حوصله ی کافی برای مطالعه تمام متن را ندارید تیتر مورد علاقه ی خود را انتخاب و کلیک نمائید

ضد آفتاب چیست؟

همه ما خوب میدانیم که نور خورشید می تواند در طولانی مدت چه آسیب هایی به پوست برساند و برای این که بتوانیم از این امر پیشگیری کنیم از راه های متعددی همچون ضد آفتاب استفاده می کنیم که این محصول بر خلاف آفتاب که غالبا از نظر جسمی کار می کند، محافظت کننده پوست در برابر آفتاب از نظر شیمیایی می باشد و از علائم طولانی مدت مانند آسیب در برابر اشعه خورشید به خوبی جلوگیری می کند و از پوست شما به بهترین شکل ممکن محافظت می کند.

استفاده از در شرایط مختلف یکی از مهمترین موارد مراقبت از پوست می باشد و جالب است بدانید که می تواند به شکل های مختلفی اعم از موارد زیر در بازار موجود باشد:

  • لوسیون ها
  • ژل ها
  • چوب
  • استیک ها
  • طیف گسترده ای از SPF

SPF چیست؟

برای این که بتوان یک را انتخاب کرد باید به رتبه بندی SPF موجود بر روی ضد آفتاب ها دقت کرد، اما چرا به این اندازه SPF مهم است؟ اگر همین سوال شما را به ستوه آورده است به خواندن ادامه دهید.

زمانی که در دراز مدت به هر دلیلی در معرض نور خورشید قرار می گیرید باید از یک استفاده کنید تا بتواند به بهترین شکل ممکن از پوست خود در برابر اشعه های مضر محافظت کنید، برای فهمیدن این موضوع باید به برچسب “SPF” در ضد آفتاب ها دقت کرد.

SPF در اصل عامل اصلی محافظت پوست شما در برابر خورشید است. به طور تقریبی میزان اشعه ماوراء بنفش مورد نیاز برای سوزاندن پوست شما در زیر آفتاب تخمین زده می شود. شما می توانید با یک کرم ضد آفتاب خوب تعیین کنید که چه مدت می توانید از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید و چه زمانی نیاز به استفاده مجدد از ضد آفتاب دارید.

کار اصلی یک کرم ضد آفتاب خوب محافظت از پوست شما در برابر اشعه UVB است. که در اینجا “B” به معنای سوزاندن است و یک با ایجاد یک لایه نازک سبب بازتاب تمام اشعه های مضر از لایه بیرونی پوست شما می شود که در نتیجه از پوست شما محافظت می کند.

spf یا درجه ی محافظت کرم ضد آفتاب

کدام کرم ضد آفتاب بهتر است؟

نکات مهم بسیاری وجود دارد که می تواند در انتخاب یک کرم ضد آفتاب خوب به شما کمک کند و ضامن سلامت پوست شما شود، بسیاری از افراد دغدغه این را دارند و با خود این سوال را مرور می کنند که چه کرمی است؟

همانطور که مستحضر هستید از هر کرم ضد آفتابی نباید برای پوست استفاده کرد، برای این که بتوانید کرم ضد آفتاب خوبی را انتخاب کنید در زیر به بررسی مواردی پرداخته ایم:

کرم ضد آفتاب هرچه شفاف تر باشد، اثربخشی آن بهتر است. شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که مواد تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب در مدت زمان نه چندان طولانی خیلی راحت از بین بروند، حتی اگر در قفسه باشند. از این رو، خرید تازه ترین کرم ضد آفتاب بسیار مهم است. قبل از خرید آن، یکی را امتحان کنید و از طریق آن استفاده کنید تا زمان انقضا ضد آفتاب در کمد شما ذخیره نشود و به اصطلاح تاریخ انقضا آن تمام نشود.

  1. کرم ضد آفتاب خوب با مارک معتبر
  1. ضد آفتاب نباید حاوی مواد خطرناک باشد.
  2. همیشه به جای اسپری یا پودر، ضد آفتاب خامه ای را انتخاب کنید.
  3. انتخاب ضد آفتاب با برچسب SPF 30 یا بالاتر را انتخاب و استفاده کنید.
  4. مقاوم در برابر آب و تعریق
  5. حضور دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی

فراموش نکنید که هنگام چک کردن لیست مواد تشکیل دهنده، به دنبال دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی باشید.

ترکیباتی که در بالا به آنها اشاره شد برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش به محصول اضافه شده اند. اما اکسید روی می تواند صورت شما را کمرنگ و مثل روح جلوه دهد، نکته مهمتر این است که برای پوست اطراف چشم بسیار مضر هستند.

تمامی موارد ذکر شده در انتخاب یک دخیل هستند و می توانند در سلامت پوست شما موثر باشند؛ همچنین برخی از این علل می توانند در تعیین نهایی قیمت موثر باشند.

 

دکمه بازگشت به بالا