سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

چرا باید استفاده از ضد آفتاب در خانه را جدی بگیرید؟

اشعه‌های مضر نور خورشید حتی اگر داخل خانه یا زیر سایه باشید نیز می‌تواند اثرات مخربی روی پوست شما بر جای بگذارد. چرا که نور مرئی خورشید با طول موج 400 تا 700 نانومتر به داخل منزل وارد می‌شود و احتمال ایجاد مشکلاتی مانند پیری زودرس و ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. از طرفی دیگر، بسیاری از افراد به نشستن در بخش‌های پر نور خانه مانند جلوی پنجره یا بالکن عادت دارند. این افراد باید یک برنامه مراقبتی برای محافظت از پوست خود در منزل در نظر بگیرند تا از آسیب ناشی از نور جلوگیری کنند. به‌ طور کلی، در پاسخ به سوال آیا در خانه هم ضدآفتاب بزنیم می‌توان گفت که ضد آفتاب زدن داخل منزل یک گام ساده و در عین حال حیاتی برای محافظت از سلامت پوست و جلوگیری از عواقب نور خورشید در طولانی مدت است.

مزایا استفاده از ضد آفتاب در منزل افراد بسیاری این سوال در ذهنشان وجود دارد که آیا در خانه هم باید ضد آفتاب زد؟ در پاسخ باید بگوییم بله؛ استفاده از ضد آفتاب نباید فقط به فضای بیرونی منزل محدود شود، بلکه باید در داخل خانه نیز از آن استفاده کنید. در ادامه مطلب استفاده از ضد آفتاب در منزل با ما همراه باشید تا از مزایای آن بیشتر برایتان بگوییم:

  • محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش: کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش (UV) که به داخل خانه نفوذ می‌کنند، محافظت خواهد کرد.
  • جلوگیری از آفتاب سوختگی: اگر پوست حساسی دارید حتی نور خورشید که از پنجره‌ها به داخل اتاق نفوذ می‌کند نیز می‌تواند منجر به آفتاب سوختگی شود.
  • کاهش پیری پوست: استفاده منظم از ضد آفتاب به جلوگیری از خطوط ریز چین و چروک و لکه‌های پوستی کمک می‌کند.
  • کاهش خطر سرطان پوست: دلیل استفاده از ضد آفتاب فقط پیشگیری از چین‌وچروک نیست، بلکه کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان پوست نیز یکی از دلایل مهم آن بشمار می‌رود.

علت استفاده از ضد آفتاب در منزل با استفاده منظم از کرم ضد آفتاب حتی در داخل خانه یک سد محافظتی قوی در برابر تشعشعات نور خورشید که از طرق مختلف به داخل خانه وارد می‌شود، ایجاد می‌کنید. جالب است بدانید که تنها نفوذ نور خورشید به داخل اتاق نیست که برای پوست‌های شما مضر است، بلکه نور لوازم دیجیتال و الکترونیک مانند تلویزیون، تبلت، تلفن همراه و یا نور سطوح مختلف مثل رنگ روشن دیوار نیز می‌تواند به پوستتان آسیب وارد کند. اگر از ضد آفتاب فقط در خارج از منزل استفاده می‌کنید، بهتر است این رویه را هر چه زودتر تغییر دهید تا تفاوت آن را روی پوست خود ببینید. یادتان باشد که کرم‌های ضد آفتاب فقط برای جلوگیری از چین و چروک نیست؛ بلکه در پیشگیری‌ از بیماری‌های خطرناکی مانند ملانوم نیز موثر است.

آیا در خانه اشعه‌های مضر نور وجود دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، شما در خانه یا محل کارتان، باز هم از اشعه‌های مضر در امان نیستید. پوست شما با هر تناژ رنگی، به ضد آفتاب نیاز دارد، اما افراد دارای پوست روشن، به مراتب در معرض آسیب بیشتری هستند. نورهای آسیب‌زا در خانه یا فضای بسته به شرح زیر هستند: بسیاری از افرادی که می‌پرسند آیا در خانه هم باید ضد آفتاب زد نسبت به مضرات نور مرئی خورشید که به آن نور آبی می‌گویند بی‌اطلاع هستند. این نور تنها در خورشید وجود ندارد، بلکه در تمامی نورهایی که از تلفن همراه یا صفحه نمایش‌های دیجیتال ساطع شده نیز مشاهده می‎شود. نور آبی با آسیب به سلول‌های پوست ایجاد چین‌وچروک را سرعت می‌بخشد . برای دریافت قیمت کرم ضد آفتاب ویتابلا همراه ما باشید .

  • ایجاد لک
  • تسریع در بروز علائم پیری پوست
  • بروز علائم التهابی
  • کاهش بافت الاستیک
  • کاهش انسجام پوستی
  • از بین بردن کلاژن پوست
  • از بین بردن شفافیت پوست و کدر کردن آن

انواع کرم ضد آفتاب را بشناسید

بعد از بررسی دلایل استفاده از ضد آفتاب در خانه، بد نیست با آشنا شوید تا در روند انتخاب، به شما کمک کند. ضد آفتاب بی‌رنگ یکی از بهترین انواع ضد آفتاب مناسب خانه و حتی بیرون از منزل، هستند. این کرم‌های ضد آفتاب هیچ رنگی به صورت شما نمی‌دهند و تنها ترکیبات مفید خود را در اختیار پوست شما می‌گذارند. از این رو، بهترین نوع کرم برای ضد آفتاب در خانه و بیرون منزل هستند. ژل شستشوی ویتابلا صد در صد گیاهی .

ضد آفتاب رنگی اگر به صورت مداوم از کرم پودر استفاده می‌کنید، بهتر است ضد آفتاب رنگی را جایگزین آن کنید. این نوع از ضد آفتاب‌ها با مقداری کرم پودر همراه هستند و باعث می‌شوند که پوست شما رنگ بگیرد. ضد آفتاب رنگی در تناژ‌های رنگی مختلفی در بازار وجود دارند و همیشه متناسب با رنگ پوست شما، انتخاب‌های خوبی در اختیارتان قرار می‌دهند. بهتر است که به جای کرم پودر‌های روزانه، از این کرم‌های ضد آفتاب رنگی استفاده کنید که هم از پوست شما محافظت کند، هم ایرادات پوستی شما را بپوشاند. همچنین در ادامه میتوانید با مراجعه به مقاله  اطلاعات بیشتری در مورد ضد آفتاب رنگی کسب کنید.

فلوئید ضد آفتاب فلوئید ضد آفتاب بافتی مایع و روان دارد و بر پایه آب ساخته شده است. با توجه به این که فلوئیدها فاقد چربی هستند، بیشتر به درد پوست‌های چرب می‌خورند و با SPF کمتر از 30، گزینه خوبی برای استفاده روزانه در خانه خواهند بود. ضد آفتاب مینرال اگر پوست جوش‌دار و حساسی دارید، می‌توانید از ضد آفتاب مینرال استفاده کنید. این ضد آفتاب به اندازه ضد آفتاب‌های شیمیایی دارای SPF سبک و روان نیستند ولی سطح مقاومت بسیار خوبی دارند. تفاوت اصلی آن‌ها را باید در ترکیبات‌شان جستجو کنید. محصولات آرایشی دکتر بیز یک انتخاب عالی برای شما .

چه نکاتی را هنگام خرید ضد آفتاب در نظر بگیریم؟

همانطور که گفته شد، استفاده از کرم ضد آفتاب در خانه به صورت مستقیم روی سلامت و زیبایی پوست شما اثرگذار است. اگر هنگام خرید ضد آفتاب به نکات زیر توجه کنید، محصولی با تأثیرگذاری بالا خریداری خواهید کرد؛ همچنین میتوانید با مطالعه مقاله  انتخاب دقیق تر و بهتری داشته باشید.

نتیجه گیری

استفاده از ضد آفتاب در خانه، باید به طور مرتب و روزانه انجام گیرد تا پوست شما را از اشعه ماوراءبنفش و نورهای آبی، محافظت کند. بهتر است قبل از استفاده، صورت خود را با شوینده‌های مناسب پوست خود بشویید و با تونر آن را کاملا پاکسازی کنید. بعد از آن، کرم آبرسان یا مرطوب کننده گزینه‌های خوبی هستند که به سلامت پوست شما کمک می‌کنند. معمولا کرم‌های ضد آفتاب پس از 2 الی 3 ساعت نیاز به تمدید دارند. با این حال، هنگام خرید کرم ضد آفتاب راهنمای آن را با دقت مطالعه کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا