کسب و کار ایرانی

چرا نباید از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کرد؟

قبل از شروع مقاله در مورد معایب وردپرس، اجازه دهید این نکته مهم را بیان کنم: در روانشناسی گفته می شود که هر تصمیمی مزایا و معایب زیادی دارد، مخصوصاً بدترین آنها. بنابراین هدف از این پست شکستن وردپرس از ابتدا تا انتها نیست، زیرا من یکی از استفاده کنندگان وردپرس هستم! در عوض، من فقط می‌خواهم به شما نشان دهم که وردپرس می‌تواند شما را با دنیایی از چیزهای خوب به دردسر بیندازد، به روشی بی‌طرفانه و با یک بررسی واقعی. در ادامه با ژاکت همراه باشید.

مهترین معایب وردپرس که هر طراح سایتی باید بداند

دوستان برخی از معایبی که در زیر می نویسم اجباری نیست یا قابل حل است. پس با خواندن سرفصل ها درباره «وردپرس» قضاوت نکنید. در عوض، متن کامل هر بخش را بخوانید تا به طور کامل متوجه شوید که مشکل واقعی چیست و آیا راه حلی وجود دارد یا خیر. بیایید اولی را مرور کنیم.

1_آسیب پذیری بالا

گفتن اینکه وردپرس فاقد امنیت است، دست کم گرفته شده است. در واقع باید گفت وردپرس از اکثر سیستم های مدیریت محتوا آسیب پذیرتر است! این بدان معنی است که یک هکر متخصص می تواند روش های مختلفی را برای هک کردن و دسترسی به اطلاعات سایت وردپرس شما امتحان کند. از دسترسی به سایت با استفاده از افزونه های قدیمی و به روز نشده گرفته تا ورود ساده و…

البته به دلیل محبوبیت بالای وردپرس و متن باز آن، هکرها با تمام جزئیات از آدرس صفحه ورود به سیستم گرفته تا نحوه اسپم کردن قسمت نظرات و سایر موضوعات آشنا هستند. به همین دلیل، یک سایت وردپرسی با همان امنیت نسبت به سایتی که با سیستم مدیریت محتوای دیگری ساخته شده است آسیب پذیرتر است.

البته اگر توسعه دهنده وب سایت شما اصول افزایش «امنیت وب سایت» را بداند و آموزش های لازم را در اختیار شما قرار دهد، این آسیب پذیری تا حد زیادی کاهش می یابد.

2_ سرعت کم

سرعت سایت یکی از مهم ترین عوامل افزایش نرخ تبدیل از کاربران به خریداران و در سئو و بهینه سازی سایت می باشد. حالا این سرعت به خیلی چیزها بستگی دارد. از ظاهر سایت گرفته تا تصاویر آپلود شده در هر صفحه و کد قالب. اما به طور کلی در اکثر قالب های وردپرس به صورت پیش فرض با مشکل کندی سرعت مواجه هستید.

در ضمن می توانید دوره های آموزشی مختلفی را در این زمینه جستجو کنید. در همین حال، سیستم هایی مانند Portal Site Builder یک سایت پیش فرض با سرعت و عملکرد بهتر را در اختیار شما قرار می دهند.

3_ مشکلات فنی زیاد

ببینید به طور کلی مشکلات فنی اغلب در دنیای طراحی وب رخ می دهد. به این معنی که حتی اگر یک توسعه دهنده وب را در شرکت خود استخدام کنید، ممکن است هر از چند گاهی با مشکلات فنی مواجه شوید و وب سایت شما در دسترس نباشد.

اما در وردپرس به دلیل وجود افزونه های مختلف، تغییرات ایجاد شده توسط شما یا مدیر سایت به دلیل ناآگاهی و … این مشکلات فنی کمی بیشتر است. از طرف دیگر، اگر یک متخصص وردپرس در کنار خود ندارید، حل این مشکلات می تواند کمی دردسرساز باشد و حتی می تواند برای شما هزینه داشته باشد. لذا تمامی سایت های پرتال و فروشگاه های اینترنتی با پشتیبانی کامل رایگان و 24 ساعته ارائه می شوند.

4_ در دسترس بودن تعداد زیادی افزونه

در یک وب سایت طراحی شده با یک سیستم مدیریت محتوای خاص برای داشتن این قابلیت باید با یک طراح یا برنامه نویس تماس بگیرید و بخواهید گزینه های مورد نظر خود را بسازید.

در حال حاضر در وردپرس افزونه های زیادی در دسته بندی های مختلف وجود دارد که هر کدام بخشی از قابلیت های مورد نیاز را برای شما فراهم می کنند. تا اینجا این کار مفید به نظر می رسد، اما مشکل از زمانی شروع می شود که متوجه می شوید بارها نصب افزونه ها در یک وب سایت باعث ایجاد مشکلات زیادی می شود.

از کندی تا تداخل با سایر افزونه ها، مسائل فنی و البته مسائل امنیتی! بنابراین اگر به سمت سایت های وردپرسی می روید، بهتر است از برنامه نویسان حرفه ای برای افزودن بیشتر امکانات کمک بگیرید و مدام سراغ افزونه های جدید نروید.

5_ نیاز به نگهداری دائمی افزونه ها

ببینید، هم افزونه ها و هم تم های وردپرس باید دائماً توسط سازندگانشان به روز شوند. این می تواند 2 مشکل ایجاد کند:

اول از همه، باید به طور مرتب از داشبورد وردپرس خود (چند بار در ماه) بازدید کنید و از به روز بودن افزونه ها و قالب های خود مطمئن شوید.

دوم، همیشه باید توجه داشته باشید که یک افزونه ممکن است قدیمی شود و نویسنده از به‌روزرسانی آن امتناع کند. در این صورت ممکن است آسیب پذیری های امنیتی و فنی سایت افزایش یابد و مجبور شوید افزونه را حذف کنید.

6_ قیمت بالا

اگر مقایسه کنم، ایجاد یک سایت با وردپرس ارزان تر از ایجاد یک سایت با بسیاری از سیستم های رقیب آن است. اما مشکل اینجاست که در بسیاری از منابع دانشگاهی، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان در نظر گرفته شده است.

اگرچه این ابزار به خودی خود رایگان است، اما اکثر قالب ها و افزونه های حرفه ای و خوب و پشتیبانی که برای ساخت وب سایت خود نیاز دارید، پولی هستند. بنابراین اگر با ایده ایجاد یک وب سایت رایگان به وردپرس می روید، توجه داشته باشید که اگر خوب باشد، برای ساخت یک وب سایت با این سیستم باید چیزی در حدود یک سوم یا نیمی از قیمت یک وب سایت ارزان بپردازید. . .

7_ سئو بسیار دشوار است

ببینید، اگر منبعی به شما گفت که وردپرس ذاتاً مشکل «سئو» دارد و سئو دوستانه نیست، بدانید که دروغ می‌گویند! اما برخی مشکلات در سیستم های مدیریت محتوا وجود دارد که می تواند سئو را دشوار کند.

به عنوان مثال، اگر یک قالب بد خریداری کنید، ممکن است به دلیل کدنویسی نادرست با مشکل مواجه شوید.

سرعت پایین ممکن است برای شما مشکل ساز باشد.

اگر با مشکلات امنیتی مواجه شوید، تقریباً به طور قطع بخش بزرگی از قدرت سئوی خود را از دست خواهید داد.

وجود ویژگی‌هایی مانند دسته‌ها و برچسب‌ها و عدم آگاهی از آنها می‌تواند باعث شود که سئوی سایت خود را حدس بزنید.

8_ تنظیم لازم است

نکته دیگری که می توان گفت یکی از معایب وردپرس است این است که اغلب نیاز به سفارشی سازی و حتی سازگاری با کدنویسی اختصاصی دارد!

یعنی ممکن است به ویژگی خاصی نیاز داشته باشید که شما را مجبور به نصب 2 افزونه یکسان در سایت کند و در عین حال تداخل افزونه ها باعث بروز مشکلات فنی شود. یا می خواهید بخشی از وب سایت به گونه ای متفاوت کار کند، اما هیچ افزونه ای نمی تواند نیازهای شما را برآورده کند. در حالت دوم، باید با یک متخصص وردپرس یا یک متخصص برنامه نویسی تماس بگیرید تا سایت را سفارشی کنید و بدیهی است که برای پرداخت هزینه آن کمک بخواهید.

با وجود این، برخی از سیستم های مدیریت محتوا مانند پورتال ها سعی می کنند تا حد امکان نیازهای مدیران سایت را تست و برآورده کنند تا مجبور به نوشتن کد خاصی نباشند. در واقع سایت های پورتال کاملا بر اساس اصل «تجربه کاربری» ساخته شده اند.

چرا نباید از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کرد؟
چرا نباید از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کرد؟

9_ زمان زیادی می برد

اگر 2 گزینه برای ایجاد یک وب سایت دارید که ساخت سایت با وردپرس خودتان و ساختن سایت از یک حرفه ای است، بدانید که گزینه اول زمان زیادی می برد!

در واقع اگر قرار است از ابتدا وارد دنیای وب شوید و با یادگیری وردپرس کسب و کار اینترنتی خود را بسازید، باید ساعت ها را به آن اختصاص دهید. بنابراین اگر شما هم جزو کسانی هستید که حوصله ندارید یا نمی خواهید وقت خود را به راحتی از دست بدهید، بهتر است سراغ وردپرس نروید. در همین حال، سازنده وب سایت ما احتمالاً سریع ترین گزینه با یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه است که به شما کمک می کند وب سایت خود را در کمتر از 2 دقیقه بسازید.

10_ محدودیت

یکی از مهمترین چیزهایی که باید در مورد مشکلات وردپرس درک کنید این است که این سیستم مدیریت محتوا پاسخگوی تمام نیازهای شما نخواهد بود! در واقع اگر کسی از من بپرسد چرا نباید از وردپرس استفاده کنیم؟

من می گویم که اگرچه دلایل زیادی برای استفاده از آن وجود دارد، اما گاهی اوقات، مانند زمانی که قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی بزرگ را دارید، زمانی که انتظار دارید وب سایت شما موقعیت های بسیاری را در اختیار شما قرار دهد، زمانی که برنامه های کاربردی مختلفی دارید. ، (مثلاً می خواهید یک شبکه اجتماعی ایجاد کنید) بهتر است به جای وردپرس به دنبال راه حل هایی مانند کدنویسی اختصاصی باشید.

11_ تکرار کن

البته، من نمی توانم آن را یک اشکال بنامم، اما اگر شما از آن دسته صاحب کسب و کاری هستید که دوست دارید یک وب سایت بسیار خاص داشته باشید، ممکن است برای شما کمی مشکل باشد! چرا؟

زیرا اگر از تم های محبوب وردپرس استفاده کنید، سایت شما بسیار شبیه به سایت های دیگران خواهد بود. اگر می‌خواهید یک ظاهر سفارشی ایجاد کنید، یا باید هزینه زیادی را به یک متخصص سایت بپردازید تا ظاهر را تغییر دهد، یا از قالبی متفاوت اما نه چندان محبوب استفاده کنید و با مشکلاتی مانند هزینه‌های عیب‌یابی بالاتر در مسیر مواجه شوید.

12_ آموزش کم

فکر نمی‌کنم آموزش‌های رایگان و غیر رایگان زیادی در وب در مورد هر سیستم مدیریت محتوایی مانند وردپرس وجود داشته باشد. اما توجه داشته باشید که برای بسیاری از این پلاگین های سیستم آموزش های بسیار کمی وجود دارد. بنابراین اگر قصد دارید با کمک افزونه های جدید ویژگی های مختلفی را به آن اضافه کنید، ممکن است مجبور شوید زمان زیادی را صرف یادگیری کنید.

13_ عدم حمایت

در بالا اشاره کردم که مشکلات فنی در وب سایت ها و سایت های وردپرسی نیز رایج است. اکنون که سایت وردپرس خود را توسعه داده اید، کمی بیشتر با مشکل مواجه خواهید شد. بالاخره این سیستم کاملا رایگان است و پشتیبانی خاصی ندارد. در این شرایط است که باید به وب سایت ها، انجمن های آنلاین و گروه های تلگرام مراجعه کنید تا متخصصان پاسخگوی شما باشند و به شما در حل مشکل کمک کنند.

در نهایت، چرا وردپرس نه؟

در هیچ جای این مقاله نگفتم که نباید از وردپرس استفاده کنید. سعی کردم معایب این «سیستم مدیریت محتوا» را بی طرفانه توضیح دهم. راستی، من هنوز هم می گویم وردپرس یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی وب سایت است، اما دانستن محدودیت ها و مسائل آن قبل از شروع به شما کمک می کند تا انتخاب مطمئن تری داشته باشید.

اگر قصد یادگیری طراحی سایت را دارید، ما به شما آموزش طراحی سایت ژاکت آکادمی را معرفی میکنیم.

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.
دکمه بازگشت به بالا