سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

مهمترین عوارض و معایب کاشت ابرو

مهمترین عوارض و مضرات کاشت ابرو چیست؟

علاوه بر ظاهر، عینک نقش مهمی در محافظت از چشم در برابر عرق، گرد و غبار، ذرات هوا و غیره دارد. نازک شدن و افتادگی ابروها به دلیل افزایش سن، استفاده زیاد از محصولات آرایشی معمولی، بیماری، شکستگی یا حوادث ناشی از سوختگی رخ می دهد که خوشبختانه امروزه با روش مناسب کاشت ابرو قابل درمان است. به طور کلی جمع آوری حجم های فولیکولی از محل اهدا کننده (خط مو یا پشت گوش) با برش آن ناحیه و قرار دادن سوزن و رشد مو در ناحیه گیرنده با میکرو تیغه، کاشت ابرو نامیده می شود.

کاشت مژه با اصلاح عیوب، پف و فرم دادن به ابروها، اعتماد به نفس را بهبود می بخشد. علاوه بر این باعث صرفه جویی زیادی در زمان شما برای از بین بردن آرایش ابرو می شود.بهتر است قبل از انجام کاشت ابرو در مورد برخی بیماری ها، مصرف برخی داروها، بیماری های پوستی و … با پزشک خود صحبت کنید. در این مقاله به احتمالات و خطرات کاشت مژه می پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید

معایب کاشت ابرو چیست؟

جراحی پلک یک عمل زیبایی محسوب می شود، بنابراین نیاز به یک پزشک ماهر و با تجربه دارد تا این عمل را با دقت و مهارت بالایی انجام دهد. به همین دلیل بسته به وزن، ضخامت و میزان نصب، ردیابی چشم در مقایسه با روش های دیگر مانند خالکوبی، میکرونیدلینگ، فیبروز و … هزینه بیشتری دارد.

اگر ایمپلنت به روش FUT انجام شود به دلیل نیاز به جراحی و بخیه باعث ایجاد زخم در ناحیه اهدا کننده می شود.

ممکن است چندین ماه طول بکشد تا ریشه ها سفت شوند. ریزش پس از کاشت ابرو و رویش مجدد ابروها باعث تقویت ریشه آنها می شود. همچنین ممکن است سلول های پیوند شده موهای جدید رشد نکنند و نیاز به یک مرحله بازسازی دیگر باشد. یکی دیگر از معایب کاشت ابرو هزینه آن است. از آنجایی که کاشت ابرو یک عمل زیبایی است، بیمه کمکی به پوشش هزینه این عمل نمی کند.

عوارض کاشت مژه چیست؟

علاوه بر مزایا و فواید فراوان کاشت ابرو، به برخی از عوارض و مضرات کاشت ابرو می پردازیم:

تورم و کبودی

اگرچه تعویض چشم اگر زیر نظر پزشک متخصص انجام شود عملی مطمئن و مطمئن است، اما فعالیت بدنی و توانایی بهبود بدن هر فرد متفاوت است و ناتوانی بینایی بین دو نفر است.

برای جلوگیری از تورم، از خم شدن و پایین آوردن سر تا چند ساعت پس از کاشت ابرو خودداری کنید.

اگر روی پیشانی و اطراف چشم‌هایتان ورم و کبودی دارید، می‌توانید از کمپرس یخ روی پیشانی و اطراف چشم‌تان برای کاهش درد استفاده کنید.

توجه داشته باشید که از تماس مستقیم کیسه یخ با محل کاشت و محل اهدا کننده خودداری کنید.

درد یا بی حسی

احساس درد بعد از بیهوشی به مدت چند روز پس از جراحی چشم مانند هر جراحی دیگری طبیعی است. می توانید از پزشک متخصص خود بخواهید که درد را کاهش دهد و در زمان مقرر از داروی تجویز شده استفاده کند.

ظاهر غیر طبیعی چشم

از آنجایی که فولیکول ها برای کاشت ابرو بازسازی شده اند، بسیاری از مراجعان نگران ظاهر ابروهای خود هستند. هر مویی که برای کاشت انتخاب می شود فولیکول مخصوص به خود را دارد، بنابراین عمق و زاویه برش نقش بیشتری در رشد و ظاهر ابروها دارد.

یک کلینیک معتبر برای انتخاب فولیکول های مناسب با قابلیت رشد ابرو برای رسیدن به نتیجه دلخواه و ظاهر طبیعی ابروها. انتخاب یک پزشک متخصص و با تجربه بسیار مهم است.

خارش ابروها یا ناحیه اهدا کننده

خارش یکی دیگر از عوارض بعد از پیوند است. می تواند تا بهبود کامل زخم ادامه یابد. با مشاوره و تجویز پزشک متخصص و استفاده از پمادها در زمان مناسب می توان خارش ناحیه پوست کاشته شده را به میزان قابل توجهی کاهش داد. یعنی چون ریشه ها ظاهر می شود.

خونریزی از ناحیه ابرو یا اهدا کننده.

اگرچه احتمال خونریزی در زمان کاشت ابرو بسیار کم است، اما بسته به انتخاب روش کاشت، میزان و مدت خونریزی متفاوت است. در دوران نقاهت خون در ناحیه اهداکننده و ایمپلنت خشک می شود و می ریزد و این یکی از مراحل بهبودی است.

مدت زمان بهبود زخم بستگی به توانایی های فیزیکی بیمار دارد و کاشت معمولا بدون زخم و خونریزی امکان پذیر نیست.

در صورت خونریزی، یک پارچه تمیز به مدت 5 دقیقه بمالید تا خون تخلیه شود.

در صورت خونریزی به دلیل بیماری یا مصرف برخی داروها (آسپرین، موترین…)، سریعاً با پزشک متخصص مشورت کنید.

عفونت ابرو یا محل اهدا کننده

عفونت یک عارضه جانبی خطرناک و از عوارض کاشت سینه است اگرچه انتخاب بالینی قابل اعتماد و مناسب درصد عفونت را تا حد زیادی کاهش می دهد، اما توصیه های بهداشتی باید رعایت شود و از تماس پوست با نور خورشید و آب در روزهای اول اجتناب شود.

لایه برداری ابرو

برداشتن پوست اطراف چشم طبیعی و بی خطر است. کاشت مو در ناحیه پیوند باعث کاهش تولید چربی می شود و در نتیجه باعث افتادگی، خشکی و زبری پوست زیر چشم می شود که در نهایت پس از 5 تا 14 روز به طور کامل از بین می رود.

از دست زدن و برداشتن دلمه ها خودداری کنید زیرا زخم ها زمان بیشتری برای التیام دارند.

ابروهای افتاده

ریزش مو معمولاً دو هفته پس از کاشت ابرو شروع می شود. در این حالت بخشی از موهای کاشته شده می ریزد (فقط در ناحیه تنه ابرو می ریزد و ریشه مو زیر پوست است) این امر موقت و طبیعی است. ریزش مو بعد از کاشت ابرو به این معنی است که فرآیند کاشت به درستی انجام شده و رشد طبیعی موهای جدید به زودی آغاز می شود.

رشد سریع ابروها

از دیگر عوارض و عوارض کاشت ابرو می توان به رشد سریع ابروهای کاشته شده نسبت به ابروهای طبیعی اشاره کرد که اصلاح مرتب ابروهای کاشته شده برای اینکه نامرتب و ناخوشایند به نظر نرسند ضروری است.

ابروها بسیار پرپشت هستند

معمولا برای یک تفاوت کوچک، از موهای پشت گوش برای تراز کردن ابروها استفاده می شود. اما اگر احساس می کنید که تفاوت بین رنگ و ضخامت موهای کاشته شده شما همچنان قابل مشاهده است، می توانید آنها را کاملا طبیعی کنید و همچنین برای تعیین زمان مناسب برای رنگ کردن ابروها با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

البته رشد بیش از حد موهای کاشته شده، التهاب، قرمزی و جای زخم ناشی از کاشت ابرو باعث می شود ابروها ضخیم تر به نظر برسند.به مرور زمان و با از بین رفتن موهای اضافی، ترمیم اسکار منجر به ظاهر طبیعی تر ابروها می شود.

رشد بسیار کمی در ابروها

پیوند مو و ابرو به دلیل جابجایی و نداشتن اثر مطلوب در ماه های اول باعث کاهش قدرت رشد ابرو می شود.

در این صورت بهتر است 6-9 ماه صبر کنید تا رشد ابروها به وضوح مشخص شود. اگر روند طبیعی رشد ابرو کافی نیست، اقدام به کاشت مجدد کنید.

جوش یا فولیکولیت در ابروها

التهاب یا عفونت فولیکول مو فولیکولیت نامیده می شود. در این بیماری که فولیکول مو کاشته می شود، جوش و جوش ایجاد می شود، ضایعات پوستی به صورت دانه های قرمز رنگ که سر آن چرک است و باعث انتشار عفونت در سطح پوست می شود. برای درمان فولیکولیت و کاهش التهاب، علاوه بر استفاده از پماد آنتی بیوتیک، دستمال مرطوب را به مدت 15 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بگذارید.

در مقاله ishrs-htforum می خوانیم: فولیکولیت می تواند نه تنها در نتیجه عفونت های میکروبی، بلکه در نتیجه عمق نامناسب واکسیناسیون ظاهر شود. جریان خون سنگین باعث افزایش تعداد غدد چربی پیوندی می شود و باعث می شود این غدد سبوم بیشتری تولید کنند. فولیکولیت ابرو، اگر درمان نشود، در نهایت منجر به زخم آتروفیک می شود.

تغییر شکل ابروها

یکی دیگر از معایب کاشت ابرو این است که ابروها به دلیل تفاوت بین ابروهای کاشته شده با ابروهای طبیعی غیر طبیعی به نظر می رسند. در اینجا صبر لازم است و بعد از چند ماه ابروهای کاشته شده یکدست و به اندازه ابروهای طبیعی طبیعی هستند.

برای کاهش عوارض بعد از کاشت ابرو چه باید کرد؟

با انتخاب یک کلینیک معتبر شرقی کاشت ابرو با ابزارهای جراحی پیشرفته، تیم درمانی حرفه ای و پزشکان ماهر و با تجربه و رعایت نکات بهداشتی مشتری پس از کاشت ابرو، می توانید عوارض و مضرات کاشت ابرو را به حداقل برسانید. . عمل جراحی.

استراحت کامل و تغذیه مناسب

به خاطر داشته باشید که استراحت و خواب کافی برای روند بهبودی و بهبودی مهم و ضروری است. برای داشتن خوابی راحت، دو بالش را با زاویه 30 تا 45 درجه زیر سر خود قرار دهید، طوری که قفسه سینه و شکم به سمت بالا باشد.

پرهیز از مصرف چربی و نمک و همچنین استفاده از آب، میوه ها و ویتامین C تاثیر مهمی در دوره بعد از قرار دادن ابروها دارد.

دستورات پزشک خود را پس از جراحی دنبال کنید

مهم ترین نکته بعد از کاشت ابرو رعایت نکات بهداشتی و رعایت توصیه های پزشک است تا تاثیر زیادی در نتیجه کاشت مو و ابرو و رشد موهای کاشته شده داشته باشد.

استراحت و خواب کافی، تغذیه مناسب، ورزش نکردن، جلوگیری از تعریق سر و صورت، الگوی خواب، کلاه گذاشتن، مصرف برخی داروها و … زمان بهبودی و در نهایت نتایج مطلوب را کوتاه می کند.

استفاده صحیح و به موقع از داروهای تجویز شده

یکی از دلایل اصلی تجویز، کاهش عوارض و مضرات کاشت ابرو است. پس از کاشت، داروهای مختلفی تجویز می شود، استفاده به موقع می تواند باعث کاهش زمان بهبودی، تقویت موهای کاشته شده و تسکین درد پس از کاشت ابرو شود. داروهایی که بعد از کاشت ابرو و مو استفاده می شود شامل مسکن ها، آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد التهابی و قرص های خواب می باشد.

یک کلینیک و پزشک معتبر انتخاب کنید

و در نهایت تمام گزینه های خود را بسنجید و وقت خود را صرف جستجوی یک کلینیک زیبایی معتبر کنید.با پیشرفت علم و تکنولوژی بهتر است در انتخاب کلینیک کاشت ابرو به موارد زیر توجه کنید:

1. داشتن مجوز از وزارت بهداشت و درمان

2. کاشت با تکنولوژی روز

3. دارای تیم پزشکی قوی و مجرب است

4. نمونه کارهای قبلی مشتری را مشاهده کنید

5. بدون ویروس ابزار و تجهیزات

6. انجام آزمایشات لازم برای پیوند

7. مشاوره صادقانه با توجه به شرایط و بانک موی مشتری

و در نهایت اگر قصد کاشت ابرو دارید ما کاشت ابرو در شیراز پی جو را به شما معرفی میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا