اقتصادیکسب و کار ایرانی

معرفی و بررسی گوشی شیائومی پوکو X3

پوکو ایکس 3 در بخش پشتی دارای دوربین چهار گانه است که ویژگی های آن، مانند نمونه به کار رفته در گوشیهای سری ردمی می باشد، دوربین اصلی این دستگاه از سنسور 64 مگاپیکسلی سونی IMX 682 همراه با پیکسلهای 0.8 میکرونی استفاده می کند که توسط فیلترادغام پیکسلی 4 به 1، تصویرهای 16 مگاپیکسلی در اختیار خواهد گذاشت.

این سنسور که از سیستم فوکوس اتوماتیک با تشخیص فاز پشتیبانی می کند، در پشت لنزی با دیافراگم f/1.9 جای داده شده که از حالت شب نیز پشتیبانی می کند. در کنار این دوربین، یک دوربین 13مگاپیکسلی برای ثبت تصویرهای فوق عریض مشاهده می شود که از ویژگی های آن می توان به پیکسل های 1.0 میکرونی و لنز 13 میلیمتری با ضریب اف 2.2 اشاره کرد.

دو تا دوربین دیگر این گوشی هم عملکرد کمتری خواهند داشت. همچنین از سنسورهای 2 مگاپیکسلی سود می برند که یکی از آنها برای ثبت تصویرهای ماکرو و دیگری سنجیدن عمق در هنگام ثبت تصویرهای پرتره کارایی خواهد داشت.

در بخش بالایی، دوربین چهارگانه به همراه فلاش LED قرار دارد که در داخل آن ماژولی به صورت هندسی متفاوت جای داده شده است، این ماژول که از طریق دایره ای محاصره شده است، به صورت قابل توجهی بالاتر از سطح بدنه جای دارد که به همین منظور ضخامت 9.4 میلیمتری دستگاه و سنسورهای نه چندان بزرگ دوربین، یکی از عیب های کلی طراحی این دستگاه به حساب می آید.

طراحی و ساخت

بخش جلویی گوشی شباهت بیشتری به ردمی نوت 9 پرو دارد که یکی از دلایل آن استفاده از نمایشگر با حفره دوربین سلفی در بخش میانی است، این بخش که میزبان نمایشکر 6.67 اینچی است، با شیشه گوریلا گلس 5 پوشش داده شده و حدود 84 درصد مساحت آن را، پنل نمایشگر به خود اختصاص داده است.
در بخش بالای دوربین سلفی، اسپیکر گفت وشنود قرار دارد که در خود آن، چراغ نوتیفیکیشن جای دارد، بخش پایینی نمایشگر هم طبق معمول کناره بزرگتری نسبت به کناره های 3 سمت دارد.

هم چنین این تراشه با لیتوگرافی 8 نانومتری سامسونگ، تولید زیادی داشته و از قابلیت های دیگر آن می توان به مودم کوالکام X15، پشتیبانی از حافظه رم LDDR4X، پردازنده سیگنال تصویر Spectra 350 و USB 3.1 اشاره کرد.

در حال حاضر پوکو ایکس 3 با مشخصات حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت در بازار موجود است که حافظه رم دو تای آنها، 6 گیگابایت است.
بنچمارک  های گرفته شده از پوکو ایکس3، قابل مشاهده است که این گوشی در رده قیمت های خود جز قویترین های موجود در بازار است که مزیت آن در قسمت های دیگر کمی پایینتر از اسنپدراگون 765G است.

توانایی پردازش این گوشی برای کارهای روتین کافی است و این گوشی توانایی اجرای بیشتر بازیها با کیفیت مرغوب را دارد ولی این مورد را باید توجه داشته باشید بیشتر بازی ها از نرخ فریم بالای 60 را حمایت نمی کند و در صورت پشتیبانی هم، تراشه پوکو ایکس 3 توانایی هماهنگ سازی با نرخ فریم بازی با نمایشگر 120 هرتز نخواهد داشت.

بلندگوهای استریو خوب و صفحه نمایش بزرگ است.|قیمت جذابیت اساسی Poco X3 NFC است. اگر شما یک گیمر جدی هستید و می خواهید بازی هایی با پردازش GPU بالا مانند Fortnite و ARK: Survival Evolution را انجام دهید، Poco X3 NFC بهترین چیزی است که در حال حاضر می توانید بدست آورید.

این گوشی از قدرتی برخوردار است که اکثر گوشی ها با قیمت بالا از آن بهره می برند. به علاوه بلندگوهای استریو خوب و صفحه نمایش بزرگ است. همچنین اگر می خواهید یک تلفن تمام طول روز بدون نیاز به شارژ بماند، این محصول انتخاب خوبی است. حتی اگر یک دسته از ویدیوها را پخش کنید یا مدت زمان زیادی را در اینستاگرام پیمایش کنید. پوکو ایکس 3 یک باتری بزرگ 5160 میلی آمپری دارد و چه از سرعت تازه سازی بالای صفحه استفاده کنید یا نکنید دوام می آورد.

مسلماً بسیاری از تلفن های این کلاس عمر باتری بسیار خوبی دارند اما هنوز هم قابل ذکر است. قیمت جذابیت اساسی Poco X3 NFC است. در اینجا با مبلغ معقولی تلفن بسیار مناسبی دریافت می کنید. ویژگی های برجسته نمایشگر 120 هرتز و پردازنده مرکزی Snapdragon 732G است که تقریباً هر محصول دیگری را که در این قیمت وجود دارد، در زمان بررسی شکست می دهد.

تاریخچه گوشی شیائومی

مدیر عامل و مدیر اجرایی شرکت شیائومی لی جون نام دارد که در سال 2010 شرکت شیائومی را در شهر پکن چین به عنوان یک شرکت کوچک در تولید گوشی های هوشمند راه اندازی کرد. لی جون با استفاده از تبلیغات گسترده در سطح وب و رسانه های اجتماعی و همچنین تولید محصولات با کیفیت خیلی زود نظر مردم چین را به خود جلب کرد و خیلی زود پس از 4 سال از زمان تاسیس شهرت جهانی پیدا کرد و جز بهترین شرکتهای تولید گوشی در چین و سطح جهان شد و در سال 2015 توانست رکورد فروش بیشترین گوشی همراه را بزند.

دیری نپایید در چین و سایر کشورهای درحال توسعه چون هند، پاکستان، بنگلادش و غیره که عموما جمعیت زیادی دارند طرفداران زیادی پیدا کند و توانست رکود فروش و صدور گوشی های هوشمند را بزند و در سال 2015 تنها در نیمه سال توانست دو برابر محصولات اپل به کشورهای دیگر صادرات داشته باشد.

منبع:  https://mimalls.ir/product/xiaomi-poco-x3-price/

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا