کسب و کار ایرانی

لوازم یدکی خودرو چیست؟

ماشین خود را به عنوان یک موجود زنده در نظر بگیرید! در این مورد، لوازم جانبی به عنوان اعضای بدن او عمل می کنند. جالب است بدانید که توجه به کیفیت و عملکرد قطعات در سلامت و طول عمر خودرو بسیار موثر است. آشنایی با قطعات خودرو و استفاده از آنها به شما کمک می کند تا بهترین قطعه را با حداکثر کارایی انتخاب کنید. با افزایش تعداد خودروها، تقاضای رانندگان برای خرید انواع لوازم جانبی نیز افزایش یافته است. بنابراین امروزه صنعت خودرو به یکی از سودآورترین مشاغل در جهان تبدیل شده است.

اکثر خودروسازان برای حضور در این بازار پرسود و رفع نیاز مشتریان خود برای تعویض قطعات خودرو، قطعات یدکی اورجینال را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. پرشین یدک یکی از قدیمی ترین نمایندگی های قطعات خودرو آماده خدمت رسانی به شما می باشد. به لطف استفاده از قطعات با کیفیت در خودرو، عملکرد آن به طور قابل توجهی بهبود یافته است. در نتیجه آشنایی با قطعات خودرو نه تنها برای تعمیرکاران و نمایندگی ها ضروری است، بلکه هر فردی که خودرو دارد باید بداند چه ویژگی هایی دارد و از قطعات مناسب استفاده کند.

لوازم یدکی خودرو چیست؟

قطعات یدکی شامل قطعات یدکی است که در هنگام خرابی خودرو جایگزین نوع اصلی می شود تا بتواند به کار خود ادامه دهد. چراغ های خطر خودرو یکی از این نمونه ها است. با گذشت زمان، قطعات خودرو به دلایل مختلفی مانند ضربه، تصادف و اصطکاک با مشکلات فنی مواجه می شوند که باعث اختلال در عملکرد مداوم خودرو می شود. لوازم جانبی خودرو بر اساس نوع و مدل طراحی و ساخته می شود. از این رو تولیدکنندگان زیادی در این زمینه فعال هستند و انواع قطعات یدکی را با توجه به برند و نوع خودرو طراحی می کنند.

البته برخی سودجویان نیز در بازار لوازم یدکی تقلبی و بی کیفیت را به فروش می رسانند که استفاده از آنها نه تنها عملکرد خودرو را بهبود می بخشد، بلکه سایر قطعات سالم را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و باعث خرابی آنها می شود. در صورت خرابی خودرو در طول زمان، تهیه بهترین و با کیفیت ترین قطعات یدکی بسیار مهم است.

سازندگان ماهر به راحتی می توانند قطعات اصلی را از تقلبی تشخیص دهند. زیرا آنها هر روز با قطعات خودرو کار می کنند و می توانند نقاط شروع را با ظاهر خود ببینند. یک مکانیک باید تمام قطعات خودرو را بداند تا به راحتی آن را تعمیر یا تعویض کند. یکی دیگر از مواردی که در هنگام تعویض قطعات خودرو مورد توجه قرار می گیرد، قرار گرفتن آنها در خودرو است. برای عملکرد صحیح قطعات باید به درستی جا بیفتند. لوازم جانبی خودرو با توجه به کاربرد به سه دسته زیر طبقه بندی می شوند.

بدن

جلوی وسیله نقلیه

موفق باشید

معرفی 5 قطعه یدکی مهم و پرکاربرد خودرو

سیستم فنی هر ماشین پیچیدگی خاص خود را دارد. هر قطعه با همکاری سایر قطعات کار خود را کامل می کند و در نهایت شاهد چرخش چرخ ماشین هستیم. از مهم ترین قطعات یدکی مورد استفاده در خودروها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

استارت ماشین

لنت و دیسک ترمز خودرو

فن

شمع و نخ

موتور خودرو

اول، مهمترین قطعات خودرو

موتور استارت خودرو وظیفه راه اندازی آن را بر عهده دارد و عامل اصلی راه اندازی موتور است. این قطعه در واقع یک موتور الکتریکی است که انرژی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل می کند. موتور استارت از باتری نیرو می گیرد و پس از عبور از سیم پیچ، دنده های خود را می چرخاند. در این مرحله کار استارت کامل شده و دور موتور حداقل به 100 دور در دقیقه رسیده است. وقتی سوئیچ را می چرخانید، برق از باتری به موتور استارت می رود و می چرخد. در نتیجه این چرخش موتور شروع به حرکت می کند و خودرو شروع به حرکت می کند.

رینگ ها و لنت ها از حساس ترین قطعات خودرو هستند

ترمز عامل اصلی توقف خودرو در مواقع اضطراری است که برای جلوگیری از تصادف بسیار مهم است و به عنوان یکی از مهم ترین قطعات یدکی خودرو شناخته می شود. ترمز از دو قسمت اصلی کفشک و ترمز تشکیل شده است. برای توقف خودرو نیاز به اصطکاک دارد که توسط لنت ها ایجاد می شود.

دیسک ترمز یکی دیگر از قطعات مهم خودرو است که به دلیل اصطکاک بین لنت و دیسک خودرو را متوقف می کند. هنگام ترمزگیری، دیسک تحت فشار زیادی قرار می گیرد و در نهایت خودرو را متوقف می کند. حال اگر از چسب های بی کیفیت و قدیمی استفاده کنید، دیسک نیز به مرور زمان خراب می شود و قدرت ترمز خود را از دست می دهد.

پروانه ها و فن ها قطعات یدکی خودرو پرمصرف هستند.

یکی دیگر از مهمترین سیستم های خودرو، تجهیزات خنک کننده است که از قطعات متعددی مانند رادیاتور، پمپ آب، پروانه، یخچال و ترموستات تشکیل شده است. عملکرد سیستم خنک کننده کاهش گرمای خودرو و در نتیجه جلوگیری از آسیب دیدن یا از کار افتادن سایر قطعات در صورت افزایش بیش از حد دما است. یکی از علائم هشدار دهنده خرابی فن و پروانه خودرو، هشدار افزایش دما است که برای خرید بهترین لوازم یدکی باید در اسرع وقت اقدام شود.

شمع و وایر شمع، حساس ترین قطعات خودرو

سیم و شمع دو عملکرد متفاوت در قطعات خودرو دارند. شمع بخشی است که در کنار سیلندر موتور قرار می گیرد و جرقه لازم برای احتراق یک محفظه خاص را ایجاد می کند. اما سیم ماشین قسمتی است که نیروی لازم را از سیم پیچ به شمع می رساند. بنابراین جرقه و سیم دو قسمتی هستند که به یکدیگر نیاز دارند و بدون آنها سیم نمی تواند آنطور که باید وظیفه مهم خود را انجام دهد.

موتورها، قطعات اولیه خودرو

همه وسایل نقلیه نیروی مورد نیاز برای حرکت از موتور را تامین می کنند. فرآیند احتراق به طور مداوم تکرار می شود تا زمانی که نیروی لازم برای حرکت وسیله نقلیه ایجاد شود. موتور دارای تعداد مشخصی سیلندر است که هر کدام دارای یک محفظه احتراق مجزا هستند. قدرت کل آن نیز به اندازه و نوع موتور بستگی دارد و هر چه زمان جرقه زنی بیشتر باشد سرعت خودرو نیز بیشتر می شود.

برای خرید لوازم یدکی خودرو ما به شما فروشگاه لوازم یدکی تیکوما را معرفی میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا