سلامت و تندرستی

شکایت جنجالی مدرنا از فایزر به خاطر واکسن کرونا: آنها از ما دزدیدند!

به گزارش خبرگزاری سی وی نت، مدرنا روز جمعه علیه شرکت فایزر-بیونتک شکایت کرد. آنها می گویند که شرکت Pfizer-Biontech از فناوری پیشگام خود در ساخت واکسن کرونا کپی کرده است.

Moderna که در ایالت ماساچوست ایالات متحده مستقر است، در بیانیه ای اعلام کرد که شرکت Pfizer-Biontech واقع در دوسلدورف آلمان، پتنت های ثبت شده در سال های 2010 و 2016 مربوط به استفاده از فناوری mRNA را نقض کرده است.

استدلال مدرنا علیه فایزر برای واکسن کرونا: آنها از ما دزدیدند!

RNA یا mRNA در واقع یک متن یا خط ژنتیکی است که دستورالعمل‌های DNA را به بخش‌های تولیدکننده پروتئین هر سلول منتقل می‌کند، برخی از شرکت‌ها از جمله Pfizer و Moderna از این فناوری برای ساخت واکسن کرونا استفاده کرده‌اند.

استفان بنسل، مدیرعامل مدرنا، در بیانیه‌ای گفت: «ما همچنان به نهایی کردن چارچوب قانونی برای محافظت از فناوری نوآورانه mRNA که در دهه گذشته پیشگام بوده‌ایم و میلیاردها دلار برای توسعه و ثبت اختراع آن هزینه کرده‌ایم و منجر به کووید-19 شده‌ایم، ادامه می‌دهیم. همه‌گیری. ما این کار را برای محافظت از آن انجام دادیم. این بنیاد، که ساخت آن را در سال 2010 آغاز کردیم، و ثبت اختراع ما در مورد کروناویروس‌ها در سال‌های 2015 و 2016، به ما کمک کرد تا واکسن‌های مؤثر و ایمن برای کووید -19 را در زمانی بی‌سابقه پس از همه‌گیری ایجاد کنیم. بیایید یک کرونا ایجاد کنید.”

استدلال مدرنا علیه فایزر برای واکسن کرونا: آنها از ما دزدیدند!

مدرنا که 2.5 میلیارد دلار مالیات برای ساخت واکسن علیه کووید-19 دریافت کرده بود، در سال 2020 اعلام کرد که تا زمانی که این بیماری ادامه دارد، حق ثبت اختراعات مربوط به کووید را اعمال نخواهد کرد، اما در ماه مارس، این شرکت اعلام کرد که او از توسعه دهندگان انتظار دارد. وجود نخواهد داشت. و کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​به حقوق مالکیت معنوی شرکت احترام خواهند گذاشت.

سرانجام روز جمعه شرکت مدرنا اعلام کرد که نمی خواهد واکسن فایزر-بیونتک را از بازار حذف کند و به دلیل نیاز به دریافت واکسن کرونا، برنامه ای برای جلوگیری از فروش این واکسن نخواهد داشت. در آینده.

جریکا پیتس، سخنگوی شرکت فایزر، صبح روز جمعه گفت که در حال حاضر نمی‌توانند درباره این موضوع اظهار نظر کنند.

دکمه بازگشت به بالا