فرهنگ و هنر

ششمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج آغاز شد

سی وی نت/ کهگیلویه و بویراحمد ششمین جشنواره ملی فرهنگ عشایری ایران یکشنبه شب با حمایت یاسوج، پایتخت طبیعی ایران و همچنین با حضور 15 استان عشایری در یاسوج برگزار می شود.

کیامرث حاجی زاده معاون هماهنگی برنامه جامعه کهگیلویه در بویراحمد در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در اردوگاه یاسوج برگزار شد، گفت: 90 درصد منطقه کهگیلویه در شهرستان بویراحمد جنگلی است. .

وی افزود: تظاهرکنندگان ما در طول تاریخ نشان داده اند که در دفاع از ایران پیشقدم هستند، از بیگانگان و فعالان ضد مهاجر، خشونت در مرزهای کشور حمایت می کنند.

حاجی زاده گفت: 12 هزار خانوار عشایری در کهگیلویه در شهرستان بویراحمد با 72 هزار مسافر وجود دارد.

معاون هماهنگی امور محلی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایرانیان به همه چیز و رفتار خوب کوچ افتخار می کنند.

حاجی زاده گفت: تظاهرات دائمی عشایر در منطقه کهگیلویه و بویراحمد یاسوج آغاز شود.

وی ادامه داد: از تیم پشتیبانی و کمک در برگزاری این رویداد تشکر می کنم.

معاون برنامه ریزی جامعه کهگیلویه و بویار احمد کهگیلویه و بویار احمد گفت: چند روز مانده به جشنواره نگاه کنید.

سعید طالبی پور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: رویداد کوچ از نوزدهم لغایت بیست و سوم سال جاری عصر از ساعت 17 الی 23 برگزار می شود. . پنج روز در پارک ولایت یاسوج.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی فرهنگ، سبک زندگی و آگاهی مردم از تنوع نژادی و قومیتی جامعه در منطقه کهگیلویه و بویراحمد است.

طالبی پور بیان کرد: این رویداد که حدود 100 چادر با برنامه ها و تیپ تردد مردم در سطح شهر و فرهنگی خواهد داشت، شامل 15 منطقه کشور می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویار احمد گفت: نمایش خاطره عشایری، موسیقی و شاهنامه خوانی ادبیات و تاریخ سنتی، غذاهای محلی و صنایع دستی بخشی از جشن این جشنواره است. . صنایع دستی، سوغات و حیوانات خانگی عشایر نیز در این جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

طالبی پور ادامه داد: در این جشنواره پانزده چادر از نقاط مختلف کشور برای نمایش سبک زندگی عشایری ساخته می شود.

وی گفت: برگزاری میزگرد با موضوع کوچان، برگزاری فضاهای ویژه مسافربری، میزبانی رویدادهای مختلف، آشپزی محلی، مسابقه عکس و تولید رسانه از برنامه های این برنامه است.

مدیرکل فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این جشنواره بزرگ ترین رویداد فرهنگی جنوب کشور است که می توانیم از این فرصت برای معرفی و معرفی جاذبه های گردشگری و بازتاب فرهنگ جامعه استفاده کنیم. محلی

به گزارش سی وی نت، طالبی پور گفت: از همراهی شوراهای جامعه و محلات، امور نژادی، دادخواهی، امنیتی و انتظامی و فرمانداری در این جشن تشکر می کنم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا