فرهنگ و هنر

راز ماندگاری حافظ در لسان‌الغیب بودنش است

سی وی نت / فارس وزیر فرهنگ و امور اسلامی تاکید کرد که ارتباط مردم با خدا و قرآن تعیین کننده وجود انسان و مردم در تاریخ است.

محمدمهدی اسماعیلی شامگاه چهارشنبه ششم مهرماه در مراسم بزرگداشت روز حافظ اظهار داشت: حافظ و سعدی از چهره های برجسته تاریخ ایران هستند و هیچ ایرانی به جز نویسنده این دو آهنگ نمی تواند کسی را پیدا کند.

وی با بیان اینکه همه ما احساس بی نظیری نسبت به حافظ و سعدی شیرین سخن داریم ، افزود: امروز دیوان حافظ کنار قرآن است و کلید در خانه همه ایرانیان است ، ما در زمان های مختلف حافظ می خوانیم.

وزیر فرهنگ و امور اسلامی با طرح این سال که دلیل بقای برخی از بزرگان چیست؟ وی گفت: آنچه ماندگاری تاریخ را تعیین می کند ، ارتباط مردم در قرآن با خدا و حافظ است ، زیرا زبان غیب است. چشم ها این افتخار را دارند که معنای بزرگی داشته باشند.

اسماعیلی با بیان اینکه حافظ با تاریخ ایران ارتباط دارد ، اظهار داشت: بسیاری از بزرگان و علمای تاریخ معاصر و همچنین رفتار ، دیدگاه منحصر به فردی نسبت به حافظ دارند. شهید مطهری از پیوند اسلام و ایران استفاده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز وقتی از جامعه فرهنگی ایران صحبت می کنیم و همچنین از اسلام و هویت اسلامی که با افتخار یادمان می رود ، زبان فارسی قسمت ایرانی از این هویت محافظت می کرد.

به گفته وزیر رهبری و فرهنگ اسلامی ، رهبران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می توانند با وجود حرکات تاریخی و تکراری بین اسلام و ایران ، با استفاده از حافظ ، سعدی ، مولانا و … از مهارت برای حفظ یک هویت استفاده کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه در طول انقلاب اسلامی این هویت نقش مهمی در استقرار ، تحکیم و اوج گیری انقلاب داشت ، گفت: این هویت وارد درب با شکوه جاودانگی شده است و این ذات انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی است. هویت و استفاده از این ایده ها خود این جاودانگی را تعیین می کند.

اهمیت فرهنگی در وضعیت برنامه ریزی باقی خواهد ماند

وی گفت: دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی فرهنگ و توجه به فرهنگ را یکی از وظایف و مسئولیت های وی قرار داده است. کلمات باید در اطراف باشند

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی با اذعان به چنین برنامه ای ، ما باید این فرصت را داشته باشیم که فرهنگ و هنر بتواند در صدر قرار گیرد ، گفت: آیت الله رئیسی درک عمیقی دارد. وی به نفع مردم این منطقه گفت که ایران از طریق حمایت اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی قوی است.

اسماعیلی با بیان اینکه وقتی فرهنگ و فرهنگ در اولویت قرار می گیرد ، ایران در مراقبت از خود قوی است ، افزود: تا زمانی که شما به مسائل زندگی و اقتصادی توجه نکنید ، ما نباید اجازه دهیم فرهنگ رها شود.

وی با بیان اینکه حافظ و سعدی مفتخر هستند که از معبد شاهچراغ در اینجا استقبال می کنند ، افزود: باید بین افراد متدین و ادبی ارتباطات مناسب برقرار شود ، زیرا این انجمن فرصتی برای توسعه فرهنگی فراهم می کند.

اسماعیلی با اشاره به تمرکز ویژه وزارت ارشاد بر خوانندگی ، گفت: “ما بنیاد ادبیات و شعر را به عنوان یک نهاد مستقل در این وزارتخانه ایجاد می کنیم و به رئیس جمهور قول می دهم که طرح توسعه ذخیره سازی را ظرف چهار سال تکمیل کند. ”

وزیر فرهنگ و امور اسلامی گفت: آیت الله رئیسی با درک عمیق منافع مردم این منطقه ، موضوع ایران قوی را مطرح کرد و ایران را از طریق همکاری های اقتصادی و از لحاظ سیاسی صحیح تقویت کرد. ndu ndu.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا