سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

ماندگاری چال لپ با بخیه

چال گونه یا چال لپ ، به طور عمومی در یک یا هر دو طرف صورت ظاهر می‌شود و معمولاً فقط در هنگام انجام حرکاتی مانند لبخند زدن، خندیدن و صحبت کردن قابل مشاهده است. اعتقاد وجود دارد که ایجاد چال گونه به دلیل وجود نقص کوچکی در عضلات گونه یا جمع شدن ماهیچه‌های استفاده شده برای لبخند در قسمت عمیق‌تری از پوست داخل گونه است که باعث کشیدگی پوست در آن منطقه می‌شود. هنگامی که شما لبخند می‌زنید، پوست کشیده می‌شود و چال گونه مشخص می‌شود. چال‌های گونه به صورت پویا هستند.

جراحی ایجاد چال گونه یک عمل ساده، بی‌خطر و بی‌دردسر است که می‌تواند تحت بی‌حسی موضعی انجام شود. این عمل حدود بیست دقیقه طول می‌کشد و شما باید بلافاصله پس از اتمام آن و خروج از کلینیک، به فعالیت‌های روزمره‌تان با چال گونه جدید بپردازید. بیشتر بیماران می‌توانند در همان روز عمل یا روز بعد از آن به فعالیت‌های روزانه خود بازگردند.

عمل جراحی چال گونه چیست؟

دو نوع چال در صورت وجود دارد.

  • چال گونه
  • چال چانه (همچنین به عنوان شکاف چانه یا زنخدان معروف است)

سایر جنبه‌های مثبت عمل جراحی چال گونه عبارت‌اند از:

  • نتایج فوری
  • کمترین احتمال ایجاد اسکار و جای زخم در این عمل وجود دارد و همچنین بی‌خطر و مؤثر است
  • نتایج قابل اطمینان بود و طبیعی به نظر می‌رسند و ماندگاری بالایی دارد، در حالی که با عوارض کمی پایدار است
  • زمان بهبودی آن بسیار کوتاه است

عمل چال گونه چقدر طول می‌کشد؟

کل فرایند این عمل بیشتر از 20-30 دقیقه طول نمی‌کشد. بیماران خیلی زود بعد از عمل مرخص می‌شوند و 2 روز بعد از عمل قادر به بازگشت به زندگی روزانه خود هستند. نتایج این عمل دائمی است و این یک عمل جراحی یک بار برای همیشه است.

آیا می‌توان چال گونه را حذف کرد؟

بله ممکن است. از طریق یک عمل جراحی می‌توان فرورفتگی‌های طبیعی و چال‌های مصنوعی را از بین برد. برای از بین بردن چال گونه، پوست گونه را از عضله زیرینی که چال در آن ایجاد شده است، آزاد می‌کنند.

آیا عمل چال گونه دائمی است؟

بله. این یک عمل جراحی یک بار برای همیشه است. بعد از آن دیگر نیازی به جراحی مجدد نیست زیرا اثرات عمل جراحی برای همیشه باقی خواهد ماند؛ اما اگر از نتایج راضی نیستید، این عمل معمولاً قابل برگشت است. در این حالت، پزشکان با کمال میل برای راهنمایی شما و یافتن راه‌حل مناسب به شما کمک می‌کنند.

آیا با عمل چال گونه می‌توان چال گونه را عمیق‌تر کرد؟

در طول مشورت با پزشک متخصص، در مورد عمق چال‌ها تصمیم گرفته می‌شود. در صورت تمایل به ایجاد چال‌های عمیق‌تر، پوست گونه به بافت‌های عمیق‌تری بخیه داده می‌شود. این کار در مورد چال طبیعی و هم چال مصنوعی کاربرد دارد.

محل مناسب ایجاد چال در گونه چگونه انتخاب می‌شود؟

خود شما می‌توانید تصمیم بگیرید که محل چال در کجا باشد یا می‌توانید نظر جراحتان را در این مورد بپرسید و از او بخواهید تصمیم بگیرد که مکان مطلوب برای ایجاد چال در صورت شما کجا باشد.

آیا بعد از عمل، احساس درد زیادی خواهم داشت؟

هنگامی‌که اثر داروی بی‌حسی برطرف شد، ممکن است احساس درد و ناراحتی جزئی داشته باشید. بعید است که بعد از این عمل درد شدیدی داشته باشید. داروهای مسکنی برای بیماران طبق نیاز آن‌ها تجویز خواهد شد (زیرا هر فرد آستانه درد مختلفی دارد).

خطرات این عمل چیست؟

مانند هر عمل جراحی دیگر، خطرات جزئی مانند عفونت و خونریزی جزئی وجود دارد. اگرچه این اتفاقات بسیار نادر است

نحوه انجام جراحی چال گونه

عمل چال گونه جراحی بسیار ساده ای است که تحت بیهوشی موضعی و به شکل سرپایی انجام می ‌شود. در این حالت شما هنگام انجام عمل جراحی بیدار هستید و احساس درد و ناراحتی ندارید. درصورتی‌ که نیاز به بیهوشی عمومی در زمان عمل جراحی چال لپ وجود داشته باشد، باید هماهنگی ‌های لازم در این رابطه انجام شود. جراحی ظرف چند دقیقه قابل انجام می باشد و بیمار می ‌تواند بلافاصله پس از جراحی چال گونه یا لپ به خانه برگردد. همچنین فرد معمولاً می‌تواند فعالیت ‌های عادی خود را بلافاصله پس از عمل جراحی آغاز کند. در این حالت از پروتز استفاده نمی‌ شود.

اقدامات قبل از جراحی چال گونه

پیش از جراحی ، نکته های زیر را رعلایت کنید:

  1. حداقل ۶ ساعت قبل از انجام جراحی چیزی نخورده یا ننوشید.
  2. حداقل ۲ هفته قبل از عمل و ۲ هفته بعد از جراحی چال گونه از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  3. حداقل ۱ هفته قبل از عمل جراحی مصرف الکل را قطع کنید.
  4. در صورت وجود درد یا ناراحتی به هر علتی قبل از عمل جراحی از استامینوفن یا پاراستامول استفاده کنید.
  5. صبح روز جراحی و حتی قبل از عمل جراحی ، دوش بگیرید و کل بدن خود را شستشو کنید.
  6. در روز عمل جراحی از لنز های چشمی، لاک ناخن، جواهرات و هیچ نوع لوازم آرایشی مصرف نکنید.
  7. راهنمایی و دستورالعمل های دکتر خود درباره سلامت دهان را حداقل ۲ هفته قبل و ۲ هفته پس از جراحی چال گونه رعایت کنید.

مراقبت‌های بعد از جراحی چال گونه

  1. از مواد نوشیدنی یا غذای سرد یا گرم تا هنگامی که حالت بی‌هوشی موضعی شما به ‌طور کامل رفع نشده، استفاده نکنید تا بعد از ریکاوری حس لامسه خود در دهان را مجددا به دست آورید و بتوانید از وارد شدن آسیب به‌ واسطه مصرف غذاها و نوشیدنی‌ های بسیار داغ یا سرد جلوگیری نمائید.
  2. بهداشت دهان خود را برای حداقل ۱۵ روز بعد از عمل جراحی چال گونه به‌ دقت رعایت کنید.
  3. از دهان‌ شویه «کلرهگزیدین» بعد از مصرف غذا یا نوشیدنی برای یک دوره ۱۵ روزه پس از عمل جراحی استفاده نمائید.
  4. داروهای آنتی‌ بیوتیک تجویز شده توسط پزشک را برای یک دوره کامل استفاده نمائید.
  5. برای کنترل درد احتمالی شما می ‌توانید پاراستامول مصرف کنید. در صورتی ‌که به‌ این ‌ترتیب نتوانستید درد خود را کنترل کنید، با متخصص خود تماس بگیرید.
  6. اگر با افزایش ورم کبودی یا درد یا علائم نامطلوب دیگر پس از عمل چال‌ خنده رو به رو شدید با بهترین جراح پلاستیک تهران تماس بگیرید. همچنین نیاز است در طول ۵ تا ۱۰ روز پس از جراحی برای کشیدن بخیه ‌های احتمالی و معاینات مورد نیاز با دکتر خود ملاقات کنید. عمل جراحی چال گونه یک راه ساده برای ایجاد چال بر روی گونه یا چانه می باشد که در حالت بی‌هوشی موضعی در یک روز برای افراد قابل انجام است.

هزینه عمل چال گونه در تهران سال 1402

هزینه جراحی چال لپ در تهران مثل تمام عمل‌ های زیبایی دیگر به دستمزد جراح پلاستیک خوب برای زیبایی صورت و در بیمارستان یا کلینیکی که در آن جراحی انجام می شود، بستگی دارد. حالا اگر این هزینه برای فردی زیاد بود و توانایی پرداخت آن را نداشته باشد چه می شود؟ جواب یک جراح پلاستیک خوب برای این سوال هم مشخص میباشد: «خب می‌توانید با نصف هزینه یک چال گونه داشته باشید. تازه خیلی‌ ها فکر می‌ کنند اینطوری بهتره چون طبیعی ‌تر به نظر میرسد و کسی متوجه نمیشود که جراحی شده باشد. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر فیلم چال لپ را مشاهده کنید.

ماندگاری جراحی چال گونه

چالی که در گونه گذاشته می شود تا مدتی چه در حالت ثابت و چه در حالت لبخند به یک شکل می باشد. به مرور این چاله از حالت استاتیک خارج شده و تنها در حالت خنده در خط خنده ایجاد می شود. معمولا ماندگاری این چال بین 1 تا 2 سال می باشد.

نتیجه جراحی چال گونه

با استفاده از جراحی ،می توانید بر گونه های خود چال لپ ایجاد کنید. این چال گونه حتی بدون لبخند هم بر صورت شما نمایان می باشد. عمل چال لپ محدودیتی ندارد و برای هر فردی قابل انجام می باشد اما در صورت امکان بهتر است که گونه افراد برای این جراحی بیش از اندازه چاق نباشد.

شرایط انجام عمل چال گونه چیست ؟

همه افراد می توانند این جراحی را انجام دهند ولی بهتر است گونه فردی که می خواهد این جراحی را انجام دهد گوشت الود و پرحجم نباشد زیرا نتیجه جراحی رضایت بخش نخواهد بود.

آیا می توان بدون جراحی چال گونه ایجاد کرد؟

اگر شما از بدو تولد روی صورت خود چال لپ نداشته‌اید، غیر ممکن است که بتوانید با روشهایی مانند ورزش صورت، چال گونه ای که به مدت طولانی روی صورت باقی بماند ایجاد کنید. برخی افراد سعی می کنند بدون عمل جراحی فرورفتگی در گونه ایجاد کنند. متاسفانه نتایج این روشها محدود و متغیر است.

چه افرادی می توانند جراحی چال گونه انجام دهند؟

ایجاد چال گونه بطور یکسان برای مردان و زنان موثر است. شما می‌توانید کاندید ایده‌آلی برای این روش باشید در صورتی که:

  • شما می‌خواهید چال بر روی گونه یا چانه‌ی خود داشته باشید ( معمولاً زنان مایلند بر روی گونه‌ی خود چال داشته باشند در حالی که مردان این چال را بر روی چانه‌ی خود ترجیح می‌دهند.)
  • سلامت عمومی خوبی دارید.
  • انتظارات واقع‌ بینانه‌ ای از این روش دارید.

روش انجام عمل چال گونه

جراحی چال لپ را می توان به دو روش انجام داد و روش آن  هر فرد می تواند با توجه به ظاهر صورت فرد مختلف باشد. در افرادی که پوست صورتی چاق داشته باشند و چربی صورت آن ها به مقدار قابل ملاحظه ای باشد برای ایجاد چال گونه ، بهترین دکتر جراحی چال گونه تهران باید چربی های قسمتی از صورات را ساکشن کند در طی این روش یک فرو رفتگی بسیار کوچک در صورت ایجاد می گردد.

در افراد با صورت های لاغر و استخوانی به دلیل عدم موجود چربی در زیر گونه ها روش جراحی متفاوت از روش قبل است. بهترین جراح پلاستیک تهران از داخل دهان محل مورد نظر برای ایجاد چال خنده را با کمک بخیه جمع می کند ، در نتیجه امر چال گونه در چهره ایجاد می گردد. در بیشتر موارد جراحی به صورت سرپایی انجام می شود. فرد بعد از جراحی چال لپ نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد.

جراحی چال گونه جز جراحی های پر طرفدار در بین بانوان می باشد ،باید گفت تقریبا تمامی جراحی های چال لپ با موفقیت انجام می شود ،در نتیجه جای نگرانی در این روش جراحی نمی باشد. اما دکتر در این امر نقش مهمی دارد. ما دکتر ساعدی را پیشنهاد می‌دهیم.

دکمه بازگشت به بالا