سلامت و تندرستی

تایید ماندگاری ویروس آبله میمونی روی سطوح

داده‌های یک مطالعه جدید که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالات متحده (CDC) انجام شده است نشان می‌دهد که ویروس‌ها می‌توانند در بسیاری از وسایل خانگی رایج باقی بمانند، با این حال، مشخص نیست که آیا تداوم می‌تواند به افراد منتقل شود یا خیر. این نیست

به گزارش سی وی نت، بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، دو بیمار مبتلا به آبله میمون که در یک خانه زندگی می‌کردند، اعلام کردند که در حال رفع موارد فوق هستند، به بهداشت دست‌ها توجه کرده و مرتباً بشویید و با این حال، کارشناسان همچنان می‌توانند ویروس. و 70 درصد سطوح با این ویروس همبستگی بالایی دارند، 20 روز پس از شروع علائم این بیماری در این دو نفر.

با این حال، به گفته کارشناسان، هیچ ویروس زنده ای در نمونه های مورد تجزیه و تحلیل یافت نشد که نشان می دهد خطر انتشار بیماری از سطح پایین است.

اوریون عمدتاً از طریق تماس با زخم ها یا ترشحات تنفسی زمانی که در تماس نزدیک با فرد آلوده هستید، پخش می شود.

همچنین، بر اساس مطالعه دیگری توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، بیش از 90 درصد از بیماری های مقاربتی در ایالات متحده در مردانی است که با مردان دیگر رابطه جنسی دارند.

ویروس می تواند از طریق آب یا اشیاء مورد استفاده توسط یک فرد آلوده پخش شود، اما میزان آلودگی سطحی این ویروس در انتقال غیرمستقیم نقش دارد.

در شرایط فعلی توصیه کارشناسان به کسانی که به خانه مبتلایان به آبله میمون می‌روند از ماسک استفاده کنند، از دست زدن به وسایلی که باعث ابتلا به این ویروس می‌شود خودداری کنند، بهداشت دست‌ها را رعایت کنند و از ظروف مشترک خودداری کنند. یا حوله های آلوده

به گزارش بلومبرگ، بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO)، 35000 نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا