ورزش

حق پخش، حقِ باشگاه مالک است / صداوسیما حق باشگاه‌ها را پرداخت کند

سی وی نت/اصفهان رئیس باشگاه سپاهان این باشگاه را صاحب حقوق رسانه ای و کپی رایت هر بازی دانست و گفت: هر باشگاهی به عنوان مالک برنامه تیم می تواند آن را هر طور که می خواهد بفروشد. این چیزی است که فوتبال حرفه ای را در جهان تعریف می کند.

محمدرضا ساکت عصر امروز (سه شنبه 4 مردادماه) در حاشیه مراسم افتتاحیه لیگ در جمع خبرنگاران گفت: صداوسیما در حق پخش آدرس اشتباه نکند. در برنامه چهارم بودجه دولت اعلام شده است وجوه تبلیغاتی که همزمان با پخش بازی ها پخش می شود به وزارت ورزش و وزارت فدراسیون واریز می شود. فدراسیون هم این پول را به باشگاه می دهد که فقط 15 میلیارد است.

وی تاکید کرد: اما ما و اعضای جماعت پولی دریافت نکردیم. اگر وزارت ورزش دریافت کند حق باشگاه را اعلام می کند چون این موضوع تبلیغاتی ناشی از مسابقات ورزشی است.

ساکت ادامه داد: بحث تبلیغات همزمان بازی با تبلیغات و پرداخت حق بازی متفاوت است که باید به مالک اصلی پرداخت شود.

رئیس باشگاه سپاهان از حضور در کارگروه ویژه فدراسیون برای حل موضوع حقوق رسانه ها خبر داد و گفت: در صورت تصویب هر برنامه ای از سوی ‘به این کارگران، ما در کارگروه فدراسیون خواهیم بود. خواهد بود. یکی از سخت ترین اجراها، زیرا بسیاری از باشگاه های ایرانی ورزش های معروفی دارند.

وی افزود: کارگروه هنوز تشکیل نشده و تصویب آن پس از انجام اجرایی خواهد شد.

ساکت یادآور شد: امیدواریم صداوسیما به گفته های ما توجه کند و حق باشگاه را ادا کند.

به گزارش سی وی نت، مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به بخشی از هفته اول بازی و عدم مصاحبه مربیان استقلال و پرسپولیس و سد و سیما علیه حقوق رسانه ها، گفت: این حق باشگاه است. و من. کار آنها را رد نکنید هر باشگاهی صاحب رویداد خودش است، بازی استقلال و سپاهان محصول باشگاه استقلال است، این باشگاه به عنوان مالک می تواند آن را هر طور که می خواهد بفروشد. این را کارشناس فوتبال به جهانیان توضیح داد که انتظاری بحق است.

ساکت خاطرنشان کرد: 30 تا 70 درصد درآمد باشگاه در دنیا از حقوق رسانه ای است که از ما سلب می شود. متاسفانه صداوسیما حقوق رسانه ای، حقوق و کپی رایت بازی را از مالکان که همان باشگاه ها هستند خریداری نمی کند.

وی رویدادها و مسابقات ورزشی را محصول باشگاه دانست که با هزینه های مختلف تامین می شود.

ساکت ادامه داد: مشتریان این تولید هواداران هستند و این تولید از تولیدکننده که باشگاه است خریداری نمی شود. امیدواریم مجلس، دولت و رسانه ها در این زمینه کاری مهم انجام دهند.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی های حرفه ای که درخواست مجوز حرفه ای می شود در حوزه بازاریابی ورزشی و درآمد تبلیغات تلویزیونی است. برای فوتبالیست های ایران مایه تاسف است که به تساوی بدون گل دست پیدا کنند.

رئیس باشگاه سپاهان گفت: به همه گروه ها احترام می گذاریم. استقلال فردی محترم، خوب، شایسته با کادر فنی و مدیریتی ارزشمند با بازیکنان خوب است. همه تیم ها امسال رقیب هم هستند. ما هم مثل بقیه خوشحالیم که کادر فنی مان کارآمد، آگاه و متفکر است و از همه مهمتر بازیکنان خوبی را در اختیار دارد.

رحیمی زاده همچنان سرمربی تیم فوتبال سپاهان است

ساکت با اشاره به موضوع تعویض سرمربی تیم فوتبال مردان سپاهان با طرح این سوال تصریح کرد:
از تغییر مربی هندبال اطلاعی ندارم و تمرینات خود را شروع کرده اند. البته می توانیم آن تیم را تقویت کنیم. سیاست باشگاه تقویت تیم بود اما کادر فنی تعیین و معرفی شد، رحیمی زاده به دلیل حضور در تیم ملی غایب بود.

وی تاکید کرد: می خواهیم در مسابقات قهرمانی آسیا در رده بانوان و آقایان حضور پررنگی داشته باشیم.

ساکت ادامه داد: در فوتبال بانوان نیز قاینانی به عنوان مربی همچنان در تیم حضور دارد و با تفاهم و گفتگو با فدراسیون، مربی بین المللی تیم ملی به کادرفنی اضافه شد که همه معلمان آن را پذیرفتند. گروه، از جمله خانم قاینانی.

وی بیان کرد: امیدوارم بتوانیم از دانش امروز برای افزایش توان هندبال بانوان استفاده کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا