فرهنگ و هنر

درخواست معتمدی از صداوسیما – سی وی نت

رئیس روابط عمومی صدا و سیما سه شنبه شب به نمایندگی از صدا و سیما از احمدرضا معتمدی کارگردان این سیما عیادت کرد.

به گزارش سی وی نت، به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، حسین قرایی، مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما در این نشست گفت: احمدرضا معتمدی بیاید، برگردید دانشگاه، تدریس کنید و خانه بسازید.

وی افزود: هم دانشجویان و هم فضای سینمای جامعه برای شما آرزوی موفقیت و بهروزی دارند و منتظر حضور شما در سینما در دانشکده هستند.

احمدرضا معتمدی، دکترای فلسفه هنر دانشگاه علامه طباطبایی نیز خواهان رونق رسانه در دوران مدیریت پیمان جبلی بود و گفت: صداوسیما بدون هیچ تغییری.

وی از «قاعده بازی» به عنوان فیلمی در ژانر کمیک فلسفی یاد می کند که می گوید: با تغییر، مردم شوخی نمی فهمند. حرف اصلی من در این فیلم این است که پست مدرنیسم برای ما یک جایزه است. نیازی نیست که جامعه ما منابع سخاوتمندانه را دوباره به دست آورد و با آشفتگی مقامات محلی روبرو شود.

وی در سوی دیگر به دیگر دغدغه های خود اشاره کرد و گفت: آخرین کتابم «فلسفه مارتین هایدگر» به دلیل کمبود بودجه برای ترجمه، نیمی از آن را تمام کرده است.

معتمدی ادامه داد: این کتاب را رها نکنید. این کتاب مجموعه‌ای از اندیشه‌های فیلسوفان سینما در غرب، فیلسوفان هنر ایران (از فیلسوفان ایرانی باستان و اسلام‌شناسان و فیلسوفان جدید) است و کسی نیست که بتواند آن را ترجمه کند. ترجمه به آلمانی چهار سال طول کشید.

او اصرار کرد: من اصرار دارم که در ایران چرخشی رخ دهد. فلسفه مارتین هایدگر یکی از برنامه‌های دکتری است که دانشجویان فیلم‌سازی باید تدوین کنند.

مدیر رسانه صداوسیما از آخرین پروژه سینمایی احمدرضا معتمدی پرسید و پاسخ داد: آخرین پروژه سینمایی که سه سال پیش به بنیاد سینمایی فارابی پیشنهاد دادم اقتباس از یک روزنامه خارجی به نام رئالیسم جادویی بود. به نام “کاملیا” که دو زندگی است. لیلا را نشان می دهد. لیلا یک زن ایرانی مورد اعتماد است که این روزها نمونه او را به عنوان یک حامی سلامت در بیمارستان های محل خود می بینیم.

این کارگردان در ادامه گفت: تصویب شد اما چون در بیمارستان بودم روی زمین ماند و اگر کارگردانان جدید می خواستند حاضر بودم با ویلچر این کار را انجام دهم.

احمدرضا معتمدی بازیگری که به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری است، این روزها توسط پزشکان بدبین تحت درمان است. معتمدی که ساخت فیلم هایی چون «درک»، «راه رفتن روی سیم»، «آلزایمر»، «قاعده بازی»، «دیوانه از قفس پرید»، «زشت و زیبا» و «هبوط» در سال 1394 به دنیا آمد. در سال 1940 در رشته اقتصاد تحصیل کرد و دکترای فلسفه داشت که علاوه بر فیلمبرداری موضوع نظری هنر و فلسفه زیبایی شناسی نویسنده نیز بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا