جامعه و خانواده

توصیه های بهداشتی در مورد تولید ضایعات کمتر در روزهای زمانی

مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران توصیه هایی در زمینه تولید ضایعات کم در روزهای کرنا ارائه داد.

به گزارش سی وی نت ، صدرالدین علیپور با اشاره به آخرین وضعیت دفن زباله ها در پایتخت ، در یک برنامه رادیویی اظهار داشت: “در بهمن ماه میزان زباله های معمولی یا زباله های خانگی آورده شده به مجتمع ارادکوه و مراکز تفکیک منطقه ای به روزانه 4 هزار و 900 تن رسید که این رقم حدود 2،000 است.” از این تعداد 500 تن بارور و کمپوست شده و در حدود 2400 تن دفن شده اند.

وی ادامه داد: “بعد از شیوع ویروس تاج ، تهران اولین شهری بود که از ابتدا مراحل جداسازی زباله را بست. بنابراین میزان ضایعات وارد شده به آردکوه در ماه مارس به 7000 تن رسید.” این بدان معناست که باید روزانه 7000 تن زباله جمع آوری ، انتقال و دفن شود که این یک نفس هوای تازه برای کارگران ما بود.

علیپور با اشاره به وضعیت زباله های پزشکی و بیمارستانی ، گفت: “در بهمن سال گذشته ، حجم این ضایعات بین 70 تا 80 تن بود. با افزودن زباله از بیمارستانهای ویروس کرونا ، در برخی موارد روزانه 110 تن زباله بیمارستانی جمع می کردیم.” نکته مهم این است که همه این زباله ها را مسری دانست و آن را مکانی خاص برای دفع زباله های تاج دانستیم. با این حال ، در حال حاضر حجم این نوع زباله به حدود 80-90 تن کاهش یافته است.

مدیرکل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران همچنین درباره نحوه تعامل بیمارستانها برای تحویل زباله های پزشکی و عفونی توضیح داد: “نیروهای ما در بیمارستان نیستند. این وظیفه وزارت بهداشت ، دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان حفاظت از محیط زیست است که ما را به عنوان زباله بیمارستانی رفتار کند و اصول و صداقت را به ما بدهد. در همین راستا جلساتی را با مسئولان برگزار کردیم و از آنها در مورد اقدامات ناکافی اتخاذ شده در مورد اتوکلاو و بسته بندی به آنها اطلاع دادیم. آوردیم

به گفته علیپور ، پاکبانان و کارگران زباله به عنوان تیم درمانی در صدر ویروس Coronavirus قرار دارند و برای جمع آوری ، حمل و نقل ، دفع و دفع زباله در حال انجام اقدامات نفس گیر هستند.

وی در ادامه مکاتبات خود را با سازمان های مختلف بین المللی انجام داد تا از تجربیات خود در مورد شیوع تاج استفاده کند: “سازمان مدیریت پسماند طبق دستور شهردار تهران یکی از سازمان هایی است که ویروس را کنترل می کند.” بعد از وقایع در چین ، من سعی کردم از مکاتبات آنها با مکاتبات سازمان جهانی تجربه ، شهردار ووهان و سفیر چین استفاده کنم و ما از ابتدا دستورات سختگیرانه تری را اجرا کردیم. به عنوان مثال ، به عنوان اولین شهر ، ما تمام خطوط تصفیه و جداسازی زباله و کارگران دستمزد را بستیم.

علیپور تأکید کرد: در مورد پاکبانان ، ما با ارسال دستورالعمل به 22 منطقه ، بر بحث حمایت شخصی مانند تهیه ماسک و دستکش تأکید کردیم. ما دو بار در روز محل کار را ضد عفونی می کنیم. سرانجام ، اعتبار ادعای ما مبنی بر رعایت همه پروتکل های بهداشتی این است که ما علی رغم اینکه ویروس در مناطق زباله های مختلف گسترش می یابد ، فقط دو یا سه عفونت کرونا ویروس داریم.

از شهروندان خواسته شد در صورت دیدن پاکبا یا کارگر باقیمانده از ماسک یا دستکش ، از طریق سامانه 137 به مقامات شهرداری اطلاع دهند.

علیپور در پایان گفت: “من هم این روزها به مردم توصیه می کنم که با استفاده از تجهیزات یکبار مصرف کمتر ، زباله کمتری تولید کنند ، برای جلوگیری از آکنه ، آن را در آب و زباله های مایع قرار ندهند و مانند ماسک و دستکش ، در خیابان زباله رها نکنند.” نکن بعد از استفاده از ماسک و دستکش در خانه ، آنها را در یک کیسه پلاستیکی جداگانه قرار داده و ببندید و داخل کیف اصلی قرار دهید.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا