سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

تزریق بوتاکس در عضله فک

در صورتی که دست‌های خود را در زاویه فک قرار داده و دندان‌های خود را به یکدیگر فشار دهید، ایجاد برآمدگی و سفتی در یک عضله خاص در این ناحیه را احساس خواهید کرد. در اصطلاح به این عضله ماهیچه جوشی یا عضله جونده غذا گفته می‌شود. شرایط این عضله اغلب یکی از دلایل اصلی پهنای بیش از حد فک و سایش دندان‌ها به یکدیگر است. امروزه برای رفع این مشکل از تزریق سم بوتولینیوم به گوشه عضله جهت تضعیف آن و بهبود شرایط سایش دندان‌ها به یکدیگر استفاده می‌شود. علاوه بر این تزریق بوتاکس می‌تواند بطور قابل توجه باعث کاهش اندازه عضله و باریک شدن ناحیه پایین صورت شده و به این ترتیب و صورت به شکل حرف V را برای فرد به همراه داشته باشد. یکی از مزایای دیگر این درمان بهبود وضعیت ظاهری گونه‌ها از پهلو است که زیبایی و جذابیت بیشتر را برای صورت فرد ایجاد می‌کند. با همشهری آنلاین همراه باشید.

چگونه تزریق سم بوتولینیوم می‌تواند اندازه فک را کاهش دهد؟

به نقل از باشگاه خبر گزاری اعتدال، زاویه دار کردن فک و صورت با تزریق بوتاکس می‌تواند عضلات هدف را با گذشت زمان ضعیف کرده و به تدریج باعث کاهش اندازه کلی آن‌ها شود. متخصصین این کلینیک برای این درمان بر نقاط محل همپوشانی و برخورد این عضلات (برای دستیابی به حداکثر نتایج ممکن)، بخش‌های عمیق و سطحی عضله، و نیز محل برخورد عضلات به استخوان تمرکز می‌کنند. با کاهش اندازه عضله در نقطه اتصال آن به استخوان، بافت استخوان نیز با گذشت زمان از نظر اندازه کوچک شده و این شرایط باعث ایجاد نتایج ماندگارتر در ارتباط با نتایج درمان بدون ایجاد تغییر خاص در ارتباط با قدرت استخوان می‌شود. توجه داشته باشید تاثیر زیبایی ناشی از کاهش برآمدگی خط فک فقط برای افرادی قابل مشاهده است که به درستی برای این درمان انتخاب شده باشند. به این ترتیب پزشک معالج بطور دقیق وضعیت صورت فرد را قبل از تصمیم‌گیری درباره استفاده از تزریق بوتاکس و نیز مناسب بودن آن برای رفع مشکل مورد بررسی قرار می‌دهد.

چه کسانی افراد مناسب برای استفاده از این درمان هستند؟

به گفته پایگاه خبری جهان تیتر مهم‌ترین معیار برای تصمیم‌گیری درباره مناسب بودن فرد برای استفاده از و صورت با تزریق بوتاکس ضخامت و پهنای عضله جوشی (عضله فک) است. تعیین ضخامت نسبی عضله جوشی را می‌توان به سادگی از طریق گاز گرفتن یک جسم سفت و احساس کردن ناحیه خارجی خط فک مشخص کرد. در صورتی که عضله سفت به نظر رسیده و ظاهر آن در هنگام فشار دادن دندان‌ها به یکدیگر بزرگ باشد، احتمالاً استفاده از این درمان برای فرد مناسب می‌باشد.

این درمان چگونه انجام می‌شود؟

قبل از شروع درمان

در این مرحله پزشک سابقه درمانی بیمار را بررسی می‌کند تا به این ترتیب مطمئن شود این درمان برای فرد مناسب است. همچنین در این جلسه وضعیت عضله فک برای تعیین نقاط تزریق بررسی شده و روش درمان، اقدامات مراقبتی پس از درمان، عوارض جانبی احتمالی و چگونگی اجتناب از آن‌ها برای فرد توضیح داده خواهد شد.

روش درمان

در این حالت فقط یک یا دو به هر طرف خط فک برای ایجاد نتایج مورد نظر لازم خواهد بود.

مراقبت‌های پس از درمان

پس از درمان بیمار می‌بایست از مالش یا ماساژ دادن نواحی تزریق برای مدت حداقل 4 ساعت به منظور پیشگیری از پخش شدن بوتاکس خودداری کند. توجه داشته باشید مراقبت‌های لازم پس از درمان در طول جلسه ملاقات با متخصص زیبایی در اختیار فرد قرار خواهد گرفت.

زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس برای طیف گسترده‌ای از اهداف پزشکی و زیبایی استفاده می‌شود. (؟)زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس نیز یک پروسه زیبایی رایج برای جوان‌سازی صورت است که نام دیگر آن کانتورینگ فک با بوتاکس است. برای این که بخش پایین صورت بیشتر حالت V داشته باشد، از تزریق بوتاکس استفاده می‌شود.

تزریق بوتاکس که برای لاغرتر جلوه‌دادن خط فک استفاده می‌شود بیشتر در میان افراد آسیایی‌تبار و افرادی که فک پهنی دارند محبوب است. زاویه سازی صورت با تزریق بوتاکس همچنین می‌تواند برای به حداقل‌رساندن تعریق زیاد از حد یا سردردهای میگرنی هم مفید باشد.

بوتاکس یک ماده مفید و پرمصرف در علم پزشکی است که در حقیقت می‌تواند فرم خط فک را تغییر دهد. بوتاکس یک گزینه غیرجراحی و کم تهاجمی برای افرادی است که صورت گرد یا مربعی دارند و دوست دارند در فرم صورتشان را به حالت قلبی یا بیضی‌شکل تغییر دهند. این کار باعث می‌شود علاوه بر کم سن به نظر رسیدن، صورتتان ظریف‌تر هم به نظر برسد. تزریق بوتاکس انقباضات عضلات جونده یا عضلات فک را به حداقل می‌رساند و به کوچک شدن این عضلات برجسته کمک شایانی می‌کند.

زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس برای چه افرادی مناسب است؟

به‌طورکلی، افرادی با وضعیت سلامتی خوب و انتظارات واقع‌بینانه، می‌توانند تزریق بوتاکس ماستر را انجام دهند. عوامل دیگری که ممکن است فرد را به کاندید مناسبی برای بوتاکس ماستر تبدیل کنند عبارت‌اند از:

  • کسانی که خط فک پهن یا مربعی دارند.
  • افرادی که از به هم فشردن محکم فک یا دندان‌قروچه رنج می‌برند.
  • کسانی که می‌خواهند تقارن صورتشان را بهبود بخشند.
  • افراد غیرسیگاری

زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس برای چه افرادی مناسب نیست؟

زاویه سازی صورت با تزریق بوتاکس در برخی شرایط توصیه نمی‌شود. برای مثال اگر شرایط زیر را دارید، کاندید مناسبی برای این پروسه نیستید:

  • انتظارات غیرواقعی دارید.
  • باردار یا شیرده هستید.
  • به آلبومین یا هر یک از ترکیبات فرمولاسیون بوتاکس آلرژی دارید.
  • در برابر سم بوتولینوم A واکسینه شده‌اید.
  • بیش از حد حساس هستید یا بیماری پوستی دارید.
  • به سندرم لامبرت ایتون مبتلا هستید.
  • به بیماری میاستنی گراویس مبتلا هستید.
  • به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) دچار هستید.
  • به سایر بیماری‌های زمینه‌ای که باعث ضعف عضلانی می‌شوند دچار هستید.
  • عفونت یا آکنه فعال در ناحیه تحت درمان دارید.
  • قبلاً به سم بوتولینوم آلرژی نشان داده‌اید.

مزایای زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس

به‌طورکلی، زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس یک درمان ایمن و موثر برای کسانی است که می‌خواهند ظاهر فک خود را بدون جراحی بهبود بخشند. برخی از اصلی‌ترین مزایای این نوع بوتاکس عبارت‌اند از:

  • غیرتهاجمی بودن: کانتورینگ فک با بوتاکس یک درمان غیرجراحی و غیرتهاجمی است که نیازی به برش یا بیهوشی ندارد.
  • سریع بودن: این درمان حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.
  • پایین بودن زمان ریکاوری: اکثر بیماران می‌توانند بلافاصله پس از این درمان به فعالیت‌های عادی خود بازگردند.
  • کانتور کردن موثر فک: این بوتاکس می‌تواند به لاغرشدن و کانتورینگ خط فک کمک کند و در نتیجه به شما کمک کند صورتی ظریف‌تر داشته باشید.
  • تسکین علائم TMJ: این درمان همچنین می‌تواند به تسکین علائم اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) مثل درد در ناحیه فک و سردرد کمک کند.

نحوه زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس

؟ زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس یک پروسه سرپایی و کم تهاجمی است که در مطب پزشک انجام می‌شود. مراحل انجام این درمان به این صورت هستند:

  1. ابتدا متخصص، پوستتان را تمیز می‌کند تا خطر عفونت را کاهش دهد. همچنین ممکن است از بی‌حسی موضعی برای بی حس‌کردن ناحیه موردنظر استفاده شود.
  2. بعد از آن پزشک یک سرنگ با سم بوتولینوم آماده می‌کند. این سرنگ، یک سوزن بسیار نازک دارد.
  3. سپس، سوزن را وارد عضله ماستر یا جونده می‌کند و زمانی که تزریق صورت گرفت، به‌آرامی سوزن را خارج می‌کند.
  4. پزشک این پروسه را برای سمت دیگر فک هم تکرار می‌کند. مقدار دوز بوتاکس به هدفتان از انجام این درمان و وضعیت فکتان بستگی دارد.

این درمان معمولا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

برای زاویه دار کردن فک با بوتاکس به چند جلسه درمان نیاز است؟

کانتورینگ فک با بوتاکس طی چند جلسه با دوزهای کوچک بوتاکس انجام می‌شود تا زمانی که اندازه عضله جونده تا حد مطلوبی کاهش پیدا کند. همچنین تعداد جلسات بسته به واکنش شما به درمان متفاوت خواهد بود. بسیاری از افراد ممکن است فقط به یک یا دو جلسه نیاز داشته باشند. این در حالی است که برخی دیگر ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب به ۳ الی ۴ جلسه درمان نیاز داشته باشند.

چه مدت تاثیر بوتاکس در فک باقی می ماند؟

ماندگاری نتایج حاصل از درمان بوتاکس ماستر ممکن است بسته به عوامل فردی نظیر سن، متابولیسم و میزان سم بوتولینوم تزریق شده متفاوت باشد. بااین‌حال، اکثر بیماران می‌توانند انتظار داشته باشند که نتایج برای سه الی شش ماه باقی بمانند. پس از این مدت، بیماران ممکن است برای حفظ نتایج، نیاز به درمان‌های بعدی داشته باشند.

آمادگی قبل از تزریق بوتاکس برای زاویه سازی فک

قبل از کانتورینگ فک با بوتاکس، باید با پزشکتان مشورت کنید و سوالاتی که از قبل آماده کرده‌اید از او بپرسید. در طول مشاوره، پزشک سابقه پزشکی و آناتومی صورتتان را بررسی می‌کند. پس از این که مشخص شد کاندید مناسبی هستید، پزشک توصیه‌های ضروری را به شما ارائه می‌دهد. برای آماده شدن جهت انجام این درمان، بیماران باید این دستورالعمل‌ها را دنبال کنند:

  • حداقل یک هفته قبل از درمان از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین یا ایبوپروفن خودداری کنید.
  • حتما پزشکتان را در مورد هر گونه دارو یا مکملی که مصرف می‌کنید مطلع کنید.
  • حداقل ۲۴ ساعت قبل از این درمان، از نوشیدن الکل یا سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • با صورت کاملاً تمیز و بدون آرایش به کلینیک مراجعه کنید.
دکمه بازگشت به بالا