سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

بهترین دمنوش های لاغری

اگر می‌خواهید با استفاده از دمنوش های لاغری خانگی وزن خودتان را کنترل کنید و یا چاقی‌تان را درمان کنید، باید خواص انواع دمنوش لاغری را بشناسید تا بتوانید دمنوش مناسب خودتان را تهیه نمایید. برای مثال با خرید دمنوش چای سبز، ماچا و یا گل محمدی، می‌توانید از لاغری نسبتا سریع لذت ببرید. البته این دمنوش‌ها معجزه نمی‌کنند و شما باید به تغذیه، ورزش و سایر نکات لاغری هم توجه داشته باشید.

نکته دیگر آنکه حتی مصرف بهترین دمنوش کبد چرب دکتر بیز، اگر با تحرک روزانه و برنامه غذایی استاندارد همراه نباشد، نمی‌تواند کارساز باشد. در ادامه با مجله سلامتی دکتر کرمانی همراه باشید تا با چند دمنوش برای و پهلو آشنا شوید:

انواع دمنوش لاغری خانگی سریع کدامند؟

در ادامه با مهمترین چای لاغری دکتر بیز آشنا می‌شوید که به راحتی می‌توانید در خانه تهیه کنید. البته توجه داشته باشید حتما زیر نظر پزشک، متخصص یا مشاور تغذیه از گیاهان چربی سوز استفاده کنید تا دچار عوارض آنها نشوید:

دمنوش لاغری زنجبیل

زنجبیل به دلیل داشتن طعم و طبعی گرم، سوخت و ساز بدن را تا حدودی افزایش می‌دهد. زمانی که اشتهایتان زیاد است، زنجبیل تازه را به صورت معکب‌های کوچک خرد و خشک کرده و آن را به غذاها و چای خود اضافه کنید.

دمنوش قهوه سبز

قهوه خام تفت داده نشده، کافئین و کلروژنیک بالایی دارد. کافئین، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و کلروژنیک به عنوان آنتی‌اکسیدان به کاهش فشارخون و کاهش وزن کمک می‌کند.

قهوه سبز کارایی رژیم غذایی، ورزش و در نتیجه میزان کاهش وزن را تا حدودی افزایش می‌دهد. برای تهیه آن پودر قهوه سبز را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و ۷ دقیقه زمان بدهید تا آماده شود.

پر فروش ترین محصولات دکتربیز به علت برخورداری از سطح کیفی بالا از محبوبیت ویژه ای در بین افراد جامعه برخوردار گشته است
اگر فرصت مطالعه مقاله را ندارید، می‌توانید به فایل صوتی آن گوش دهید:

دمنوش چای ماچا

چای ماچا نوعی چای سبز است که در مقایسه با انواع چای سبز ارزش غذایی بالاتری دارد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که یک لیوان از این چای حداقل معادل ۱۰ لیوان چای سبز معمولی ارزش غذایی دارد.

چای ماچا می‌تواند تا حدودی سوخت و ساز بدن را افزایش دهد اما یک راه حل جادویی برای کاهش وزن نیست.

دمنوش لاغری نعناع

مصرف نعناع سبب می‌شود حرارت معده افزایش پیدا کند و قدرت هضم آن بالا برود. مقدار مشخصی برای مصرف نعناع در روز وجود ندارد، اما افرادی که حساسیت دارند باید در استفاده از این گیاه مراقب باشند و آن را همراه با غذا مصرف کنند. استفاده از نعناع عوارض جانبی و تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن نیز ندارد.

اگر می‌خواهید بدانید با توجه به قد خود اضافه وزن دارید یا نه، باکس‌های زیر را پر کنید:

با وارد کردن مشخصات دقیق خودت میتونی برای دریافت رژیم غذایی اقدام کنی

دمنوش چربی سوز هل

هل، میوه‌ای از خانواده زنجبیل است که در انواع مختلفی همچون هل سیاه، سفید و سبز وجود دارد. هل، حاوی فیبر بالایی است؛ در نتیجه احساس سیری را در فرد افزایش داده و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد.

همچنین ملاتونین موجود در آن مانند یک چربی‌سوز طبیعی عمل می‌کند. استفاده از دمنوش لاغری خانگی سریع هل همراه با برنامه غذایی سالم برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است.

دمنوش لاغری رویبوس

رویبوس به چای قرمز معروف است. این چای آنتی‌اکسیدان بالایی دارد که بدن را از تخریب رادیکال‌های آزاد نجات می‌دهد و نسبت به چای سیاه و سبز مزایای بیشتری دارد.

افرادی که عادت دارند بعد از غذا چای بنوشند، می‌توانند از این دمنوش استفاده کنند، زیرا از جذب آهن توسط بدن جلوگیری نمی‌کند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ریبوس تا ۲۲ درصد مانع از شکل گیری بافت‌های چربی می‌شود، اما به تنهایی نمی‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

دمنوش مریم گلی

مریم گلی طبعی گرم و خشک دارد. این گیاه را به عنوان یک آرام بخش قوی و دمنوش لاغری شکم می‌‌توان شناخت. برگ‌های مریم گلی برای سوء‌هاضمه، نفخ معده و درد شکم بسیار مفید است.

این دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان است که بدن را پاکسازی می‌کند. همچنین سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد. هرچند در فواید این گیاه شکی نیست، اما تاثیر چندانی بر روی لاغری ندارد.

مصرف دمنوش گیاهی قاشقی دکتر بیز برای چی خوبه ؟ برای کاهش استرس و اضطراب می تواند مفید باشد، کافیست مقداری از گل و برگ‌های آن را در آب جوش بریزید. سپس بگذارید پنج تا ده دقیقه دم بکشد. سپس آن را از صافی رد کرده و با  کمی عسل میل کنید.

دمنوش زرشک

با زرشک نیز می‌توان یک دمنوش برای لاغری شکم و پهلو تهیه کرد. زرشک میوه‌ای ترش و سرشار از خاصیت است که بومی مناطق معتدل و نیمه استوایی اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکاست.

دمنوش زرشک سبب افزایش چربی‌سوزی در بدن می‌شود، اما هیچ کس تاکنون با مصرف یک نوع دمنوش به وزن ایده‌آل خود نرسیده است. می‌توانید از دمنوش زرشک در کنار رژیم غذایی خود استفاده کنید تا تاثیر آن را افزایش دهید.

دمنوش رزماری

رزماری نیز بهترین دمنوش لاغری خانگی محسوب می‌شود. گیاهی معطر که در اغلب نقاط ایران رشد می‌کند، آنتی اکسیدان بالایی دارد و خاصیت ضد التهابی آن، چربی‌سوزی را در بدن افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، گیاه رزماری آنزیم لیپاز را نیز مهار می‌کند. لیپاز آنزیمی است که مولکول‌های چربی را می‌شکند و سبب احساس سیری و کاهش سرعت هضم غذا می‌شود.

دمنوش لاغری رزماری آنتی اکسیدان بالایی دارد و خاصیت ضد التهابی آن، چربی‌سوزی را در بدن افزایش می‌دهد.

دمنوش چربی سوز رازیانه

این دمنوش سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد درنتیجه کالری‌های دریافتی شما سریع‌تر مصرف می‌شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می‌کند. همچنین این دمنوش احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد.

درست است که تا حدودی این دمنوش به کاهش وزن کمک می‌کند اما زیاد خوردن آن، روند کاهش وزن را سریع‌تر نخواهد کرد. رازیانه در کنار برنامه کاهش وزن با کمک به هضم و جذب مواد مغذی موثر است. باید حواس‌تان باشد که قبل از استفاده از داروهای گیاهی برای لاغرشدن به تغذیه و ورزش توجه کنید.

دمنوش لاغری چای ترش

یکی از گیاهان چربی سوز چالی ترش است که آن را به نام‌های چای قرمز یا مکه هم می‌شناسند که با چای سفید، سبز و سیاه کاملا متفاوت است. دارای انواع آنتی‌اکسیدان است که تاثیر زیادی بر روی دفع چربی‌ها، بافت‌های مرده و آسیب دیده دارد.

همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و سبب سرعت بخشیدن به دفع غذای مصرفی می‌شود. در نتیجه چربی موجود در غذا را غیر قابل دسترس کرده و جذب کربوهیدرات را کاهش می‌دهد.

دمنوش لاغری گزنه

گزنه گیاهیست که سبب تغذیه عمیق به سلول‌ها، کاهش میل به غذا و سم‌زدایی بدن می‌شود. این دمنوش سرشار از مواد مغذی مانند ، ویتامین E، آهن و پتاسیم است که موجب کاهش اشتها می‌شود. دمنوش مصفی خون برای لاغری علاوه بر سوزاندن چربی‌ها، بدخلقی و بی‌حوصلگی را نیز برطرف می‌کند.

دمنوش چای کوهی

چای کوهی یکی از دمنوش‌های پرخاصیت و خوشمزه است که نوشیدن آن نتایج مثبت زیادی در سلامتی و کاهش وزن دارد. این دمنوش در طب سنتی، دارای طبع گرم و خشک است و برای درمان بیماری‌هایی که به دلیل مزاج سرد یا رطوبت زیاد در بدن ایجاد شده بسیار مفید است.

 

دکمه بازگشت به بالا