سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

بهترترنی کاندید برای کاشت مو چه کسایی با چه سنی هستن؟

بهترین زمان کاشت مو چه وقتی است؟

بهترین زمان کاشت مو معمولا زمانی است که ریزش موی شما تثبیت شده باشد و ناحیه اهداکننده خوبی داشته باشید. سن کاشت مو مردان معمولاً در دهه ۳۰ یا ۴۰ سالگی آنها است. با این حال، کاشت مو را می توان در هر سنی انجام داد، به شرطی که از سلامت کامل برخوردار باشید. چند دلیل وجود دارد که باعث می شود قبل از کاشت مو صبر کنید تا به بهترین سن برای کاشت مو اقایان برسید و ریزش موی شما تثبیت شود. ابتدا، اگر قبل از تثبیت ریزش مو، پیوند مو انجام دهید، ممکن است در آینده نیاز به انجام اقدامات اضافی داشته باشید. دوم، اگر زمانی که ریزش موی شما در حال پیشرفت است، پیوند مو انجام دهید، موهای کاشته شده ممکن است در نهایت ریزش کنند.

چند کار وجود دارد که می توانید برای کمک به تثبیت ریزش مو قبل از کاشت و تعیین سن مناسب کاشت مو انجام دهید. ابتدا می توانید به پزشک مراجعه کنید تا هرگونه بیماری زمینه ای را که ممکن است در ریزش موی شما نقش داشته باشد رد کند. دوم، می توانید از داروهای ریزش مو مانند فیناستراید (پروپسیا) یا ماینوکسیدیل (روگین) استفاده کنید. این داروها می توانند به کاهش سرعت آن کمک کنند پیشرفت ریزش مو و حتی ممکن است به رشد مجدد برخی از موها کمک کند.

1- سن مناسب کاشت مو:بین 25 تا 65 سال

در حالی که هیچ محدودیت سنی برای متقاضی کاشت مو وجود ندارد، سن مناسب کاشت مو برای کاندیدای ایده آل بهتر است بین ۲۵ تا ۶۵ سال باشد. بیماران کمتر از 25 سال هنوز روند ریزش مو را تجربه می کنند، چیزی که ممکن است پس از بزرگتر شدن تغییر کند و بیماران بالای 65 سال معمولا موهای اهدا کننده بسیار نازکی دارند و کاشت مو ممکن است در بهترین حالت خود جواب ندهد. فردی که کاملاً طاس است یا موی بسیار کمی دارد نیز نمی تواند تحت جراحی کاشت مو قرار گیرد، زیرا موی کمی برای پیوند وجود دارد. البته اگر شما بالای 65 سال سن یا کمتر از 25 سال دارید، باز هم احتمال دارد واجد شرایط کاشت مو باشید، اما باید توسط جراح متخصص بررسی شوید.

2- نوع ریزش مو

از آنجایی که همه انواع ریزش مو یکسان نیستند، بهترین کاندید برای کاشت مو کسانی هستند که از طاسی دارای الگو رنج می برند. این نوع ریزش معمولاً یک بیماری ژنتیکی است که فقط قسمت هایی از پوست سر را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین قسمت هایی با موهای اهداکننده خوب باقی میمانند که می توان آنها را استخراج کرد. بیمارانی که از آلوپسی یا سایر انواع ریزش مو رنج می برند، فولیکول های مو ضعیفی خواهند داشت و بنابراین احتمال موفقیت پیوند مو کاهش خواهد یافت، به این معنی که کاندیدای مناسبی نیستند. برای ارزیابی میزان ریزش مو دو عامل مهم وجود دارد: شدت ریزش مو و کیفیت و کمیت موهای اهداکننده. این یک گام مهم در تصمیم گیری در مورد واجد شرایط بودن یک بیمار برای کاشت مو است، زیرا برای موفقیت کاشت مو باید منبع خوبی از فولیکول های موی سالم در دسترس باشد.

 

3- سلامت جسمی و تاثیر آن بر کاشت مو

از آنجایی که کاشت مو اساساً یک عمل جراحی است، بیمار باید قبل از انجام کاشت مو در سلامت کامل باشد؛ یک سیستم ایمنی خوب به کاهش خطر عوارض کمک می کند و سرعت بهبودی را افزایش در نتیجه زمانش را کاهش میدهد. بیمارانی که دارای بیماری هستند یا قبلا مشکل سلامتی داشتند باید پزشک خود را در جریان کامل سابقه پزشکی خود قرار دهند. مصرف برخی داروها و رقیق کننده‌های خون ممکن است بر نتایج تأثیر بگذارند، بنابراین اگر دارویی مصرف می کنید، حتماً در جلسه مشاوره با جراح خود صحبت کنید. روش های جدید مانند کاشت مو به روش مستقیم میکروفیت متفاوت است و تهاجم کمتری دارند، اما بیماران همچنان باید از سلامت خوبی برخوردار باشند.

4- نوع مو یک عامل تعیین کننده در نتیجه کاشت مو

ویژگی های مو ممکن است در موفقیت پیوند تاثیر گذار باشد، عواملی مانند رنگ مو، بافت و مواج بودن یا مجعد بودن روی نتیجه کاشت مو و زیبایی آن تاثیر می گذارد.

 

✔ تراکم مو : تراکم مو یکی از بزرگترین عوامل در تعیین اینکه چه کسی کاندید مناسبی برای کاشت مو خواهد بود، می باشد. کسانی که تراکم موی خوبی دارند کاندیدای خوبی برای پیوند مو هستند؛ برای اینکه بتوانید فولیکول های مو برای پیوند در سرتاسر پوست سر اهدا کنید، باید تراکم موی متوسط تا زیاد داشته باشید. به طور خاص، جراحان به دنبال تراکم مناسبی از فولیکول های مو در اطراف نواحی اهداکننده پوست سر می گردند، به عنوان مثال پشت و کناره های پوست سر که معمولاً به عنوان بانک مو انتخاب می شوند.

✔ بافت مو : بر اساس بافت مو، کسانی که موهای مجعد یا موج دار دارند معمولاً با استفاده از واحدهای فولیکولی کمتر، می توانند نتایج بهتری را انتظار داشته باشند. با توجه به این واقعیت که موهای فر بسیار متراکم هستند، این تصور ایجاد می شود که قسمت بیشتری از پوست سر پوشیده شده و نتیجه بهتری ایجاد می کند.

کلینیک ایران با بیش از 20 سال سابقه و مجوز رسمی وزارت بهداشت و درمان با کادری با تجربه در زمینه زیبایی، پوست، کاشت مو و ابرو، جراحی، لیزر، لاغری با جدیدترین متد خدمت شما عزیزان می باشد

دکمه بازگشت به بالا