فرهنگ و هنر

برنامه‌ای برای معرفی سه نابغه شعر، موسیقی و فلسفه

در راستای 250 سالگی تولد بتهوون ، هولدرلین و هگل ، برنامه آشنایی این سه نفر با حوزه موسیقی ، ترانه و فلسفه موفقیت بزرگی دارد.

به گزارش سی وی نت ، علی اصغر محمدخانی ، معاون وزیر فرهنگ و امور بین الملل شهر کتاب ، گفت امسال 250 سالگی تولد بتهوون ، هولدرلین و هگل متولد آلمان در سال 1770 است: مرکز فرهنگی شهر کتاب برنامه برای معرفی بیشتر این سه دانشمند مشهور آلمانی ، آماده شده است که به زودی فضای مجازی زبان و قلم خبرگان منتشر می شود ، علاقه مندان می توانند درباره دوران طلایی فلسفه اطلاعات بیشتری کسب کنند آلمانی ، موسیقی و شعر.

وی درباره این سه خواننده ، موسیقیدان و فیلسوف نوشت: هولدرلین در دو سالگی درگذشت و تحت نظر مادر و مادربزرگ خود تعلیمات دینی و افتخار دید. در 18 سالگی وارد حوزه علمیه تولوگالیبینگن شد. در آنجا بود که با هگل و شلینگ ملاقات کرد. وی در سال 1792 مدرسه را ترک کرد و در آنجا ایجاد شد تا عرفان و خدایان مرتبط با تأثیر جهان انسان و جهان باشد. شیلر تحت تأثیر شیلر ، گوته و فیشته است. در شعر هولدرلین ، میل به فرهنگ و زیبایی باستانی در جهان باستان با استرس و اضطراب عشق ، دوران طلایی و عطش معنویت مرتبط است. زمان فعالیت هولدرلین هنوز یک قرن نبود ، زمانی که نیچه و St. جورج بزرگ شد و از تاریکی و جهل بیرون آمد و روشن شد که در زمان تنها او گوته توانسته است به اعماق اعماق روح برسد.

هگل نامی است که برای همه علاقه مندان به فلسفه جهان شناخته شده است. وی در سال 1770 در اشتوتگارت متولد شد. وی با هولدرلین و شیلینگ دانشجوی همکار دانشگاه توبینگن است. در حالی که هگل نشسته بود ، هوش شلینگ افزایش یافت. بنابراین خرد هگل در نیم قرن پس از ایده شلینگ ظاهر شد و تأثیر زیادی بر او گذاشت. در طول زندگی خود ، هگل در دفاتر مختلف از تدریس و ویرایش روزنامه تا مدیریت مدرسه کار می کرد و بعداً استاد دانشگاه شد ، ابتدا در هایدلبرگ و بعد در برلین. هگل در میان تأثیرگذارترین کارهایش از او بسیار مفید و مهم بود: پدیدارشناسی ذهن ، علم منطق ، فلسفه تاریخ و فلسفه حقیقت. کتاب اول هگل در تضاد با فلسفه شلینگ فیشته بود و می توان حکمت خودش را ترکیبی دوم دانست. حتی پس از مرگ هگل نیز وی نقش مهمی در اندیشه غربی داشت. از نظر هگل ، روح زمانه پر از هر خالقی بود.

کارهای آهنگسازان بزرگی مانند بتهوون که کارشان از عشق باستانی به عاشقانه تبدیل می شود ، چون زمان و بخشی از سریال است ، نمی تواند در هیچ زمان دیگری ظاهر شود تاریخ.
نیچه ، پس از خواندن کتابی درباره رمانتیک ها ، نوشته گئورگ براندز ، منتقد دانمارکی ، نوشت که رمانتیسم آلمان را باید در ورزش جستجو کرد نه در کتاب ، به دلیل وعده های رمانتیک که در کتاب محقق نشده است آن را به آواز خواندن تبدیل کرد. برای هنرمندی که معاصر اولین عشق و روح آن زمان بود ، بتهوون ، این هنر غیر قابل انکار عظمت روح انسان را نشان می دهد و این که هر هنرمندی به زبان “انسان” صحبت می کند و کار او
بتهوون در 17 دسامبر 1770 در بن ، آلمان متولد شد. پدر او ، یوهان ون بتهوون ، اهل هلند (در آن زمان فلاندر) بود و مادرش ، مگدالنا کوریچ ون بتهوون ، از نژاد اسلاوی بود. وی را بزرگترین موسیقی دان تاریخ در دوران ماقبل تاریخ و اوایل عشق می دانند.
بتهوون یکی از برجسته ترین موسیقی دانان آلمانی بود که بیشتر عمر خود را در وین گذراند. این یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین ژانرهای موسیقی در دوره اولیه و آغاز دوران عاشقانه بود. بتهوون بعنوان ترسناکترین نوازنده تاریخ شناخته شده است. کوه او در طول تاریخ بر طرفداران ، خوانندگان و شنوندگان او تأثیر گذاشته است. از جمله مشهورترین آثار وی می توان به سمفونی نهم ، پنجم ، پنجم ، سوم ، سوناتای پیانوی رقت انگیز ، مهتاب و شبدر هامر اشاره کرد.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا