فرهنگ و هنرکسب و کار ایرانی

سبک های موسیقی در ایران

هر سبک موسیقی دارای ویژگی ها و ویژگی های خاصی است که آن را از سبک های دیگر متمایز می کند و این ویژگی ها را می توان به ریتمیک، ملودیک، هارمونیک، تونال و … مربوط کرد. با موزیک باران همراه باشید.

شناخت سبک موسیقی

سبک موسیقی به طور کلی به نوعی از موسیقی اطلاق می شود که شامل ویژگی های مشترکی مانند ریتم، ملودی، سازهای مورد استفاده، انواع صداها و غیره است. به عبارت دیگر، سبک موسیقایی به ترکیب ویژگی های موسیقایی مشاهده شده در آن نوع موسیقی اطلاق می شود.

استفاده از آلات موسیقی مختلف ریتم های مختلف و انواع مختلف صداها و درک مخاطب از این ویژگی ها یک سبک موسیقی را می سازد مثلا موسیقی کلاسیک از سازهایی مانند پیانو، ویولن و ویولن سل تشکیل شده و از ریتم ها و صداهای آهسته تشکیل شده است. تمرکز بر جزئیات کوچک و ملودی های پیچیده. در حالی که سبک موسیقی راک شامل سازهایی مانند گیتار الکتریک، درام و باس و استفاده از ریتم ها و صداهای شدید با تاکید بر احساسات شدید و آگاهی اجتماعی است.

محبوب ترین سبک موسیقی در ایران و جهان

محبوب ترین سبک های موسیقی در ایران و جهان با توجه به منابع مختلف و زمان های مختلف متفاوت است. اما به طور کلی در زیر به تعدادی از محبوب ترین سبک های موسیقی در ایران و جهان می پردازیم.

یک سبک محبوب در ایران

موسیقی پاپ: موسیقی پاپ در ایران بسیار پرطرفدار است و خوانندگان معروفی چون محسن یگانه، حامد همایون و مرتضی پاشایی در این سبک موسیقی فعالیت دارند.

موسیقی پاپ ایرانی: این ژانر موسیقی شامل ترکیبی از موسیقی پاپ با عناصر فولکلور ایرانی است. خوانندگان معروفی چون محمدرضا شجریان، فریدون آسرعی، امیرعباس گلاب و احمد سلو در این سبک موسیقی فعال هستند.

موسیقی سنتی ایران: موسیقی سنتی ایران شامل سبک های بسیاری از جمله سازهای شمالی و جنوبی، موسیقی چهارگاه و سپهری است. نوازندگان معروفی چون: مجید خراطها، همایون شجریان، حسین علیزاده و محمدرضا لطیفی در این سبک موسیقی فعالیت دارند.

مد معروف جهان

موسیقی پاپ: موسیقی پاپ در سراسر جهان رواج دارد و خوانندگان معروفی مانند مایکل جکسون، مدونا، ریحانا و برونو مارس در این سبک موسیقی فعال هستند.

موسیقی راک: موسیقی راک در سراسر جهان محبوب است و گروه‌های معروفی مانند بیتلز، رولینگ استونز، پینک فلوید و گانز اند رز در این سبک موسیقی حضور دارند.

موسیقی الکترونیک: موسیقی الکترونیک در سال های اخیر بسیار محبوب شده است، به طوری که دی جی ها و تهیه کنندگان موسیقی الکترونیک مانند David Guetta، Diplo، ZDD و DJ Tiesto به شدت درگیر این سبک موسیقی هستند.

موسیقی هیپ هاپ: موسیقی هیپ هاپ در سراسر جهان رایج شده است و هنرمندان مشهوری مانند امینم، جی زی، کندریک لامار و دریک در این نوع موسیقی فعال هستند.

به طور کلی سبک های موسیقی پاپ، راک، الکترونیک و هیپ هاپ در سراسر جهان بسیار محبوب هستند و بیشترین درآمد را از نظر فروش آلبوم و کنسرت دارند.

در مورد موسیقی پاپ، این سبک از موسیقی در سراسر جهان رواج دارد و خوانندگان مشهوری مانند مایکل جکسون، مدونا یا برونو مارس در این سبک موسیقی فعالیت می کنند. موسیقی عامه پسند نیز در ایران بسیار پرطرفدار است و خوانندگان معروفی چون محسن یگانه، حامد همایون و سیروان خسروی در این سبک موسیقی فعال هستند.

موسیقی راک نیز در سراسر جهان محبوب است و گروه های معروفی مانند بیتلز، رولینگ استونز و پینک فلوید در این سبک موسیقی فعال هستند. در ایران موسیقی راک طرفداران زیادی دارد و گروه هایی مانند کاروان، آریوبرز و همایون شجریان در این سبک موسیقی فعال هستند.

موسیقی الکترونیک در سال های اخیر بسیار محبوب شده است و دی جی ها و تهیه کنندگان موسیقی الکترونیک مانند Diplo، ZDD و DJ Tiesto در این نوع موسیقی فعالیت می کنند. علاوه بر این، موسیقی هیپ هاپ در سراسر جهان پذیرفته شده است و خوانندگانی مانند امینم، جی زی و کندریک لامار در این نوع موسیقی فعالیت می کنند. در ایران بسیاری از طرفداران و خوانندگان هیپ هاپ مانند زدبازی، یاس و علیشمس در این نوع موسیقی فعالیت می کنند.

سه سبک موسیقی در جهان

انتخاب سه سبک موسیقی جهانی بسیار سخت است زیرا سبک های موسیقی زیادی وجود دارند که در سراسر جهان محبوب و شناخته شده هستند. اما با توجه به شناخته شدن و محبوبیت جهانی آنها، می توان به برخی از محبوب ترین سبک های موسیقی در جهان اشاره کرد:

موسیقی پاپ. موسیقی پاپ و دانلود بهترین آهنگ های این دسته، یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی در جهان است که در دهه 1950 شروع شد. این سبک موسیقی شامل آهنگ های ریتمیک، سریع و شاد است که برای رقص و تشویق استفاده می شود. خوانندگان مشهور جهان مانند مایکل جکسون، مدونا، ریحانا و برونو مارس با این نوع موسیقی کار می کنند.

موسیقی راک: این سبک از موسیقی در دهه 1950 ایجاد شد و به مرور زمان به یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی در جهان تبدیل شد. موسیقی راک شامل آهنگ هایی با گیتار الکتریک، درام و باس است که برای برانگیختن احساسات قوی و مقابله با مسائل اجتماعی و سیاسی استفاده می شود. در دنیا گروه های معروفی مانند بیتلز، رولینگ استونز و پینک فلوید در این سبک موسیقی فعالیت می کنند.

موسیقی الکترونیک: موسیقی الکترونیک در سال های اخیر بسیار محبوب شده است و شامل آهنگ هایی است که با سینت سایزر، درامر، سمپل و سایر دستگاه های الکترونیکی ساخته شده اند. این سبک موسیقی اغلب توسط دی جی ها و تولیدکنندگان موسیقی الکترونیک در رقص ها و کنسرت ها استفاده می شود. دی جی های معروف دنیا مانند دیوید گوتا، دیپلو، جی دی دی و دی جی تستو در این سبک موسیقی فعالیت می کنند.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا