جامعه و خانواده

اعلام دستورالعمل جدید تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران

معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به نمایندگان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور از حمایت و به‌روزرسانی سومین ویرایش کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ حمایت کرد.

به گزارش سی وی نت و همچنین بر اساس اطلاعیه روابط عمومی وزارت بهداشت، در متن این نامه آمده است: 8/11/1300 درباره ایمن سازی مسافران، دستورالعمل مذکور طبق تاییدیه به روز رسانی می شود. کمیته ملی واکسن کووید مورخ 16/10/1400 به شرح زیر است:

– افرادی که واکسن اول و دوم (سینوفارم، بهارات بیوتک و کوایران برکات) را انجام داده اند، باید سه بار در روز از واکسن استفاده کنند، البته ممکن است آسترازنکا یا پاستوکوکس پلاس نیز دریافت کنند.

افرادی که واکسن AstraZeneca را در ماه های اول و دوم مصرف کرده اند ممکن است برای اولین بار AstraZena، Pastococcus Plus یا Sputnik V (مانند Sputnik Light) را دریافت کنند.

افرادی که دوز اول و دوم واکسن اسپوتنیک V را مصرف کرده اند می توانند سه بار در روز واکسن آسترازنکا یا پاستوکوک پلاس را دریافت کنند.

– برای داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی آنتی بیوتیک پاستوکوکوس در دو شهر که سه بار این دارو را دریافت کرده اند، یک دوره آزمایشی چهار ماهه (شش ماهه) برای تزریق داروی سوم و واکسن پاستوکوک پلاس ارائه می شود.

– افرادی که دو واکسن غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک یا کوایران برکات) دریافت کرده اند و به دلیل مسافرت نیاز به تزریق دو دوز آسترازنکا دارند، با اخذ مجوز و گواهی سفر می توانند حداقل یک چشم دو نوبت آسترازنکا مصرف کنند. ماه ها بین شیفت ها دریافت کنید.

– افرادی که دو نوبت اسپوتنیک وی دریافت کرده اند و به دلیل مسافرت نیاز به تزریق دو دوز آسترازنکا دارند، پس از کسب رضایت و انجام آزمایش می توانند دو نوبت آسترازنکا دریافت کنند. این مطالعه توسط کمیته اخلاق حمایت خواهد شد.

افرادی که برای بار اول و دوم با پروتئین نوترکیب (اسپیکوژن) تزریق شده اند، ممکن است برای بار سوم همان دارو را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا