اقتصادیکسب و کار ایرانی

کوچکترین واحد بیت کوین چقدر است؟

ارزهای دیجیتال با هدف تبدیل شدن به ارز رایج و رایج در جهان ایجاد شدند. بنابراین، برای محاسبه آسان مقدار کمی پول، این ارزها باید واحدهای کوچکتری داشته باشند. بیت کوین به عنوان اولین و بزرگترین ارز دیجیتال جهان، دارای واحد بسیار کوچکی به نام ساتوشی است. برای آشنایی بیشتر با این موضوع با ما همراه باشید.

ساتوشی چیست؟

ساتوشی کوچکترین واحد بیت کوین ثبت شده در بلاک چین است. این عنوان از خالق بیت کوین ساتوشی ناکاموتو گرفته شده است. بیت کوین ها را می توان به واحدهای کوچکتر برای تسهیل تراکنش های کوچکتر تقسیم کرد. پس از معرفی بیت کوین، ساتوشی به عنوان بنیانگذار بیت کوین در سال 2011 شناخته شد. ساتوشی و بیت کوین ساتوشی بخش کوچکی از بیت کوین است. هر بیت کوین برابر با 100 میلیون ساتوشی است و یک ساتوشی صد میلیون (0.00000001) بیت کوین است.

دلار به عنوان یکی از ارزهای رایج دنیا دارای واحد کوچکتری به نام سنت است. هر دلار آمریکا 100 سنت است (هر سنت = صدم دلار). بیت کوین به عنوان مهم ترین و مهم ترین ارز رمزنگاری شده جهان دارای واحد کوچکی به نام ساتوشی است. هر بیت کوین 100,000,000 شصت و هفت است. بنابراین ساتوشی به معنای بیت کوین است که سنت به دلار است.

چرا کوچکترین واحد بیت کوین ساتوشی نامیده می شود؟

ساتوشی برگرفته از نام ساتوشی ناکاموتو، فردی ناشناس است که در سال 2008 با انتشار کتاب سفید بیت کوین، انقلاب اقتصادی را در جهان آغاز کرد. کاغذ سفید بیت کوین با عنوان «بیت کوین: یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا»، استفاده از شبکه همتا به همتا را به عنوان راه حلی برای مشکل کارمزد مضاعف که در مفاهیم قبلی ارزهای دیجیتال وجود داشت، توصیف کرد.

چگونه از ساتوشی استفاده کنیم؟

اگرچه بیت کوین و ساتوشی بخشی از یک جفت ارز اصلی نیستند، اما می توانند به ارزهای دیگر تبدیل شوند. صرافی کریپتوکارنسی به شما این امکان را می دهد که تبدیل یا سایر تراکنش ها را بین ارز فیات و ارز دیجیتال انجام دهید.

در زیر نحوه تبدیل ارزهای دیجیتال و استفاده از ساتوشی را بررسی خواهیم کرد:

تبدیل بیت کوین به ساتوشی

دو روش برای تبدیل بیت کوین به ساتوشی وجود دارد:

تعداد بیت کوین ها را در 100,000,000 ضرب کنید

(تعداد ساتوشی) 30,000,000 = 0.3 (تعداد بیت کوین) * 100,000,000 (هر بیت کوین به ساتوشی)

از ابزار میانبر استفاده کنید

برای تبدیل بیت کوین به ساتوشی می توانید از سایت های آنلاین مانند AveBAnalysis استفاده کنید. ابزارهای بیت کوین مختلفی در این سایت وجود دارد. از مجموعه ای از ابزارهای رمزنگاری برای تبدیل بیت کوین به ساتوشی یا بالعکس استفاده کنید.

تبدیل ساتوشی به بیت کوین

دو روش برای تبدیل ساتوشی به بیت کوین وجود دارد:

مقدار ساتوشی را در 0.00000001 ضرب کنید:

(ارزش بیت کوین) 0.3 = 30،000،000 (ارزش ساتوشی) * 0.00000001 (هر ساتوشی به بیت کوین)

از ابزار تبدیل استفاده کنید

از همان سایتی که برای تبدیل بیت کوین به ساتوشی استفاده می کنید می توانید برای تبدیل ساتوشی به بیت کوین نیز استفاده کنید.

چگونه ساتوشی را به تومان محاسبه کنیم؟

برای تبدیل ساتوشی به تومان مراحل زیر را دنبال کنید:

تبدیل ساتوشی به بیت کوین (در این مقاله توضیح داده شده است).

تعداد بیت کوین ها را در قیمت فعلی بیت کوین (به دلار) ضرب کنید.

مبلغ دریافتی دلار به تومان را افزایش دهید.

قیمت روز ارزهای دیجیتال را می توانید در سایت واکس مشاهده کنید.

کاربرد ساتوشی

درست است که ساتوشی کوچکترین واحد بیت کوین است، اما این بدان معنا نیست که نباید از آن استفاده کرد. ساتوشی کاربردهای زیادی دارد که در زیر به بررسی آنها می پردازیم:

با ساتوشی پرداخت کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید از ساتوشی برای پرداخت های خود استفاده کنید. در سرتاسر جهان، شرکت های بیشتری به شما اجازه می دهند با بیت کوین پرداخت کنید.

ساتوشی را با پول نقد معاوضه کنید

در برخی از شهرهای بزرگ جهان، مانند نیویورک و آمستردام، می توانید ساتوشی را با پول نقد تعویض کنید.

معامله

ساتوشی را می توان با سایر ارزهای دیجیتال مانند دوج کوین، اتریوم و لایت کوین نیز معامله کرد.

ساتوشی، کوچکترین موجودیت بیت کوین

بیت کوین بر خلاف ارزهای فیات مانند دلار و یورو فقط در دنیای دیجیتال وجود دارد. به همین دلیل، بیت کوین را می توان به چندین واحد کوچکتر به نام ساتوشی تقسیم کرد. کوچکترین واحد بیت کوین یا ساتوشی 0.00000001 بیت کوین است.

ساتوشی ها زمانی مفید هستند که بخواهید مقدار بسیار کمی بیت کوین را انتقال دهید. معنای ساتوشی زمانی واضح تر می شود که مردم شروع به استفاده از بیت کوین برای خرید چیزهای روزمره مانند نان، پنیر یا شیر کنند. درک این فناوری زمان می برد.

نتیجه

اگر قصد خرید بیت کوین دارید، ما به شما صرافی بیت ارز را پیشنهاد میکنیم. همچنین برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال میتوانید به همین صرافی مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا