فرهنگ و هنرکسب و کار ایرانی

چه اطلاعاتی باید در کارت ویزیت خود درج کنید؟

از آنجایی که کارت ویزیت یک ابزار بازاریابی ارزشمند برای کسب و کار شما است باید تصویر کلی از نوع این کسب و کار را به مخاطبینتان انتقال دهد. از طرفی ابعاد این کارت، کوچک است پس چگونه می‌توان یک پیام را در چنین فضای کوچکی منتقل کرد؟ در پاسخ می‌توان گفت که باید تنها اطلاعات ضروری را وارد کرد و آن هم اطلاعاتی که برای مشتری شما مهم است. در ادامه با 11 راهنمایی ساده با از جمله   کارت ویزیت وکیل آشنا می شوید. با بررسی های حرفه‌ای می‌توانید دیدگاه اولیه خوبی در رابطه با این موضوع به دست آورید. حال سوال اساسی این است که چه مواردی باید در کارت ویزیت شما قرار گیرد؟

لوگو و نام شرکت: لوگو و نام شرکت خود را بر روی کارت ویزیت قرار دهید. لوگو نمادی از حرفه و هویت شما است. شغل: مشتریان باید در نگاه اول در مورد شغل شما اطلاعات کسب کنند پس به طور واضح شغل خود را بیان کنید. اطلاعات تماس (آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل): برای این که مشتریان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند اطلاعات را به درستی قرار دهید. آدرس وب سایت: آدرس وب سایت را قرار دهید تا مشتریان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و کامل تر بتوانند به سایت شما مراجعه کنند. شعار تبلیغاتی: شعار تبلیغاتی معمولا باید کوتاه و دارای وزن و ریتم مناسب باشد. شعار تبلیغاتی، یادآور خدمات و محصولات شما است. این 11 راهنمایی می تواند به شما در طراحی کارت ویزیت حرفه ای کمک کند که مشتریان، شما را به خاطر بسپارند.

شلوغی و به هم ریختگی را به حداقل برسانید. اطلاعات مهم، نباید در شلوغی کلمات و اعداد گم شوند. طراحی ساده همیشه محبوب است. اگر دنبال ماجراجویی هستید می‌توانید مدل‌های مختلف را آزمایش کنید. شاید یک لوگو پشت کارت قرار دهید و یا پشت کارت را خالی بگذارید. با این کار افرادی که کارت شما را گرفته‌اند می‌توانند اطلاعات اضافی پشت و روی کارت بنویسند. در ادامه با 11 راهنمایی ساده در کارت ویزیت آشنا شوید. ولی این نکته را از یاد نبرید که برای داشتن کارتی سنگین و رسمی باید همه چیز را ساده نگه دارید. در صورتی که می‌خواهید پشت کارت هم توضیحاتی را چاپ کنید، حواستان باشد که اطلاعاتی تکمیلی را قرار دهید: مثلا شعار شرکت. با اینکه کارت‌های ویزیت باید به شناخته شدن هرچه بیشتر برند شما کمک کنند ولی نباید با تبلیغات اشتباه گرفته شوند.

اطلاعات روی کارت ویزیت از جمله متغیر های مهمی به حساب می آید که همه افراد برای طراحی این محصول باید به آن توجه داشته باشند. به صورت کلی، طراحی کارت ویزیت یک روند سر راست دارد. هرچه افراد در طی این روند از خلاقیت بیشتری استفاده کنند، میزان بازدهی کارت ویزیت برای آنها نیز بیشتر می شود. یک سری وجود دارد که توجه به آنها می تواند روند طراحی را تحت تاثیر خود قرار دهد.  یکی از همین تکنیک های مهم مربوط به درج درست اطلاعات روی کارت ویزیت است. البته که با درج اطلاعات مناسب بر روی یک کارت ویزیت شما می توانید میزان بازدهی کارت ویزیت را دو برابر نمایید. این مسئله در هم اهمیت زیادی دارد. امروز ما در قصد داریم تا اطلاعات موجود بر روی یک کارت را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر شما هم با سوال مواجه شده اید، با ما همراه شوید.

روی کارت ویزیت باید چه اطلاعاتی درج شود؟

بیایید تا کارمان را با بررسی دقیقی اطلاعاتی که باید بر روی کارت ویزیت درج شوند شروع کنیم. به صورت کلی، در طراحی یک کارت ویزیت شما می توانید از اطلاعات مختلفی استفاده نمایید. اولین و مهم ترین مسئله، نام برند است. شما باید نام برند را به صورت دقیق، همراه با فونت مناسب و اندازه درست بر روی کارت ویزیت درج نمایید. استفاده از فونت های عجیب و اندازه های نا مناسب برای نگارش نام کسب و کار می تواند بازدهی کارت را کاهش دهد. بهتر است که نام را از سایر قسمت های کارت بزرگتر کنید. دومین مورد از اطلاعات روی کارت ویزیت مربوط به لوگو است. خیلی از کسب و کار های بزرگ همچنان لوگوی خاصی را برای خود انتخاب نکرده اند ولی در صورتی که مجموعه یک لوگو خاص داشت،

سومین مورد از اطلاعات روی کارت ویزیت مربوط به اطلاعات تماس است. مشتریان با استفاده از چه راه هایی می توانند با کسب و کار در تماس باشند؟ شماره موبایل و شماره تلفن از جمله مواردی به حساب می آیند که در این دسته بندی قرار می گیرند. درج اطلاعات درست و مناسب به شما اجازه می دهد تا خیلی راحت تر مشتریان را به سمت کسب و کار مد نظر سوق دهید. پس از درج شماره ها شما می توانید آدرس ایمیل یا وب سایت را نیز به صورت دقیق درج نمایید. درج آدرس ایمیل و وب سایت به مشتریان نشان می دهد که آنها با یک کسب و کار گسترده و اینترنتی مواجه هستند. در نهایت، شما می توانید آدرس حضوری کسب و کار را نیز بر روی کارت ویزیت درج نمایید. آدرس حضوری اهمیت زیادی دارد. چرا که در اکثر مواقع مشتریان به دنبال ارتباط حضوری با یک کسب و کار هستند.

چه اطلاعاتی را نباید در انواع کارت ویزیت بنویسیم؟

جدا از اطلاعات روی کارت ویزیت، شما یک سری اطلاعات خاص را نباید تحت هیچ شرایطی بر روی این کارت درج کنید. درج این اطلاعات می تواند کسب و کار را یک بیزینس کم ارزش جلوه دهد. شما باید از ارائه اطلاعات جانبی بی مورد دوری کنید. خیلی از اوقات افرادی که در زمینه طراحی کارت ویزیت فعالیت می کنند، با درج اطلاعاتی که ارزش زیادی ندارند می توانند کیفیت نهایی کارت ویزیت را کاهش دهند. مسلما این مسئله می تواند شما را با یک کاربر ناراضی مواجه کند که از کیفیت نهایی طراحی رضایت ندارد. شما نباید اطلاعات خاص و خصوصی مجموعه را بر روی کارت ویزیت ان درج کنید.

اطلاعات روی کارت ویزیت فقط مربوط به نام، لوگو، اطلاعات تماس و آدرس هستند. درج اطلاعات اضافی می تواند هم زیبایی را کاهش دهد و هم بر روی نظر کاربران نهایی موثر باشد. در ضمن، به خاطر داشته باشید که لیست کردن همه فعالیت های صورت گرفته در کسب و کار هم می تواند مشکلات جدی را ایجاد کند. شاید در نگاه اول لیست کردن همه فعالیت های یک کسب و کار ایده خوبی به نظر برسد ولی این مسئله می تواند کارت ویزیت شما را شلوغ و زشت جلوه دهد. پس، برای جلوگیری از این مشکل شما تحت هیچ شرایطی نباید یک لیست طولانی حاوی اطلاعات خصوصی را درج کنید.

آیا از عکس خود در کارت ویزیت استفاده کنیم؟

افراد برای طراحی ، یک سری روش های خاص را به کار می گیرند. جدا از اطلاعات روی کارت ویزیت، خیلی از افراد نسبت به درج عکس یا تصویر پرسنلی خود اقدام می نمایند. در صورتی که کسب و کار شما فقط بر روی یک نفر تمرکز داشته و شما به دنبال برند سازی با نام و تصویر خودتان هستید، می توانید تصویرتان را نیز بر روی این کارت درج کنید. به صورت عمومی به هیچکس توصیه نمی شود تا عکس خود را بر روی کارت ویزیت درج کند. مخصوص اگر اطلاعات روی کارت ویزیت، مربوط به یک شرکت بزرگ و یک کسب و کار گسترده هستند، استفاده از تصاویر پرسنلی و شخصی می تواند کیفیت و کارایی کارت ویزیت را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. البته که استفاده از عکس مشکلات خیلی جدی را برای کسب و کار های کوچکی که همه افراد آن را به خاطر مدیرش شناسایی می کنند ایجاد نخواهد کرد.

اطلاعات فرعی که بهتر است در کارت ویزیت درج شود

اطلاعات روی کارت ویزیت دو دسته بندی اصلی و فرعی دارند. فرقی ندارد که شما از چه سفارش دریافت کرده اید و با کدام مجموعه همکاری می کنید، در هر صورت درج یک سری اطلاعات فرعی می تواند زیبایی کارت ویزیت شما را افزایش دهد. شعار های تبلیغاتی خاص و لوگو های زیبا از جمله این موارد به حساب می آیند. این لوگو و شعار نه تنها زیبایی کارت را تحت تاثیر خود قرار می دهند، بلکه می توانند برای برند سازی هم مفید باشند. درج موارد مدرنی همچون یک عدد QR Code هم می تواند برای شما نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد. شما می توانید مشخصات صاحب کارت ویزیت یا مجموعه در فضای مجازی را نیز برای دریافت بازدهی مطلوب درج کنید.

نکات پایانی

همانطور که در مقاله امروز ما مشاهده کردید، اطلاعات روی کارت ویزیت اهمیت زیادی دارند. این اطلاعات نه تنها زیبایی کارت ویزیت را تحت تاثیر خود قرار می دهند، بلکه بازدهی آن را نیز کم و زیاد می کنند. پس، اگر شما هم به دنبال طراحی یک کارت ویزیت زیبا و حرفه ای هستید بهتر است که همه این موارد را مد نظر قرار دهید. مجموعه با داشتن سابقه ای طولانی و درخشان در زمینه طراحی کارت ویزیت، امروزه نسبت به حرفه ای اقدام می نماید. اگر شما حس می کنید که مهارت های گسترده ای دارید و می توانید عضوی از تیم ما باشید، می توانید هم اکنون با مجموعه رایا مارکتینگ تماس بگیرید. در ضمن، این مجموعه در زمینه و هم فعالیت می کند. پس شما می توانید متنی و صوتی خود را نیز از طریق این مجموعه ثبت کنید. برای سفارش آنلاین طراحی گرافیکی کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین طراحی گرافیکی ثبت نمائید

دکمه بازگشت به بالا