اقتصادیکسب و کار ایرانی

نکاتی برای ظاهر حرفه ای و طراحی کارت ویزیت خشکبار به صورت حرفه ای

10 نکته مهم طراحی کارت ویزیت خشکبار

کارت ویزیت مهم‌ترین و موثرترین ابزار بازاریابی و جذب مشتری است که شما می‌توانید در جیب خود داشته باشید. شاید بتوان گفت تقریبا هر کسب و کاری که راه‌اندازی می‌شود، صاحبان آن به دنبال تهیه یک کارت ویزیت مناسب برای آن کسب و کار هستند. اگرچه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه چیز به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و شبکه‌های اجتماعی روز به روز گسترش پیدا می‌کنند، اما کارت ویزیت همچنان یکی از موثرترین راه‌های متصل کردن مشتری به یک کسب و کار محسوب می‌شود. اگر کارت ویزیت دندانپزشکی مناسبی نداشته باشید تا به مشتریان نکته سنج یا همکارانتان دهید، یک فرصت کلیدی در بازاریابی را از دست می دهید.

با این وجود همه کارتهای ویزیت از نظر کاربرد و کیفیت یکسان نیستند. امروزه تمامی ​​مشاغل هرچقدر کوچک و متوسط ​​می توانند کارت ویزیت خود را طراحی کرده و با قیمتی بسیار پایین آن را سفارش دهند و کارت ویزیتی متناسب با خدمت خود را به مشتریانشان عرضه کنند. اما نکته اینجاست که این کارت ها معمولا از وزن کمی برخوردار هستند و قدرت تاثیر گذاری کافی و ایجاد تمایز بین باقی شرکت های رقیب را نداند.

حال با وجود تعداد بسیار زیادی از کارت ویزیت های ضعیف در بازار برای شما یک فرصت مناسب پیش می آید و برای بهره بردن ازین فرصت باید کارت ویزیتی طراحی کنید که از نظر ظاهری خارق العاده است و به شما کمک کند تا خود را به راحتی متمایز کنید. کارت ویزیتی با ظاهری جذاب و گیرا و حس لمسی خوش آیند، تا به محض ارائه آن به مشتری اولین تاثیر مهم خود را بگذارید و یک قدم از رقبایتان پیش بیافتید. بنابراین با توجه به همه این موارد، ما 10 نکته برتر برای ایجاد کارت ویزیت های موثر و خلاق را برای شما جمع آوری کرده ایم.

1. اصول اساسی طراحی را به خاطر بسپارید

اولین نکته ممکن است واضح به نظر برسد اما برای تاکید بیشتر آن را بازگو می کنیم. کارت ویزیت مانند سایر مطالب چاپی، چاپ طراحی دلخواه شما روی کاغذ است. بنابراین تمامی اصول اساسی طراحی روی کاغذ بر کارت ویزیت داروخانه ها اعمال می شود:

  • 5 میلی متر از هر لبه ی کارت ویزیت باید خالی باشد
  • برای تهیه بهترین کیفیت چاپ در رزولوشن 300dpi کار کنید
  • در طراحی خود این نکته را درنظر داشته باشید که در ابعاد کوچک کارت ویزیت، طرحتان کاملا خوانا باشد
  • در طراحی از ترکیب رنگی CMYK استفاده کنید.

همچنین استفاده از طراحی شبکه ای (grid) به بسیاری از طراحان در چیدمان کارت ویزیت کمک می کند. این کار علاوه بر کمک به ترتیب بندی مناسب اطلاعات روی کارت ویزیت باعث می شود طراحی کارت ویزیت کاملا تراز شود.

2. با وجود محدودیت ها خلاق باشید

وابسته به کشوری که در آن تجارت می کنید، اندازه استاندارد کارت ویزیت می تواند کاملا متفاوت باشد (شاید به این دلیل که اندازه کیف پول نیز در کشورهای مختلف متفاوت است). با این حال اندازه مرسوم یک کارت ویزیت معمولی 55*85  میلی متر است، اگرچه اندازه های دیگری نیز در اینترنت خواهید دید.

شما حتی در طراحی روی یک فضای کوچک می توانید خلاقیت داشته باشید. با در نظر گرفتن اطلاعات کلیدی مورد نظر خود ، که به طور معمول نام ، شماره تلفن و آدرس ایمیل یا شبکه های اجتماعی خواهد بود شروع کنید. سپس طرح خود را در برای ارائه این اطلاعات روی کارت ویزیت به روشی خلاقانه انجام دهید.

3. از اشکالات معمول خودداری کنید

اشکالات بسیار رایجی در طراحی کارت ویزیت وجود دارد که بایستی در طراحی کارت ویزیت از آنها خودداری کنید. اولین مورد مطمئن شدن از مقدار اضافه رنگ (bleed) در چاپ است این مقدار در حدود 3 میلی متر است، اما می تواند تا 5 میلی متر نیز باشد، بنابراین حتما آن را در نظر داشته باشید.

نکته بسیار مهم دیگر این است که از طراحی یک مرز مستقیم دور تا دور کارت خودداری کنید، زیرا اگر کارت به طور کاملا دقیق بریده نشود، این کار باعث کج و نامتناسب دیده شدن کارت شما خواهد شد.

4. از پوشش های مخصوص استفاده کنید

یک راه سریع برای افزودن میزان تأثیر پذیری کارت ویزیت شما استفاده از پوشش (coating) های ویژه است. پوشش های ویژه ای مثل طلاکوبی کارت،  spot-UV و استفاده از جوهرهای متالیک است. این کار می تواند هزینه قابل توجهی را به چاپ کارت شما بیفزاید. ولی باعث می شود کارت ویزیت شما به کارتی بسیار باکیفیت، چشمگیر و تاثیرگذار تر تبدیل شود.

چاپگرهای مختلف گزینه های متفاوتی را برای بوشش نهایی کارت ارائه می دهند، بنابراین قبل از طراحی با چاپ و گرافیک صحبت کنید و با استفاده از مشاوره رایگان ببینید که بهترین گزینه برای کارت مورد نظر شما چه چیزی می تواند باشد.

5. از برش استفاده کنید!

یک راه عالی برای منحصر به فرد تر کردن کارت شما استفاده از فرآیند برش برای از حذف نواحی خاصی روی کارت و ایجاد یک طراحی خاص است. برای تغییری اندک در شکل کارت می توانید تنها گوشه ها را تغییر داده و گرد کنید یا برای منحصر بفرد کردن می توانید داخل کارت را برش دهید و اشکالی متناسب با طراحی خود را از درون کارت در بیاورید.

برای سفارش کارت های با برش die-cut می توانید از صفحه کارت ویزیت با اشکال خاص ما بازدید نمایید و با خلاقیت خودتان کارت ویزیتی خاص و فوق العاده برای خود طراحی کنید و هر ناحیه ای از آن را که می خواهید برش دهید. آن را مانند یک استخوان دربیاورید، مثل یک دوربین عکاسی یا یک عینک! خود را محدود به طرح های آماده و ساده نکنید. خلاق باشید و کارتی زیبا و منحصربفر بیافرینید.

6. مواد غیر معمول را امتحان کنید

بیشتر کارتهای ویزیت روی کاغذ های مخصوص کارت چاپ می شوند. این کارت ها مقرون بصرفه ترین گزینه برای چاپ کارت های شما است. ولی اگر می خواهید کمی خلاق تر شوید، می توانید چاپ روی مواد مختلفی از جمله پلاستیک شفاف، فلز، چوب و حتی سنگ را امتحان کنید.

به خاطر داشته باشید که کارت ها باید قابل حمل باشند و به راحتی بتوانند در جیب یا کیف قرار داده شوند، اما با استفاده از شیوه های خلاقانه می توانید کارت های خاص خود را به مشتریان خود ارائه داده و منحصر بفرد باشید

7. کارت ویزیت های مفید!

یکی از مشکلات کاغذ این است که در همه جا وجود دارد. برخی افراد هر کاغذی را که می گیرند، نگه می دارند و در کشوهای خود کوهی از کاغذ و کارت های بی استفاده جمع می کنند، در حالی که برخی افراد در اولین فرصت کاغذ های جمع کرده را تبدیل به کاغذهای بازیافتی می کنند. برای اینکه از خطر بازیافت شدن کارت ویزیت خود جلوگیری کنید می توانید کارتی طراحی کنید که بیشتر از تنها یک کارت ویزیت باشد!

در به یاد ماندنی ترین طرح ها علاوه بر زیبایی، کارایی کارت ویزیت را نیز در نظر می گیرند و از سالم ماندن کارت ویزیت خود برای مدتی طولانی مطمئن می شوند. برای مثال کارت ویزیت های بسیار زیبایی طراحی شده اند که با برش های ساده به به عنوان نگهدارنده گیره مو عمل می کنند یا به صندلی مینیاتوری برای موبایل شما تبدیل می شوند.

8. کارت ویزیت خود را بسازید

اگر احساس می کنید خلاقیت زیادی دارید، چرا کارت ویزیت خود را درست نمی کنید؟ می توانید کیت های letterpress را (در وبسایت های خارجی) با قیمت مناسب پیدا کنید. این کار به شما امکان می دهد به سادگی، هر کارت خامی را به کارت ویزیت شخصی خود تبدیل کنید.

9. کارتهای قدیمی را بازیابی کنید

کارت های ویزیت قدیمی، کارت پستال ها یا کارت های بسته بندی را می توان دوباره بازیابی کرد و به عنوان کارت ویزیت زندگی جدیدی به آنها بخشید. بازیافت کارت ویزیت از نظر محیط زیست هم کار بسیار مفیدی است و همچنین می تواند روی مشتریان شما تاثیرگذار باشد و خلاقیت خود را به روشی جدید و جالب بیان کنید.

نمونه های زیبایی از کارت های بازیابی شده در اینترنت وجود دارند که می توانید از آن ها الگو برداری کنید. این فرآیند می تواند به آسانی چسباندن برچسب روی کارت های قدیمی باشد، یا پیچیده تر و به شکل طراحی دستی روی تک تک کارت های قدیمی. شیوه اینکار بستگی به نوع کارت های قدیمی و طراحی مدنظر شما دارد.

10. طراحی خود را دوبار بررسی کنید

این نکته در مورد هر کار چاپی که انجام می دهید واجب است، اما تکرار آن برای طراحی کارت ویزیت بسیار مهم است. هنگام ارسال طراحی کارت خود به چاپخانه، اطمینان حاصل کنید که همه جزئیات را دوبار بررسی کرده اید.

هیچ چیز بدتر از تحویل گرفتن کارتهای ویزیتتان و کشف غلط تایپی در آدرس ایمیل یا نام نیست.

آموزش طراحی کارت ویزیتی که بیشترین تاثیر را روی مشتری می گذارد

کارت ویزیت همچنان هم از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی است و طراحی کارت ویزیت حرفه‌ای برای موفقیت شما در کسب و کارتان ضروری به نظر می‌رسد. اندازه‌ی کوچک کارت‌های ویزیت امکان حمل و نقل آسانی را برای شما ایجاد کرده تا در موقعیت‌های مختلفی که قرار می‌گیرید به راحتی کارت ویزیت خود را بتوانید به اشتراک بگذارید.

همچنین این اندازه کارت ویزیت به مشتریان شما هم این امکان را می‌دهد که به راحتی آن‌ها را در کیف پول، کشوی میز و یا مکان‌های دیگری نگه‌داری کنند و به هنگام نیاز به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. کارت ویزیت شما نماینده کوچکی از کسب و کار شماست و باید کمک کند تا کاملاٌ حرفه‌ای به نظر بیایید. بنابراین بسیار مهم است که به سرعت اقدام به طراحی کارت ویزیت خشکبار کنید.

با نشان تجاری درست طراحی کارت ویزیت خشکبار را شروع کنید:

آیا شما هنگامی که نشان تجاری خود را طراحی می‌کردید فکر می‌کردید که ممکن است کوچک کردن اندازه‌‌ی آن روزی برای شما ضروری باشد؟ نشان تجاری شما باید در طراحی کارت ویزیت خشکبارتان استفاده شود، اما با توجه به اندازه‌‌ی کارت ویزیت فضای زیادی در اختیار شما نیست که نشان تجاری خود را قرار دهید.

اگر نشان تجاری شما پیچیده است یا کلمات زیادی را شامل می‌‌شود، در صورت کوچک کردن آن در طراحی کارت ویزیت خشکبار شما جزئیات آن به خوبی قابل تشخیص نخواهد بود. اگر نشان تجاری پیچیده‌ای دارید که فقط در وب‌سایت‌ها و تابلوی شما خوب به نظر می‌رسد و در طراحی کارت ویزیت خشکبار یا در سربرگ‌ها و لوازم التحریر و محصولات تبلیغاتی دیگر شما خوب نیست، به جایگزینی آن یا ایجاد یک نشان تجاری مرتبط فکر کنید.

چه مواردی را باید در طراحی کارت ویزیت خشکبار خود بگنجانید ؟

توجه کنید که باید حتماٌ موارد ضروری را در طراحی کارت ویزیت خشکبار خود وارد کنید. کارت ویزیت خشکبار شما اندازه‌‌ی کوچکی دارد، بنابراین باید اطلاعات مهم در طراحی کارت ویزیت استفاده شود.

می‌توان موارد زیر را به ترتیب اهمیت در طراحی کارت ویزیت خشکبار استفاده کرد:

  • نشان تجاری شما
  • نام تجاری شما
  • عنوان شما
  • اطلاعات تماس (آدرس، شماره تلفن، آدرس ایمیل و …)
  • آدرس وب‌سایت
  • شعار شما یا ارائه‌‌ی
  • سایر مواردی که شما انجام می‌دهید

از یک قلم خوب در طراحی کارت ویزیت خشکبار استفاده کنید:

معمولاٌ استفاده از فونت‌ها و قلم‌های ساده و تجاری برای طراحی کارت ویزیت مشاغل مختلف بهترین عملکرد را دارند. شما می‌توانید از قلم‌های متداول در طراحی کارت ویزیت خشکبار خود استفاده کنید. سعی کنید از خلاقیت بیش از حد با انتخاب قلم خاص و یا استفاده بیش از یک یا دو قلم متفاوت در طراحی کارت ویزیت خود بپرهیزید. یک کارت ویزیت با طراحی حرفه‌ای، هم باید خوانا باشد و هم ظاهر حرفه‌ای و جذاب داشته باشد.

فضای سفید خوبی را در کارت ویزیت بگذارید:

شما هنگامی که به یک کارت ویزیت دارای فضای سفید نگاه می‌کنید لذت بیش‌تری می‌برید چرا که این فضای خالی موجود در طراحی کارت ویزیت خشکبار شما اجازه می‌دهد تا سایر عناصر طراحی برای بیننده آن برجسته شوند. هرچه شما بیش‌تر کارت ویزیت خود را شلوغ و پر از المان‌های طراحی کنید، خواندن آن دشوارتر خواهد  بود و بنابراین احتمال توجه کم و خوانده نشدن آن توسط مشتری شما بسیار بیش‌تر است.

از رنگ‌های مناسب در طراحی کارت ویزیت خشکبار استفاده کنید:

رنگ‌های روشن در طراحی کارت ویزیت خشکبار می‌توانند آن را جذاب جلوه دهند، البته رنگ‌های روشن اگر به درستی طراحی نشده باشند، خوانایی کارت ویزیت شما را با مشکل مواجه می‌کند. خواندن کارت ویزیت با حاشیه قرمز و متن گسترده روی زمینه‌ی سیاه ممکن است مشکلات زیادی را ایجاد کند. به همین ترتیب، کارتی که دارای حاشیه بنفش و زمینه‌ی سفید باشد و برخی از قسمت‌های متن با رنگ بنفش و برخی دیگر با رنگ سیاه چاپ شده باشند، می‌تواند غیرمتمرکز و غیر حرفه‌ای به نظر برسد.

رنگ مناسب در خوانایی کارت ویزیت خشکبار شما بسیار موثر است، برای مثال اگر مشتری شما نتواند شماره تلفن کارت ویزیت شما را به راحتی بخواند، ممکن است فقط به وب برود و کاری که شما انجام می‌دهید را جستجو کرده و سپس رقیبی را پیدا کند و با او تماس بگیرد. شما باید از رنگ مناسب در طراحی حرفه‌ای کارت ویزیت خشکبار استفاده کنید.

حتماٌ پشت کارت ویزیت خشکبار خود را هم طراحی کنید:

طراحی جلوی کارت ویزیت خشکبار شما به این منظور است که به مشتریان خود بگویید که شما که هستید، چه کاری انجام می‌دهید و چطور می‌توان با شما تماس گرفت. بسیاری از کارت‌های ویزیتی که به افراد داده می‌‌شوند دور انداخته شده و مشتریان آن‌ها را نگه نمی‌دارند. شما باید دلیلی به مشتری خود بدهید تا کارت ویزیت خشکبار شما را نگه دارد. با طراحی مناسب پشت کارت ویزیت شما می‌توانید تاثیر خوبی بر روی مشتریان خود بگذارید. هدف این است که با طراحی حرفه‌ای پشت کارت ویزیت خود به مشتریان بالقوه دلیلی بدهید تا کارت شما را به جای دور انداختن نگه دارند.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا