اقتصادیکسب و کار ایرانی

علت گاز هرز خوردن موتورسیکلت

دلیل شتاب نداشتن موتور چیست؟

اما دلیل شتاب نداشتن خودرو چیست؟ گاهی اوقات در هنگام رانندگی متوجه می‌شوید که موتور شما خودروی همیشگی نیست و شتاب و سرعت گذشته را ندارد، میتوانید با موتورسازی سیار تماس بگیرید یا با آموزش ما خودتان دست به کار شوید. مخصوصا افرادی که عادت به تند راندن خودرو دارند زودتر متوجه این اتفاق می‌شوند و این مسئله فکر آن‌ها را درگیر می‌کند. ما در اینجا چند نکته را یاد آور می‌شویم که چگونه در مورد حل کردن مشکل شتاب و سرعت اتومبیل خود اقدام کنید.

مواردی که در هنگام کم شدن کشش اتومبیل باید بررسی کنید عبارت است از:

  • چک کردن فیلتر هوا: فیلتر هوا یکی از قطعات تاثیرگذار بر روی عملکرد خودرو است که تاثیر کاملا مستقیم دارد. جریان هوای ورودی به موتور، از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین از تعویض نمودن مرتب فیلتر هوا غافل نشوید.
  • : روغن موتور مورد استفاده در هر خودرو از نوع خاصی است به همین دلیل باید در انتخاب نوع روغن موتور برای خودرو دقت کرد. این نکته را هم در نظر بگیرید که روغن موتور پس از طی مسافت مشخص باید تعویض شود و این مسافت به نوع روغن و نیز خودرو شما بستگی دارد. یک مورد مهم دیگر، استفاده از روغن موتور اصلی است، چراکه این روزها روغن موتورهای تقلبی و نامرغوب به وفور در بازار یافت می‌شود.
  • فیلتر روغن موتور: فیلتر روغن موتور باید هر بار به هنگام تعویض روغن، تعویض و نمونه جدید جایگزین شود. حتی اگر فیلتر روغن به ظاهر نیاز به تعویض نداشته باشد، برای حفظ سلامت و عملکرد خودرو باید آن را تعویض کنید.
  • پاک کردن انژکتور ماشین در خودروهای جدید و در خودروهای قدیمیتر، چک کردن دلکو اتومبیل: تمیز بودن انژکتور یکی از عوامل موثر در عملکرد خودرو است که شست و شوی آن بر عهده تعمیرکار متخصص است. در صورت افت عملکرد خودرو، این مورد را با تعمیرکار معتمد خود مطرح کنید.
  • چک کردن سنسور گاز خودرو: سنسور گاز خودرو ممکن است دچار مشکل شود بنابراین باید آن را مورد بازبینی قرار داد.
  • چک کردن دیسک و صفحه کلاچ: مانند تمامی قطعات مصرفی خودرو، دیسک و صفحه هم یک عمر مفید دارد و به اصطلاح تمام شدن آن در عملکرد کلی خودرو تاثیرگذار است. بنابراین زمان مناسب را در اولویت قرار دهید و در صورت نیاز، آن را تعویض کنید.

علت گاز نخوردن ماشین چیست؟

همان‌طور که از عنوان می‌توان حدس زد، یکی از عوامل گاز نخوردن ماشین قطعه‌ای به نام ECU بوده که تنها در خودروهای انژکتوری وجود دارد. تا انتها با امدادسیکلت همراه باشید. به دلیل وجود برخی تفاوت‌های ساختاری در موتور خودروهای انژکتوری و کاربراتی، علل گاز نخوردن ماشین نیز در این مدل‌ها متفاوت بوده و ممکن است صاحبان‌ خودرو را دچار سردرگمی‌هایی بکند.

یکی از تفاوت‌های فاحش و بارز خودروهای انژکتوری و کاربراتی، وجود قطعه‌ای بسیار حیاتی در موتور نسخه‌های انژکتوری بوده که از آن با عنوان ECU یاد می‌شود. نام این قطعه مخفف عبارت «قطعه کنترل الکترونیک» بوده و وظیفه آن بررسی وضعیت خودرو جهت تنظیم واکنش سنسورهای موجود در موتور است.

وجود هرگونه مشکل در این قطعه قادر به ایجاد شرایط مناسب گاز نخوردن ماشین بوده و از آن‌جایی که وجود آن برای سایر بخش‌های خودرو نیز ضروری است، نباید از نگهداری و مراقبت از آن غافل شد. در واقع اگر ECU خودروی انژکتوری شما معیوب باشد، احتمال گاز نخوردن ماشین تان نیز افزایش یافته و موجب نوسان دور موتور خواهد شد. اگر می‌خواهید از گاز نخوردن ماشین خود جلوگیری کنید، بهتر است در حفظ و بررسی ECU تان کوشا بوده و در صورت مشاهده هرگونه نشانه از گاز نخوردن ماشین، این قطعه حیاتی را بازرسی کنید.

آیا فیلتر هوا نیز موجب گاز نخوردن ماشین می‌شود؟

بدون شک یکی از قطعات دخیل در هر دوی خودروهای کاربراتی و انژکتوری، فیلتر هواست و معیوب بودن آن بلاشک در گاز نخوردن ماشین نیز بی‌تاثیر نخواهد بود. فیلتر هوا یکی از اجزای ضروری موتور بوده و نقش همانند شش‌های بدن ماست. همان‌گونه که بخشی از آلاینده‌های موجود در هوا توسط کیسه‌های موجود در شش‌ها جذب شده و بعدتر به خارج بدن انتقال داده می‌شوند، فیلتر هوا نیز از ورود اجزای ناخواسته به همراه سوخت جلوگیری کرده و موتور را از گزند آلاینده‌های احتمالی و قطعات خارجی حفظ می‌کند.

در صورت معیوب بودن فیلتر هوا و یا گرفتگی این قطعه، سوخت کافی به موتور منتقل نشده و موجب گاز نخوردن ماشین خواهد شد. اگر جزو افرادی باشید که به سلامت موتور خودرو خود اهمیت می‌دهید، بدون شک از لزوم تعویض فیلتر هوا نیز آگاه بوده و می‌دانید که استفاده از فیلتر هوای سالم نقش بسیار پررنگی در حفظ سلامت موتور خواهد داشت.  فیلتر هوای گرفته و یا معیوب در دراز مدت مشکلات عدید‌ه‌ای را برای موتور خودروها به وجود آورده و از طرفی دیگر یکی از علل اصلی گاز نخوردن ماشین نیز به حساب می‌آید.

بنابراین اگر به دنبال علت گاز نخوردن ماشین‌تان هستید و یا صرفا می‌خواهید عمر مفید موتور خودروتان را افزایش دهید، از سالم و تمیز بودن فیلتر هوا اطمینان حاصل کرده و هر چند وقت یک‌بار آن را تعویض کنید. برای خرید قطعات میتوانید از دیجی کالا استفاده کنید.

یکی از علل اصلی گاز نخوردن ماشین پمپ بنزین است!

آیا تاکنون به این اندیشیده‌اید که سوخت چگونه از باک خودرو به موتور منتقل می‌شود؟ بله احتمالا مستحضر هستید که قطعه‌ای به نام پمپ بنزین وظیفه انتقال سوخت از باک به موتور را داشته و از همین روی یکی از بخش‌های ضروری خودرو نیز به حساب می‌آید. اگر پمپ بنزین ماشین دچار نقص فنی شود، سوخت کافی به موتور نرسیده و بدون شک موجب گاز نخوردن ماشین خواهد شد!

پمپ بنزین در قسمت عقبی و در باک خودرو قرار داشته و از آن‌جا سوخت مورد نیاز موتور را تامین می‌کند. وجود پمپ بنزین برای کلیه خودروها ضروری بوده و بدون آن عملا حرکتی در پیشرانه اتومبیل رخ نخواهد داد. اما از طرفی دیگر خرابی آن نیز بسیار مشکل ساز بوده و اغلب اوقات کاملا ناگهانی رخ می‌دهد. لذا اگر می‌خواهید از علل گاز نخوردن ماشین تان مطلع شوید و یا صرفا به دنبال بالا بردن عمر مفید موتور خودروتان هستید، بهتر است به این قطعه نیز توجه داشته و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل نمایید.

گاز نخوردن ماشین برای مدت طولانی و بی‌توجهی شما می‌تواند پیامدهای مخربی را برای سلامت خودروتان به همراه داشته و موجب بروز هزینه‌های تعمیر بالایی برایتان شود. بنابراین در صورت مشاهده اولین نشانه‌های گاز نخوردن ماشین لازم است کلیه قطعات دخیل در امر را بررسی کرده و از صحت عملکرد هر یک اطمینان حاصل نمایید. همان طور که مستحضر هستید، برخی قطعات موتور بسیار گران قیمت بوده و اگر گاز نخوردن ماشین به مدت طولانی رخ دهد، احتمال آسیب دیدن این بخش‌ها بسیار بالا می‌رود.

معاینه فنی خودرو و بررسی کلیه قطعات ذکر شده در این نوشته می‌تواند موجب کاهش احتمال گاز نخوردن ماشین شده و عمر مفید موتور خودروتان را نیز افزایش دهد. به خاطر داشته باشید که تعویض فیلتر هوا یکی از موثرترین شیوه‌های جلوگیری از گاز نخوردن ماشین و افزایش عملکرد بهینه خودروست. لذا سلامت پیشرانه اتومبیل‌تان را جدی گرفته و برای کاهش احتمال گاز نخوردن ماشین و ایجاد هزینه‌های تعمیرات گزاف، از همین امروز به فکر چاره باشید.

همانطور که در مقدمه اشاره شد یکی از مهم‌ترین مسائلی که رانندگان با آن رو به رو هستند سوالات مربوط به تنظیم موتور است در ادامه توضیح می‌دهیم که تنظیم موتور خودرو باید چه زمانی انجام شود و علائمی که خودروی شما در زمان نیاز به تنظیم موتور نشان می‌دهد را شرح می‌دهیم.

تنظیم موتور را چه زمانی انجام دهیم؟

نشانه‌هایی مانند کم شدن شتاب خودرو، صدای غیر عادی موتور، لرزش بدنه، روشن شدن چراغ چک و مواردی از این قبیل، نشان دهنده فرا رسیدن زمان تنظیم موتور است.

نشانه‌های نیاز خودرو به تنظیم موتور:

چراغ های اخطار

چراغ های اخطار روی داشبورد خودرو، هدفمند طراحی شده‌اند. این چراغ‌ها با روشن شدن خودرو روشن می‌شوند و گاهی به دلایل خاصی و برای اشاره به یک مشکل بالقوه در سیستم خودرو یا قطعات آن روشن می‌مانند. به این چراغ‌های اخطار توجه کنید؛ اگر ضمن حرکت ماشین همچنان روشن می‌مانند، در اولین فرصت برای رفع مشکل اقدام کنید. ممکن است علت ساده ای مانند سوختن لامپ چراغ عقب و یا مشکلی جدی مانند ایرادی در سیستم انتقال سوخت باشد. تشخیص و رفع عیب یک مشکل جزئی به شما کمک می‌کند که از مشکلات بزرگتر و هزینه بر در این راه اجتناب کنید .

ریپ زدن

این مسئله نه تنها نشانه بروز یک عیب است، بلکه ممکن است شما را در موقعیت خطرناکی قرار دهد. موتورها طوری طراحی شده‌اند که به خصوص زمانی که بیش از همیشه به آنها احتیاج دارید (مثلا در بزرگراه)، عملکرد قابل قبول و قابل اطمینانی داشته باشند؛ علت این مشکل ممکن است کثیفی شمع‌ ها یا گرفتگی فیلتر سوخت و یا مواردی کاملا متفاوت باشد .

بد استارت خوردن

شما ممکن است در اوایل صبح کمی خواب آلود باشید اما مسلماً خودروی شما این اجازه را ندارد! اگر زمانی که به آن نیاز دارید استارت نمی‌خورد یا برای روشن شدن باید چندین بار استارت بزنید، و یا اینکه استارت می‌خورد اما روشن نمی‌شود، مطمئناً مشکلی وجود دارد؛ علت این مشکل می‌تواند ضعیف بودن ، نقصی در سیستم استارت و یا انواع مشکلات دیگر باشد .

مصرف سوخت نامناسب

اگر علی رغم اینکه اطمینان دارید همان مسافت همیشگی را طی می‌کنید و شخص دیگری هم از ماشین شما استفاده نمی‌کند، احساس می‌کنید مصرف بنزین ماشین زیاد شده‌، احتمالاً خودرو شما در مصرف سوخت دچار مشکل شده است. در این حالت، با مصرف یک گالن سوخت مسافت کمتری را طی می‌کنید و باید دلیل این مشکل را پیدا کنید. افت ناگهانی درجه بنزین در مسافت تعیین شده برای هر واحد سوخت نشان می‌دهد که خودرو آنطور که باید عملکرد خوبی ندارد.

علت این مشکل شاید فشار باد نامناسب چرخ‌ها یا گیر کردن قطعه‌ای از سیستم ترمز باشد، شاید هم زمان تنظیم خودرو فرا رسیده است میزان مصرف سوخت خودروی خود را کنترل کنید تا قبل از اینکه دچار مشکل جدی شود، از وضعیت سیستم آن مطلع شوید .

بعد از توضیح کامل تنظیم موتور یکی دیگر از مواردی که باعث شکایت بعضی از رانندگان می‌شود را برایتان شرح می‌دهیم. بعضی از مواقع رانندگان خودروهای  پژو ۴۰۵ و سمند و پرشیا از لرزش زیاد ترمزها در زمان ترمز گیری شکایت دارند.  علت این مسئله و راه حل‌های آن چیست؟

دلایل لرزش پدال ترمز و خودرو در هنگام ترمزگیری چیست؟

لرزش زیاد پدال ترمز در مواردی می‌تواند نشان دهنده ایراد در سیستم ترمزگیری یا یکی از قطعات این بخش است.

لرزش پدال ترمز در خودروهای دارای سیستم ضد قفل (ABS) نشان دهنده عمل کردن سیستم ضد قفل است اما در صورتی که خودرو فاقد این سیستم باشد یا اگر کل خودرو به لرزه بیافتد، این امر نشان دهنده یک ایراد است.

اگر در هنگام ترمزگیری با لرزش‌های غیر طبیعی و شدید مواجه شدید، باید ترمز خودرو را در مکان‌های خلوت تست کنید. اگر ترمزها عملکرد مناسبی نداشتند، به احتمال بسیار زیاد دیسک‌های ترمز تاب برداشته‌اند یا لنت‌ها دچار سایش نامنظم شده‌اند.

اما برای اطمینان بیشتر باید در اسرع وقت به تعمیرگاه مراجعه و مواردی مانند سلامت لنت‌ها، عدم وجود هوا در مسیر ترمز، سلامت بوستر، سلامت پمپ ترمز، تاب نداشتن دیسک و … بررسی شود.

یکی دیگر از مواردی که رانندگان بعد از چند سال داشتن ماشین یا زمانی که می‌خواهند خودروی کارکرده‌ بگیرند با آن رو به رو می‌شوند سلامت سیستم جلوبندی خودرو است. در ادامه روش‌های تشخیص این مسئله بیان می‌کنیم:

۵ روش تشخیص سلامتی سیستم جلوبندی خودرو

بررسی دقیق معایب سیستم جلوبندی فقط توسط کارشناسان و افراد خبره امکان پذیر است اما با چند آزمایش ساده می‌توانیم از سلامت یا عدم سلامت آن آگاه شویم.

سیستم تعلیق و جلوبندی با وضعیت نامطلوب خیابان‌های موجود، به‌طور متوسط نیازمند دو مرحله بازدید در سال است. اگر سیستم تعلیق به‌موقع تعمیر نشود، آسیب‌های بعدی به خودروی شما وارد خواهد شد.

به وسیله نشانه‌های زیر می‌توان از وضعیت سیستم تعلیق خودرو مطلع شد:

سواری خشک و خشن خودرو

با گذشت زمان، اجزای سیستم تعلیق خودرو به‌مرور فرسوده می‌شوند. شاید ساده‌ترین و بهترین راه برای تشخیص مشکلات سیستم تعلیق حسی است که خودرو هنگام سوارشدن به سرنشینان منتقل می‌کند. چراکه در صورت خرابی سیستم تعلیق، سواری خشک‌تر شده و تمامی برجستگی‌های جاده را به اتاقک خودرو منتقل می‌گردد که در برخی موارد نیز با صدای زیر شدید (جیغ کشیدن) همراه می‌شود.

کشیده شدن خودرو در پیچ‌ها برخلاف فرمان راننده

اگر هنگام پیچیدن احساس کردید که وسیله نقلیه برخلاف فرمان شما عمل می‌کند، دلیل این امر به‌ احتمال‌ زیاد خرابی قطعه‌ای در سیستم جلوبندی است. بخش‌های مختلف سیستم تعلیق خودرو می‌توانند بر عواملی از قبیل: نحوه  فرمان دهی، زاویه لاستیک‌ها و مرکز تعادل و بالانس خودرو اثرگذار باشند. وجود نقص فنی در هرکدام از قطعات سیستم جلوبندی و تعلیق می‌تواند راننده را با دشواری در فرمان دادن رو به رو کند.

به‌عنوان‌ مثال میله رابط فرمان در صورت آسیب‌دیدگی موجب تنبلی در پاسخ سیستم فرمان می‌شود. اساساً این بدین معنی است که خودروی شما توان مقابله برابر نیروی گریز از مرکز پیچ‌ها و پایدار نگه‌داشتن بدنه خودرو را ندارد که موجب افزایش خطر چپ کردن نیز می‌شود. بنابراین حتماً در اولین فرصت خودروی خود را جهت تعمیر سیستم تعلیق و جلوبندی به نزد تعمیرکاری مطمئن ببرید.

تعمیر و نگهداری کاربراتور موتور سیکلت:

آیا می دانستید کاربراتور در سال 1876 میلادی، توسط یک مخترع آلمانی به نام “گوتلیب دایملر” اختراع شد. کاربراتور مهمترین قطعه در سیستم های سوخت رسانی کاربراتوری است . وظیفه ی اصلی کاربراتور تهیه مخلوط مناسبی از هوا و سوخت برای شرایط مختلف کار موتور می باشد. یک کاربراتور بایستی خواسته های زیر را برآورده سازد :

آموزش تنظیم کاربراتور:

اگر شما مطمئن هستید که تمام قطعات موتور اعم از برقی، شمع ها، سوپاپ ها و استارت و … عیبی ندارند، باید برای تنظیم کاربراتور دست به کار شوید. برای تنظیم کاربراتور به این شکل عمل می کنیم :

1- در بدنه بیرونی کاربراتور ۲ تا پیچ برای تنظیم وجود داره یکیشون مال بنزین هست که فقط مربوط به تنظیم دور آرام یا همون slow هست و یکی مال تنظیم هوا که مخلوط کننده هم بهش میگن که تا دورهای رد لاین حائز اهمیته
2- موتور رو روشن کنید و پیچ بنزین رو به سمتی بچرخونید تا دور موتور روی ۱ قرار بگیره و این در حالت گرم موتور باید تنظیم بشه . بالاتر هم باشه معمولا دنده ۱ صدا میده …
3- پیج هوا هر جایی هست دورش روی بدنه یک خط بموازات شیارش با ماژیک مارکر یا با پیچ گوشتی دوسو یه خراش میدیم تا اون خراش رو بعنوان درجه و مبنا قرار بدیم ( نترس قیمت موتور اینجور نمیاد پایین ) از اون درجه ما یا باید به سمت راست ( ساعت گرد) یا چپ ( پا گرد ) بچرخونیم.
4- موتور رو میبریم توی یه جاده امن و ساکت پیچ گوشتی دو سو رو باید همراهتون ببرین. موتور رو به سرعتی میرسونید که بخواین آخرین دنده سبک تر رو بدین ، دور موتور حدود ۸ باشه ولی دنده آخر رو ندین یعنی اگه ۵ دنده میخوره ، شما توی دنده ۴ دور موتور رو تا ۸ هزار ببرین بعد گاز رو ول کنید. اگه پارت پارت یا صدایی شبیه این از اگزوز شنیدید میزنید کنار و پیج هوا رو یک دور به سمت چپ میچرخونید(هر دور چرخش عبارت است از ۳۶۰ درجه که دوباره شیار پیچ روی همون درجه مبنای فرضیمون قرار بگیره).

دوباره سوار موتور میشید و همون حرکت قبلی یعنی دور ۸هزار گاز رو ول کنید رو انجام میدید. اگه باز صدا داد دوباره ۱ دور به سمت چپ میچرخونید ( همیشه به یاد داشته باشید که چند دور به هر سمت میچرخونید که اگه نتونستید تنظیم کنید دوباره به حالت اولیه برش گردونید ). این عمل باید تکرار بشه تا صدای پارت پارت دیگه شنیده نشه.
5- وقتی مشکل صدا رفع شد به حالت خام سوزی و توی دور موتور نزدیک میشیم(خام سوزی = در فضای بسته متوجه بوی بد احتراق میشید) وممکنه شاهد نامیزونی محسوسی توی دور موتور (بالا و پایین کردن) باشیم حالا باید بین این دو حالت یعنی نوسان و صدای پارت پارت پیچ هوا رو تنظیم کنیم نزدیکترین نقطه ممکن به اینکه صدای پارت پارت شنیده نشه تنظیم پیج هوای کاربراتور شماست و نداشتن نوسان دور موتور هست.
6- پس از تنظیم پیچ هوا دور موتور رو نگاه کنید اگر روی ۱ نبود با پیچ بنزین اون رو تنظیم کنید تا روی ۱ یا هر دور موتوری که از ابتدا با اون شروع کردید برگرده. در تئوری ساده بنظر میرسه و ممکنه به همین سادگی کاربراتور رو تنظیمش کنید و ممکنه با یه میکرون جابه جایی بازم کاربراتور بخوبی عمل نکنه و شما در گردش به سمت چپ یا راست سرگردون بمونید…

انواع مشکلات کاربراتور :

  1.  صدای پارت پارت بلند = تنظیم نبودن پیچ هوا ،باید پیچ رو گردش به سمت چپ بدید
  2. خام سوزی و نوسان دور موتور = تنظیم نبودن پیچ هوا گردش به سمت راست ( نزدیک به تنظیم شدن ایده آل)
  3.  موتور گرم ، ولی دور موتور به سمت اعداد پایین تر میاد = تنظیم نبودن پیچ هوا گردش به سمت راست ( وضعیت پیچ هوا دور از تنظیم بودن )
  4.  دور موتور بعد از تازه روشن شدن به سمت بالا رفته و روی عدد ۱ میزون شدن = موتور گرم شده مشکلی نیست.
  5. درجا کار کردن و خود به خود گاز خوردن موتور = تنظیم نبودن پیچ هوا گردش به سمت چپ ( دور از تنظیم بودن)
  6.  گاز دادن به موتور و برنگشتن سریع دور موتور به اعداد پایین = تنظیم نبودن پیچ هوا گردش به سمت چپ ( دور از تنظیم بودن )
  7.  نوسان در دور موتور = لاستیک دیافراگم ، پیج هوا
  8.  ریپ زدن در دور پایین = لاستیک دیافراگم ، ژیگلور دور آرام
  9.  ریپ زدن در دورهای بالا = تنظیم نبودن ترکیب کلی بنزین و هوا ، ژیگلور دور بالا
  10.  در هنگام تاپ اسپید زدن بعد از لحظاتی موتور گاز نمیخوره و خاموش میشه و بعد از چند دقیقه دوباره روشن میشه = تنظیم نبودن سوزن متصل به شناور ( بیش از حد کیپ هست ) تنظیم نبودن پیچ هوا (نسبت بنزین به هوا بیشتر است)
  11.  فلوت کردن (ریزش بنزین از کاربراتور بعد از خاموش کردن) = سوزن متصل به شناور نوکش تیز شده و نیاز به تعویض داره و یا شناور کاراییشو از دست داده.
  12.  بالا بودن مصرفی بنزین = بالا بودن سوزن درون پیستون کاربراتور
  13. نکته اول : ۵ نقطه درون پیستون هست که سوزن درونش بوسیله یک واشر بالا و پایین میشه ، بالا بودن مساوی با مصرفی بالاتر شتاب بیشتر – پایین بودن مساوی با مصرفی کمتر شتاب کمتر هست ( لطفا دست نزنید عواقب دارد )
    نکته دوم : کم کردن مصرفی موتور بیش از چیزی که سیلندر به اون احتیاج داره به موتور آسیب میرسونه و همینطور بالا بردن مصرفی بنزین برای شتاب بدست آوردن به اصطلاح میگن کاربراتور رو تقویت کردن نیز برای رینگ پیستون و بخصوص خود پیستون مضر هست.
  14. پس از روشن شدن موتوری که گرم هست ولی دور موتور به آرومی به دور موتور ۱ رسیدن = هوای خیلی سرد ، تنظیم نبودن پیچ هوا گردش به راست
  15. صدای عطسه یا پارت کوچولو در دنده سنگین کردن = ننظیم نبودن پیچ هوا ، گردش بسیار بسیار کم به سمت راست.
  16. پس از روشن کردن موتور و گرم شدن ابتدایی ، دور موتور روی ۱ باشه و بعد اگر با گرم شدن موتور بعد از استفاده طولانی دور موتور روی ۱.۵ یا از روی ۱.۵ بیشتر بره = تنظیم نبودن پیچ هوا ( خیلی نزدیک به تنظیم ، گردش به چپ و راست رو باید امتحان کرد و معمولا به سمت راست هست )
  17. دود سیاه = تنظیم نبودن کاربراتور
  18. دود آبی = روغن سوزی ( رینگ پیستون پایینی )
  19. دود سفید = موتور ۲ زمانه مشکلی نیست – موتور ۴ زمانه ( دود ممتد باشه ، آب روغن قاطی کرده – دود لحظه ای باشه مثل روشن کردن موتور در صبح از بخارات آب درون اگزوز هست )
  20. کار دیافراگم = کارش شبیه tunning ( ریز گیر موج ) روی رادیو هست تنظیم کننده هستش مثل سنسور

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا