سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

5 راه برای سالم و قوی نگه داشتن بدن

اگر می خواهید بمانید و خوب باشید، باید سلامتی خود را در اولویت قرار دهید. اینکه چقدر احساس خوبی دارید بر روحیه و سلامت جسمانی شما تأثیر می گذارد.  بهترین جراح پلاستیک تهران

خوشحال باشید که می دانید راه هایی وجود دارد که می توانید خودتان را سالم و قوی نگه دارید تا بتوانید یک زندگی پرنشاط و پر انرژی داشته باشید. وقتی به خوبی از خود مراقبت کنید و اجازه ندهید کارهای مهم مراقبت از خود از بین بروند، احساس بهتری خواهید داشت و شادتر خواهید بود.

خود را آموزش دهید:

زمانی که می‌خواهید سالم و قوی بمانید، یک مکان خوب برای شروع این است که خود را در مورد این موضوع و به ویژه خطرات سلامتی خاص آموزش دهید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید برای یک گواهینامه پاتوژن های خونی به صورت آنلاین ثبت نام کنید و در موضوعی متخصص شوید که به حفظ امنیت خود و دیگران کمک می کند. هرچه بیشتر این نوع نگرانی های سلامتی را بدانید و مطالعه کنید، محافظت بهتر و سالم تری خواهید داشت. بهترین چشم پزشک تهران

کاهش وزن اضافی:

حمل وزن اضافی برای سلامتی شما ناراحت کننده و مضر است. وقتی فعال باشید و بیشتر حرکت کنید ظاهر و احساس بهتری خواهید داشت. این فقط برای تمرین مداوم نیست، بلکه در مورد انجام مراحل روزانه بیشتر است. اگر زیاد کار می کنید و سبک زندگی کم تحرکی دارید و تمام روز را پشت کامپیوتر می نشینید، انجام این کار بسیار مهم است. با ورزش منظم و به چالش کشیدن گروه های عضلانی مختلف، خود را سالم و قوی نگه دارید.

یک رژیم غذایی مغذی بخورید:

وعده‌های غذایی که هر روز می‌خورید و آنچه برای میان‌وعده انتخاب می‌کنید نیز بر وزن، سلامت جسمی و سلامت روان شما تأثیر می‌گذارد. یک رژیم غذایی مغذی و متعادل بخورید تا سالم و قوی بمانید. سبزیجات برگدار، میوه ها و پروتئین های بدون چربی زیاد مصرف کنید و از غذاها و نوشیدنی های حاوی قند اضافه شده و چربی های اشباع شده دوری کنید. بیشتر اوقات در خانه برای خودتان آشپزی کنید تا کنترل بیشتری بر اندازه وعده ها و موادی که استفاده می کنید و می خورید داشته باشید.

هیدراته بمانید:

این فقط در مورد آنچه می خورید برای سالم ماندن و قوی ماندن نیست، بلکه به آنچه می نوشید نیز مربوط می شود. آب برای شما عالی است و به افزایش سطح سلامت و انرژی شما کمک می کند. پوست شما بهتر به نظر می رسد و زمانی که هیدراته شده باشید، تمرینات بهتری خواهید داشت. تمام تلاش خود را بکنید تا از مصرف زیاد الکل یا نوشیدنی های شیرین نیز خودداری کنید و در عوض بطری آب خود را به طور منظم پر کنید. اگر طعم آب ساده را دوست ندارید، در نظر بگیرید که مقداری میوه یا سبزیجات تازه را در آن بفشارید تا کمی طعم و مزه به آن اضافه شود. همچنین می توانید دم کردن چای گیاهی با گل بابونه یا پودر کونا کراتوم را امتحان کنید تا یک نوشیدنی آبرسان با اثرات تقویت کننده خلق و خو برای کمک به بدن و ذهن خود ایجاد کنید. اگر چای درست می‌کنید، سعی کنید از چای‌های حاوی کافئین یا قندهای اضافه شده خودداری کنید.

خواب کافی داشته باشید

با خواب و استراحت کافی، خود را سالم و قوی نگه دارید. کمبود خواب ممکن است باعث شود که وزن اضافی خود را افزایش دهید و باعث شود برای روز آینده احساس تنبلی کنید. زمانی که خسته هستید استراحت کنید و هر شب در ساعت مناسبی به رختخواب بروید.

یک روال آرامش بخش قبل از خواب ایجاد کنید که ذهن یا مغز شما را تحریک نکند و به شما احساس آرامش دهد. ممکن است قبل از رفتن به رختخواب خواندن کتاب، حمام آب گرم یا مدیتیشن کمک کند. روی یک تشک و ملافه راحت سرمایه گذاری کنید و مطمئن شوید که اتاق خواب شما در دمایی دنج و اتاق به اندازه کافی تاریک است.

دکمه بازگشت به بالا