سلامت و تندرستی

۵ نوع خطرناک آنفلوآنزا در تاریخ که از کرونا بدتر بودند

به گزارش اسکای نیوز ، زمستان 2019-2020 یکی از بدترین زمان ها برای ابتلا به آنفولانزا در یک دهه است. طبق گزارش مرکز کنترل بیماری ، از 19 تا 26 میلیون نفر آلوده به ویروس از ماه اکتبر ، حدود 10 تا 25 هزار نفر فوت کرده اند.

این بیانیه پنج نوع آنفولانزا را مشخص کرد که خطرناک تر از “تاج” در تاریخ است:

1- بیماری اسپانیایی

بین سالهای 1918 و 1919 ، جهان شاهد یک بیماری همه گیر به نام “آنفلوانزای اسپانیایی” بود که بدترین بیماری همه گیر مربوط به ویروس H1N1 بود. طبق مرکز کنترل بیماری ایالات متحده ، شیوع این بیماری 500 میلیون نفر تخمین زده شده است ، به این معنی که یک سوم جمعیت جهان به ویروس کشنده آلوده شده اند.

تنها ایالات متحده 675،000 مرگ را ثبت کرده است. این بیماری به سایر نقاط جهان گسترش یافته و بخشی از جنگ جهانی اول بوده است. علاوه بر این ، در آن زمان هیچ واکسنی برای جلوگیری از شیوع ویروس وجود نداشت ، آنها دست های خود را می شستند و از جلسات عمومی جلوگیری می کردند.

2- آنفولانزای روسی

در سال 1889 ، آتش سوزی روسیه در سراسر کشور ، به طور عمده در شهر سن پترزبورگ گسترش یافت. پترزبورگ ، اما به سرعت در سراسر اروپا و جهان گسترش یافت. این بیماری در آن زمان یکی از اولین ناشران روزنامه بود و روزنامه ها می توانستند گزارش شیوع در منطقه را بدهند و اوضاع را با دیگر کشورهای دور بحث کنند.

در تاریخ کرونا وحشتناک 5 عامل خطر برای آنفلوانزا وجود دارد

3- بیماری آسیایی

ویروس H2N2 در فوریه 1957 در سنگاپور منشا گرفت و به ویروس آسیایی معروف شد. از آن زمان به بعد ، در سراسر چین گسترش یافته و حدود 1.1 میلیون نفر را در سراسر جهان ثبت كرده است ، از جمله حدود 116000 نفر در ایالات متحده.

این ویروس بیشتر در کودکان ، افراد مسن و زنان باردار دیده می شود و اگرچه این یک بیماری جدی است که بسیاری را به کام مرگ کشانده است ، اما تا سال 1958 که واکسن ها تولید و ساخته شدند ادامه یافت.

در تاریخ 5 عامل خطر آنفلوانزا وجود دارد که برای کرونا جدی است

4- آنفولانزای آنفولانزا در هنگ کنگ

در سال 1968 ، ویروس H3N2 به آنفولانزای هنگ کنگ معروف شد و تا دهه 1970 ادامه داشت.

از آنجا که انسان با این میکروب ها مبارزه نمی کند ، بیماری به سرعت گسترش می یابد. طبق اعلام مرکز کنترل بیماری ، نزدیک به یک میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر این بیماری می میرند ، از جمله 100000 نفر در ایالات متحده.

در تاریخ 5 عامل خطر آنفلوانزا وجود دارد که برای کرونا جدی است

ویروس H1N1 (آنفولانزای آنفلوآنزا)

در سال 2009 ، سویه جدیدی از ویروس به نام H1N1 در ایالات متحده ظاهر شد و از زمان پیدایش به عنوان پرنده شناخته می شود و به سرعت بیش از 500000 نفر را در سراسر جهان آلوده می کند. از آنجا که ویروسی متفاوت از انواع دیگر ویروس H1N1 است ، تا زمانی که بیماری به اوج خود نرسد ، هیچ واکسن تضمینی داده نمی شود.

در تاریخ کرونا وحشتناک 5 عامل خطر برای آنفلوانزا وجود دارد

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا