جامعه و خانواده

هنوز مورد انسانی آنفلوآنزای پرندگان گزارش نشده است

رئیس آزمایشگاه های ملی مرجع آنفلوانزا با اشاره به گزارش اخیر در مورد بررسی آنفلوانزای مرغی در مناطقی از کشور ، گفت: ویروس آنفلوانزای مرغی به انسان شیوع پیدا نکرده است و می تواند به انسان منتقل شود. اگر تغییرات تغییر کند ، مردم “. .

در مصاحبه سی وی نت ، دکتر طلعت مختاری آزاد وی گفت: آنفلوانزای مرغی H5N8 است و نه تنها در ایران ، بلکه در کشورهای اروپایی ، قزاقستان و اتحاد جماهیر شوروی نیز دیده شده است.

وی با بیان اینکه این ویروس از طریق پرندگان مهاجر به کشورهای مختلف رسیده است ، افزود: در ایران نیز گزارش هایی از این ویروس در پرندگان داریم. هیچ کس شکایت نکرده است ، اما نکته مهم این است که با تغییر ویروس ، غالباً این نگرانی وجود دارد که این تغییرات می تواند راهی برای انتقال ویروس باشد.

وی افزود: “بنابراین ، همه کشورهای جهان پس از شناسایی این نوع ویروس ها ، باید اطلاعات ژنتیکی خود را با سازمان بهداشت جهانی و سایر کشورها به اشتراک بگذارند تا اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند تا مشخص شود انتقال ویروس به انسان امکان پذیر است یا خیر ؛ طبق آخرین اطلاعات ، پرندگان در بسیاری از کشورهای اروپایی آلوده هستند.

وی افزود: “معمولاً” ویروس آنفلوانزای مرغی انسان منتقل نمی شود اما اغلب باعث عفونت حیوانات و انسانها می شود و از فردی به فرد دیگر تغییر می یابد. بنابراین ، پرندگان مهاجر اغلب در معرض خطر هستند.

وی درباره رفتار فصلی ناشی از برودت هوا توضیح داد: خوشبختانه با بررسی توصیه های پزشکی در مورد تاج ، از ویروس های دیگر که باعث ویروس می شوند جلوگیری نکنید. حتی در نیمکره جنوبی که زمستان می گذرد ، میزان آنفلوانزا اغلب کم است.

پیش از این مدیرکل دفتر آژانس حفاظت از محیط زیست به سی وی نت گفته بود: “اکنون سازمان دامپزشکی مرگ پرندگان مهاجر را به دلیل آنفولانزای شدید پرندگان در سه منطقه تأیید کرده است ، یکی از این مناطق میقان است. تالاب. در منطقه مرکزی و دیگر تالاب مرطوب میل در منطقه اردبیل. “همچنین آنفولانزای شدید پرندگان نیز در یک تالاب در منطقه مازندران گزارش شده است.”

وی اصرار داشت که “تمام اجساد پرندگان مرده جمع آوری و به روشی تمیز دور انداخته شد.”

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا