جامعه و خانواده

۵۰۰ تن شیرخشک ترخیص شد/ بلاتکلیفی ارز بعد از ۲۰ مکاتبه!

پس از مدت ها بحث بر سر هزینه واردات لبنیات، 500 تن از گمرک ترخیص شد، اما تکلیف ارز همچنان مشخص نیست، در این صورت صاحب کالا می تواند کالا وارد کند. وارداتی به قیمت 4200. نصف قیمت ثابت میشه.

به گزارش سی وی نت، نظارت بر آخرین نسخه شیرخشک به دنبال اعلام معاونت فنی گمرک ایران مبنی بر ترخیص مدارک کامل و حداقل سند انجام شده اما مشکل در تصمیم نهایی و تغییر است. وجوه گروه 1 و 4200 مواد اولیه برگشتی یک کالا را پوشش نمی دهد و وزارت صمت موضوع را برای اجرا به بانک مرکزی اعلام کرده است.

به گفته ارونقی، صاحب این محصول با توجه به ماندگاری محصولات در پایان فساد و صرفه جویی در تامین کمبود مواد برای تولید، آن را برطرف کرده و مشخص است که یک محصول ساخته و سپس عرضه شده است. اما وظیفه تامین ارز با این محصول دقیقا بر عهده آن نیست.

این اتفاق اغلب می افتاد دیگری ما را به یاد یک سری دستورالعمل ها و تصمیمات همزمان می اندازد، جایی که تا پایان سال 1398، صنعت شیرخشک کم چرب (SMP) که تجهیزات مورد نیاز برای تولید شیرخشک نوزاد بود، در سال 1398 قرار گرفت. گروه. همان محصول و واجد شرایط دریافت مبلغ 4200 تومان می باشد، اما در سال 1399 با گواهی استاندارد صادرات و واردات، تغییر تعرفه شیرخشک گاو صنعتی صورت گرفت و زمانی که آن یکی شد، اهمیت کالایی داشت. یک دستورالعمل برای واردات شیرخشک به تعرفه جدید منتقل نمی شود.

در نتیجه لبنیات کم چرب در یک واحد حذف می شود و در دو واحد قرار می گیرد و این دیگر با نرخ 4200 واریز نمی شود بلکه باید نصف پول داده شود حتی در یک 27. که نیاز مالی گذرا دارد.

اما طی نامه نگاری های متعدد شرکت های مهم و انجمن تولیدکنندگان شیر خشک برای بررسی این تغییر، در نهایت در جلسه ای در شهریورماه مقرر شد که نیاز ارزی تعرفه خشک صنعت کم چرب برای نوزادان توسط دفتر تنظیم مقررات صادرات و واردات تعیین شود. بر اساس نیاز یک محصول با حمایت سازمان غذا و دارو ارزیابی می شود و اعلام می شود که این محصول تک تک و بر اساس قیمت 4200 تومان ارسال می شود.

اما اکنون پس از گذشت حدود دو ماه از این جلسه، مشخص است که وزارت صمت هنوز مصوبه نهایی در سطح بانک مرکزی مبنی بر تغییر تولیدکنندگان شیرخشک و تکلیف واردات شیرخشک آب به زودی را نداشته است. . این 500 تن تصفیه شده پیچیده است. اما اگر با هم موافق نیستید باید هزینه متفاوت 4200 و نیم بپردازید.

20 حرف بی جواب!

طی نامه غیبت وزارت صمت، با توجه به درخواست گمرک، سازمان غذا و دارو و سازمان های ذیربط برای تعیین وضعیت گروه کالایی شیر خشک، بیکوزاده – سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت. – گمرک درخواست کپی 20 نامه مبنی بر اینکه 500 تن شیرخشک برای کار دارد و بی پاسخ مانده است.

این در حالی است که معاون فنی گمرک در نامه ای جدید به این درخواست پاسخ داده و با استناد به نامه مذکور اعلام کرده است که نیاز به بارگیری در محل کار تیم کالایی و مالی واگذار شده رفع نشده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا