جامعه و خانواده

مشکل ترخیص شیرخشک دارویی حل شد/صاحب‌کالا اقدام کند

به گفته معاون گمرک ایران، روند تسهیل ثبت 19 محموله لبنیات طی روزهای گذشته انجام شد و به محض اظهارنظر صاحب کالا، گمرک حذف و منتقل می شود. انتقال به حداقل سفارش

فرود عسکری، معاون گمرک و امور فنی و گمرک ایران در گفت وگو با سی وی نت، به تشریح اطلاعیه اخیر کنترل غذا و دارو در خصوص رفع کودک آزاری و سوء تغذیه پرداخت.

وی با بیان اینکه حداقل کاغذ با حمایت وزارت بهداشت برای پاکسازی مواردی مانند شیرخشک از گمرک استفاده می شود، گفت: اما عرضه‌کننده شیرخشک مذکور به دلیل برخی محموله‌های قبلی که طی آن سازمان غذا و دارو و سازمان غذا و دارو مهلت را تمدید نکرده‌اند، به وظیفه خود عمل نکرده است، اما گمرک تصمیم دارد این مهلت ادامه یابد. و فنا اگر در کارش کمترین کاغذ را بدهد.
عسگری با بیان اینکه مالک کشتی 19 فروند مواد غذایی لبنی شامل سه محموله در بهمن ماه، 6 کشتی در اسفند سال گذشته و 10 کشتی دیگر در فروردین ماه امسال عرضه کرده است، افزود: مشکل این است که این شیرخشک ها ثبت نشده است. مواد غذایی و داروهای تجویزی را صادر نکنید، آنها نمی توانند ادعای گمرک و دفع کنند. با این حال، در روندی که از آخر هفته گذشته انجام شد، بخشی از محموله ثبت نام کرد و امروز (یکشنبه) برای بقیه محموله‌ها ثبت نام کرد و فرآیند تضمین کیفیت و اعلام محصول در حال انجام است. .

وی گفت: وزارت بهداشت برای ابلاغ نامه ای در خصوص تحقق این وعده تشکیل شده است. وی یادآور شد: از این رو با این روش ها می توان تمامی فرمولاسیون شیرخشک را تا زمانی که صاحب محصول به موقع اقدام به غذا و دارو کند، ظرف این هفته حذف کرد.

جالب است بدانید که در روزهای اخیر مکانی که شامل یک میلیون بسته شیر مغذی برای نوزادان است و اهمیت تهیه آن مطرح شده است.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا