جامعه و خانواده

۳ منبع؛ بیشترین عامل آلودگی هوای کلانشهرها / لزوم اجرای قانون هوای پاک بدون هیچ ملاحظه

رئیس اداره بهداشت هوا و تغییرات آب و هوایی وزارت بهداشت با بیان اینکه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، 20 درصد سرطان ریه ناشی از آلودگی هوا است ، گفت: آلودگی هوا وجود ندارد.

در مصاحبه سی وی نت ، دکتر عباس شاهسونی وی با اشاره به سرطان زایی کمتر از 2.5 میکرون گفت: “از سال 2016 ، کمتر از دو میکرون به عنوان آلاینده های سرطان زا شناسایی شده است ، در یک زمان شرکت تحت نظارت بهداشت سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که آلودگی هوا به طور کلی سرطان زاست در همان زمان ، سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که 20٪ از سرطان ریه ناشی از آلودگی هوا است.

شاهسونی افزود: بزرگترین مشکل ما در آلودگی هوا کمتر از 2.5 میکرون در تهران و شهرستانها است.

وی درباره اصول اساسی در زمینه کاهش آلودگی هوا توضیح داد: مهمترین کاری که باید بکنیم این است که قوانین هوای پاک را بدون هیچ گونه تردیدی به کار ببریم. از آنجا که منابع آلودگی هوا فقط یک بعدی و ثابت نیستند ، منابع متحرک ، سوخت دیزل ، موتور سیکلت و اتومبیل های قدیمی از منابع آلودگی هوا در تهران و کشورهای پیشرفته هستند. البته بیشترین میزان آلودگی مربوط به اتومبیل های قدیمی ، موتور سیکلت و گازوئیل است.

وی تأکید کرد: متأسفانه در زمینه کاهش آلودگی هوا کار کمی انجام شده است. طبق مطالعه ما ، جایی که تصویب و اعلامیه اجرای قانون هوای پاک از سال 2017 تا پایان سال 1399 ، میزان آلودگی هوا کاهش یا یکنواخت نیست. تاکنون این سیاست هیچ تاثیری در کاهش آلودگی هوا نداشته است.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا