ورزش

کمک یک میلیون یورویی میزبان المپیک به ورزشکاران اوکراین

به گزارش شفاف و به نقل از سایت inside the games، وزیر ورزش فرانسه اعلام کرد کشورش یک میلیون یورو برای کمک به آماده شدن ورزشکاران اوکراینی برای المپیک و پارالمپیک سال آینده در پاریس اختصاص داد.

آملی اودئا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه گفت: وزارت من قصد دارد یک میلیون یورو برای ورزشکاران اوکراینی که به بازی های المپیک و پارالمپیک می‌روند، اختصاص دهد. 

این خبر در سالگرد حمله روسیه به اوکراین اعلام شد و در ادامه نیز وزیر ورزش فرانسه تردید خود را نسبت به حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک ابراز کرد.

در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس با مخالفت خیلی از کشورها روبرو شده است و اخیرا مسئولان ورزشی جمهوری چک، استونی، لیتوانی، لتونی، لهستان و اسلواکی با صدور بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که ورزشکاران روسیه و بلاروس نباید به مسابقات بین‌المللی بازگردند.

در همین راستا «آن هیدالگو»، شهردار پاریس منتقد جدی برنامه‌های کمیته بین‌المللی المپیک برای حضور روسیه و بلاروس در المپیک و پارالمپیک سال آینده است و تونی استنگوئه، »رئیس سازمان برگزاری المپیک پاریس ۲۰۲۴» نیز تاکید کرده است که تصمیم نهایی در مورد حضور روسیه و بلاروس در این بازی‌ها با کمیته بین المللی المپیک است.

به گزارش شفاف، پیش از این کمیته بین‌المللی المپیک با صدور بیانیه‌ای، به حمایت از حضور ورزشکاران کشورهای روسیه و بلاروس برای رقابت با پرچم بی‌طرف در مسابقات سال ۲۰۲۳ پرداخته بود.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا