حوادث

کشف ۶ هزار تن کالای احتکاری و دستگیری ۵۵۳ متهم

رئیس پلیس اقتصادی فرجا امین از کشف و ضبط بیش از 6 هزار تن کالای اساسی در هفته گذشته در دستگیری 553 متهم در کشور خبر داد.

به گزارش سی وی نت، سردار غلامرضا رضاییان در تشریح جزئیات این گزارش گفت: به دلیل اینکه کارآفرینان در حال انباشت و امتناع از تامین کالاهای ضروری و مورد نظر مردم برای کسب سودهای کلان هستند، اجرای تجارت، انباشت متوقف شده است. اندازه سیاست ها باید افزایش یابد. تولید و توزیع کالاها به زندگی بستگی دارد و جامعه به پیشرفت خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به تحلیل میدانی رفتار نظام اقتصادی و زنجیره تامین و تقاضای مایحتاج اولیه زندگی بسته به کشور، افزود: ۲ هزار و ۸۵۷ مامور حراست اقتصادی در هفته گذشته از ۳ هزار و ۶۵۱ فروشگاه و انبار سهامداری تشکیل دادند. بازدید و بازرسی در موجودی انجام شد.

فرجا، کمیسر امنیت اقتصادی گفت: پلیس امنیت اقتصادی در این مدت دارای سامانه پلیسی ویژه ای است که محل نگهداری و انبار کالاهای اساسی و موجود، نیاز را شناسایی می کند و در بازدید و تحقیقات خود بیش از 6000 مورد کشف کردند. تن کالاهای اساسی همانطور که برنج، گندم و آرد، روغن آشپزی، لوازم خانگی، 583555 نوع دارو، بیش از 25000 نوشیدنی انرژی زا و غیره پیدا کردند.

بر اساس اطلاعیه سایت پلیس، رضائیان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دارایی های کشف نشده در طرح اولیه را بیش از 2000 میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این بخش 301 دستگاه خودرو توقیف و 41.553 دستگاه خودرو کشف و ضبط شد. متهمان و دادستان پس از تکمیل پرونده و ارسال خودروها به پارکینگ دستگیر شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا