جامعه و خانواده

کشف تجهیزات نظامی از خانه‌ای در بلوار مرزداران/ دستگیری ۸ شرور در تهرانسر

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری 8 قلدری در غرب تهران خبر داد.

به گزارش سی وی نت، سرهنگ محمد قاسم طرهانی در خصوص برخی از مهمترین عملیات های ضد پلیسی در شبانه روز گذشته گفت: استفاده از چاقو، شمشیر. و درختان، آنها قبل از رسیدن پلیس فرار کردند. همچنین در نتیجه این حمله دو خودروی سواری آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه مجرمان و افراد خشن با تخلف از قوانین عمومی رعب و وحشت را در بین شهروندان ایجاد کرده اند، گفت: ماموران کلانتری تهرانسر در حال شناسایی هویت افرادی هستند که با سیستم فنی و پلیس در این درگیری دست داشته اند. پس از محاکمه در مجموع هشت تبهکار که در این درگیری شرکت داشتند حین انجام امور مختلف در اماکن مخفی خود دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به مصاحبه متهمان گفت: انجام، اعلام جرائم و برهم زدن نظم و امنیت شهروندان و در مرحله اول تخریب خودروها. تحقیق کنید و اعلام کنید که قدرتمند است

اجرای طرح ایمنی عمومی در بازار تهران

طرهانی در این زمینه از اجرای طرح ایمنی عمومی و ارتقای امنیت در منطقه خبر داد و گفت: این طرح در سطح کلانتری و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در آخرین سطح انجام می شود. دیروز در سطح پلیس بازار و پلیس مولوی اجرا شد. در اجرای این طرح سارقان، فروشندگان و سارقان اموال مسروقه شناسایی شدند. این افراد در بسیاری از موارد توسط پلیسی که همزمان در سازمان ضابطین قضایی مشغول به کار بودند دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.

وی تعداد دستگیرشدگان را بیست نفر اعلام کرد و گفت: 10 نفر سارق، سه سارق، یک نفر زورگیر، سه مالخر و سه فروشنده مواد مخدر. همچنین 40 معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

تشخیص سلاح از خانه

جانشین رئیس پلیس پیشگیری از مراجع قضایی همچنین از دستگیری فردی که اقدام به حمل و نگهداری سلاح و مهمات در منزل می کرد، خبر داد و گفت: وقتی گزارش می گوید فردی در بلوار مرزداران سلاح و تجهیزات جنگی حمل و نگهداری می کند. ماموران کلانتری 139 مرزداران متوجه شدند که صحت اخبار و فناوری در پلیس آگاهی ویژه این فرد را مورد بررسی و رصد قرار دادند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضایی گروه ضربت به محل مخفی متهم اعزام شد، گفت: این فرد در منزلش توسط پلیس دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد. همچنین در بازرسی از منزل این فرد دو قبضه اسلحه کلت، یک عدد ابزار شکار، شش عدد گوشی، 30 عدد فشنگ، چهار عدد چاقو و شمشیر، دستبند آهنی و چندین نامه جعلی کشف و ضبط شد.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه مظنون 44 ساله دارای سابقه سرقت و حبس است، گفت: متهم مورد بازجویی قرار گرفت و متوجه شد که قصد سوء استفاده از این سلاح ها را داشته که ناکام ماند. قبل از هر کاری و دستگیری او. با تشکیل اولین پرونده این فرد جهت سیر مراحل کیفری روانه دادسرا شد.

دستگیری سارقان در خانه

طرهانی از دستگیری سارقان منزل در جریان سرقت در منطقه مرزداران خبر داد و گفت: سارقان اقدام به سرقت خودروی پلاک سرقتی دیگری کردند. رسیدگی به این پرونده با گشت مأموران کلانتری 139 مرزداران، گروهی که در محدوده بلوار مرزداران در حال گشت زنی بودند، آغاز شد. بر اساس اطلاعیه فوریت های پلیسی از یکی از آنها 110 سارق کشف شد. خیابان این افراد بلافاصله وارد عمل شده و در آدرس اعلام شده حاضر شدند.

وی افزود: ماموران با رسیدن به آنجا، یک خودروی انگگا سفید را مشاهده کردند که موتور آن روشن بود. با توجه به اینکه راننده مغرور بود و مسافر آماده حرکت بود، پلیس متوجه شد که سارقان احتمالا داخل خانه هستند. در این مورد بلافاصله شماره خودرو را جویا شدند که مشخص شد خودروی سرقتی خودروی سرقتی است. همزمان دو نفر از دیوار یکی از خانه ها به پایین پریدند که بلافاصله پلیس برای دستگیری متهم وارد عمل شد.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از متهمان موفق به فرار از محل شد، گفت: متهم دیگر سوار خودرویی شد و از محل متواری شد، آن ها پلیس خودرو را متوقف و سه نفر را دستگیر کرد.

طرهانی با بیان اینکه افراد 30 تا 38 ساله دارای سوابق زیادی از سرقت منزل هستند، گفت: این افراد طی مصاحبه به جرم سرقت منزل اعتراف کردند. این در حالی است که این افراد به دادسرا معرفی شده اند و تحقیقات تکمیلی برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا